TSP: Inhuldiging van de 5183 op 27 juni 2009
Re: TSP: Inhuldiging van de 5183 op 27 juni 2009
Die trein rijdt die dag voorbij m'n deur. En zal zeker iets nostalgisch hebben naar de brullende diesellocs van toen. En toch ga/kan ik om verschillende reden niet mee...
Foto'kes over een maand van deze treinrit op dit topic: altijd welkom. Dan ben ik er toch een heel klein beetje bij...
Foto'kes over een maand van deze treinrit op dit topic: altijd welkom. Dan ben ik er toch een heel klein beetje bij...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Ik ga passen voor deze rit, t'wordt duur nu. Ook enkele mede reizigers gaan passen om die redensteamer schreef:Hoi,
Om alle misverstanden te vermijden:
de bussen komen de hele dag van pas: zowel tussen Herentals en Hamont, als daarna rond Lommel-Maatheide én tussen Mol en Hasselt. 9€ meer voor de bussen loont zich dus zeker en vast,ook al komt dit nog bovenop de al wat duurdere ticketprijs.
We beseffen dat dit een duurdere rit is, maar hoewel dat de kosten voor het TSP véél meer dan het dubbele van een normale rit bedragen, is de ticketprijs minder dan het dubbele van een normale rit. m.a.w.: je krijgt meer dan waar voor je geld...
Voor veel mensen zijn de lage ertswagens de mooiste goederenwagens die nog in België rijden. Wel, stel jezelf dan maar even voor hoe dit er uit ziet achter 2 groene 51'ersDeze compositie heeft sinds de jaren '80 niet meer zo gereden. Dit is meer dan waarschijnlijk ook de enige mogelijkheid om dit ooit nog te fotograferen...
Groetjes,
Steamer

ik ga wel meegaan
Dergelijke rit is mij het geld zeker waard.
om den 5183 terug te zien rondrijden na al die jaren met een echte goederentrein.
waarschijnlijk is het de enigste kans die we hebben om zo een fotorit mee te maken.
zou er anders lang spijt van hebben
Groetjes Kenny
PS: ik ben zelf student
Dergelijke rit is mij het geld zeker waard.
om den 5183 terug te zien rondrijden na al die jaren met een echte goederentrein.
waarschijnlijk is het de enigste kans die we hebben om zo een fotorit mee te maken.
zou er anders lang spijt van hebben
Groetjes Kenny
PS: ik ben zelf student
Inderdaad,
Zulke fotoritten met een goederen trein (en een reizigerstrein) worden (bijna) niet meer georganiseerd.
Ik zal er ook zijn (X2).
Deze rit missen zou voor mij voor mij levenslang spijt betekenen want de geluiden die we levensecht gaan horen zullen we nog zeer zelden kunnen bewonderen (en dan 2 51ers tegelijk en daarbij een 59er).
Zulke fotoritten met een goederen trein (en een reizigerstrein) worden (bijna) niet meer georganiseerd.
Ik zal er ook zijn (X2).
Deze rit missen zou voor mij voor mij levenslang spijt betekenen want de geluiden die we levensecht gaan horen zullen we nog zeer zelden kunnen bewonderen (en dan 2 51ers tegelijk en daarbij een 59er).
-
- Contacteer:
Ik zal ook zeker meegaan, de prijs is idd hoger dan een normale rit. Maar je moet er wel rekening mee houden dat er twee treinen rijden,
die beide betaald moeten worden. En dan moet de bus ook nog betaald worden natuurlijk.
Ik neem aan, TSP kennende, dat het zeker de moeite waard wordt om mee te gaan.
Als ik verder kijk naar andere fotoritten die in Nederland georganiseerd worden, daar betaal je altijd deze prijs of zelfs meer.
Groeten
die beide betaald moeten worden. En dan moet de bus ook nog betaald worden natuurlijk.
Ik neem aan, TSP kennende, dat het zeker de moeite waard wordt om mee te gaan.
Als ik verder kijk naar andere fotoritten die in Nederland georganiseerd worden, daar betaal je altijd deze prijs of zelfs meer.
Groeten
Pascal Martens
http://fotostop.be
http://fotostop.be
-
- Contacteer:

En het zou me inderdaad levenslang spijten deze rit gemist te hebben , .... moesten er geen fotografen zijn die enkele(?) beeldjes op het forum zetten !
Ik hoop dat het een vruchtbare uitstap wordt , mooi weer en goede stemming , en ik ben nu al ongeduldig naar de resultaten op dit forum

