Pagina 2 van 3

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 08 mei 2009, 20:51
door tomdg
vorige week heb ik deze P-trein in Leuven richting Genk genomen en had toen dezelfde samenstelling.

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 09 mei 2009, 10:12
door Steven
gisteren vroeg op de morgen een P trein naar Brussel, een 23 met een aantal M4 rijtuigen en op het einde een i6Bc, een komisch zicht als je het zo ziet :-)

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 24 mei 2009, 01:58
door nahoj
De I6 ligrijtuigen wil men inderdaad inzetten in de binnenlandse dienst als zuiver zitrijtuig. Ze zouden daarvoor aangepast worden zodat de bedde niet meer eenvoudig uitgeklapt kunnen worden. Hoe weet ik niet precies (slotje, vierkantsleutel, vastbouten, delen wegnemen,...?).

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 24 mei 2009, 09:34
door Beesty
nahoj schreef:Hoe weet ik niet precies (slotje, vierkantsleutel, vastbouten, delen wegnemen,...?).
Vastgeroest? :p

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 24 mei 2009, 10:48
door Teach2
Hoeveel van die rijtuigen heeft men eigenlijk?

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 24 mei 2009, 12:48
door Joris
Hallo,
Teach2 schreef:Hoeveel van die rijtuigen heeft men eigenlijk?
Er zijn 15 I6Bc rijtuigen.
Groeten,
Joris De Mol

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 24 mei 2009, 12:52
door Teach2
Er zijn 15 I6Bc rijtuigen.
Bedankt!

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 25 mei 2009, 22:26
door treinbruno
en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein :D

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 25 mei 2009, 22:29
door Joris
Hallo,
treinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein :D
Net zoals op de nachttreinen is Liegewagen duurder dan Ruhesesselwagen :wink: :D
Neeja, dat zal wel te maken hebben met vandalisme tegengaan, veiligheid e.d. denk ik.
Groeten,
Joris De Mol

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 26 mei 2009, 17:50
door Beesty
treinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein :D
Hmm geen slecht gedacht. Ik wil I6bc op de IC-A !!! ;)

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 27 mei 2009, 10:50
door Tux
heb ookal vaker zo'n combinatie gezien. Als ik 's morgens die trein moest nemen zou ik wel weten welk rijtuig te kiezen :d

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 06 aug 2009, 19:08
door Stijn D.C.
Beesty schreef:
treinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein :D
Hmm geen slecht gedacht. Ik wil I6bc op de IC-A !!! ;)
die mogen geen 200km/h :lol:

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 06 aug 2009, 23:59
door Beesty
Stijn D.C. schreef:
Beesty schreef:
treinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein :D
Hmm geen slecht gedacht. Ik wil I6bc op de IC-A !!! ;)
die mogen geen 200km/h :lol:
Heb ik ook niet nodig tss FBMZ en Oostende hehehe :p

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 07 aug 2009, 12:23
door Stijn D.C.
ah ok, maja voor L2... ge zijt nie alleen he

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Geplaatst: 07 aug 2009, 12:26
door 260689
Het is misschien niet de beste oplossing maar zoude ze daar geen ICT trein van kunnen maken met die rijtuigen en zet daar dan ook is DMS rijtuig bij gelijk in 1 van de ICT treinen van Oostende naar Hasselt.