klassiekje in oostende
Klassieke stellen gaan voor hun 'GS' (grondige schouwing) van Brugge naar Oostende.Jonathan schreef:Veelal zi je ook klassiekskes op het andere spoor rijden tussen Oostende en Brugge (als je op een andere trein zit).
Meestal keren die terug vanaf den atelier naar Brugge maar er is ook een diensttreintje dat vertrekt aan't perron, dan stop aan TOP en Atelier en daarna verder gaan naar Brugge.
SIMPY.be schreef:Het is de eerste keer niet dat de IC G met klassieke motorstellen wordt gereden.
Er was ooit een draad over tweetjes op IC verbindingen. Je komt ze nog zelden tegen. Enkel op de reguliere dienst op 1 uur op de IC L (Poperinge-Ieper-Brussel-St Niklaas).
ja de allerlaatste terugreis
IC L 2317 Poperinge 17h31 St-Niklaas 20h30
IC L 2344 St-Niklaas 21h30 Kortrijk 23h44
Neen, de spoorweg van Brugge naar Oostende. Klassiekskes naar de depot. Er worden er daar 62 klassiekkes onderhouden, héNonkelronnie schreef:op het spoor richting blankenberge dusJonathan schreef:Veelal zi je ook klassiekskes op het andere spoor rijden tussen Oostende en Brugge (als je op een andere trein zit).

Neen, ik weet niet percies hoe ze dat noemen, maar klassiekes die naar de depot van Oostende gaan voor onderhoud. Overgens komt op de lijn van Brugge naar Oostende ook een klassiekske voor het personeel van en naar de depot te voeren waar ze in Brugge kunnen overstappen op hun trein. Dit klassiekske, komende als personeelstrein van Oostende, wordt dan aan de L-trein met bestemming Gent-St-Pieters en Mechelen gekoppeld.TBbart schreef:mja hij bedoeld misschien dat je omnibus kan zien voor zeebrugge... aan Y blauwe toren daar ergens vanop de andere lijnen...
voor de laatste da gebeurt in CW Mechelen.Wover schreef:misschien gaan ze eens experimenteren met een rijtuig tussenzetten ofzo e
anders zou ik ni weten wa voor nut dat heeft, behalve om volledig te reviseren ofzo (koppeling ofzo)
voor de eerste mss hebben ze een I11 omgevormd voor met een am96 mee te rijden en aan de hand van de resultaten nieuwe rijtuigen bijkopen enzo.
soms worden die gewoon uit elkaar gehaald omdat het dan praktische werken is260689 schreef:heveel klasiekskes er al niet in oostende staan tis daar dagelijkse kost.
mss oven off topic maar zag eersgisteren tot vandaag een AM 96 waarvan het eerste rijtuig 2de klasse met stuurpost werd ofgenomen dan had je nog enkel het midden en eerste klas rijtuig.
twas wel een raar zicht




Mercie Steven voor de verduidelijkingSteven schreef:soms worden die gewoon uit elkaar gehaald omdat het dan praktische werken is260689 schreef:heveel klasiekskes er al niet in oostende staan tis daar dagelijkse kost.
mss oven off topic maar zag eersgisteren tot vandaag een AM 96 waarvan het eerste rijtuig 2de klasse met stuurpost werd ofgenomen dan had je nog enkel het midden en eerste klas rijtuig.
twas wel een raar zichtals zo een stel moet gelicht worden is het ni steeds mogelijk alle rijtuigen te samen te lichten, als men ze dan ni losmaakt van elkaar komt da ni echt goed vrees ik
![]()
![]()


Laatst gewijzigd door 260689 op 20 mei 2006, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.