Hoi,
Oproep: kan iedereen die meegaat niet enkel het geld overschrijven maar zich ook daadwerkelijk inschrijven op de website? Ik hoorde de voorbije dagen van enkele mensen dat ze dachten dat dat niet nodig was, maar da's echt héél belangrijk om te weten hoeveel ingeschrevenen we al exact hebben. Geef dan aub ook je volledige naam op, dit voorkomt misverstanden...
Groetjes,
Steamer
Oproep: kan iedereen die meegaat niet enkel het geld overschrijven maar zich ook daadwerkelijk inschrijven op de website? Ik hoorde de voorbije dagen van enkele mensen dat ze dachten dat dat niet nodig was, maar da's echt héél belangrijk om te weten hoeveel ingeschrevenen we al exact hebben. Geef dan aub ook je volledige naam op, dit voorkomt misverstanden...
Groetjes,
Steamer
Hallo,
Dus betalen zonder inschrijven mag niet, mag inschrijven zonder betalen dan wel?
Sorry, ik kon het niet laten...
Groeten,
Joris De Mol
Dus betalen zonder inschrijven mag niet, mag inschrijven zonder betalen dan wel?

Sorry, ik kon het niet laten...
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Voila, zonet met een harde mot op verzenden dat formuliertje naar het TSP geknalt, ik ga mee
.
Groeten,
Joris De Mol
Voila, zonet met een harde mot op verzenden dat formuliertje naar het TSP geknalt, ik ga mee

Groeten,
Joris De Mol
- trainfreak
Zijn er nog mensen die meegaan?
En ga je dan ook mee met de bus of niet?
Ikzelf ga mee met de bus
En ga je dan ook mee met de bus of niet?
Ikzelf ga mee met de bus

Wij gaan ook mee met de bus.
Anders kan je niet mee naar Hamont en naar Sibelco (waar de zandtrein geladen wordt) en ik dacht nog enkele locaties.
Hier volgt de reizigerstrein niet.
Anders kan je niet mee naar Hamont en naar Sibelco (waar de zandtrein geladen wordt) en ik dacht nog enkele locaties.
Hier volgt de reizigerstrein niet.
Hoi,
Ik heb mij zojuist ingeschreven voor deze rit en ik ga mee met de bus.Ik heb nog een klein vraagje;Moet ik alle fotostops meedoen of mag ik af en toe een fotostop overslaan?
Lukas
Ik heb mij zojuist ingeschreven voor deze rit en ik ga mee met de bus.Ik heb nog een klein vraagje;Moet ik alle fotostops meedoen of mag ik af en toe een fotostop overslaan?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Hoi Lukas,
Wees maar gerust: je mag fotostops overslaan als je dat wil. Meer nog: op geregelde tijdstippen kan je tussen de bussen en de reizigerstrein overstappen, moest je dat willen. Nu, aangezien we met een niet zo grote groep gaan zijn en we over 't algemeen dicht bij de fotoplekken gaan worden afgezet (vandaar de fotobussen) zullen we niet zo superveel moeten stappen.
Organisatorisch is deze reis een hele klus, maar de dag zelf zou het er toch redelijk gemoedelijk aan toe moeten gaan doordat we met een kleinere groep gaan zijn (ondertussen zijn na vele onderhandelingen en de welwillende medewerking van een aantal toffe spoorbedienden de kosten dusdanig gedaald dat we ook met 140 man kunnen rijden).
Op een ander forum werden door Hans V. foto's geplaatst van treinen met een gelijkaardige samenstelling met Franse wagens, zoals ze op lijn 122 reden (deze wagens waren een tikkeltje hoger dan de wagens waar wij mee gaan rijden, ik vond nog geen foto's van de exact gelijke samenstelling, hoewel het wel zo gereden heeft).
Enfin, het geeft al een idee. Tijdens onze rit gaan we uiteraard wel met 2 51'ers in de schildering 1970 rijden én eventjes met de 5183 en de 5941 voor de goederentrein. Dat heeft namelijk ook zo gereden op lijn 122... Akoestisch spektakel gegarandeerd 
Groetjes,
Steamer
Wees maar gerust: je mag fotostops overslaan als je dat wil. Meer nog: op geregelde tijdstippen kan je tussen de bussen en de reizigerstrein overstappen, moest je dat willen. Nu, aangezien we met een niet zo grote groep gaan zijn en we over 't algemeen dicht bij de fotoplekken gaan worden afgezet (vandaar de fotobussen) zullen we niet zo superveel moeten stappen.
Organisatorisch is deze reis een hele klus, maar de dag zelf zou het er toch redelijk gemoedelijk aan toe moeten gaan doordat we met een kleinere groep gaan zijn (ondertussen zijn na vele onderhandelingen en de welwillende medewerking van een aantal toffe spoorbedienden de kosten dusdanig gedaald dat we ook met 140 man kunnen rijden).
Op een ander forum werden door Hans V. foto's geplaatst van treinen met een gelijkaardige samenstelling met Franse wagens, zoals ze op lijn 122 reden (deze wagens waren een tikkeltje hoger dan de wagens waar wij mee gaan rijden, ik vond nog geen foto's van de exact gelijke samenstelling, hoewel het wel zo gereden heeft).

Groetjes,
Steamer