Pagina 2 van 3

Geplaatst: 16 mei 2006, 22:02
door Jonathan
Veelal zi je ook klassiekskes op het andere spoor rijden tussen Oostende en Brugge (als je op een andere trein zit).

Geplaatst: 17 mei 2006, 09:34
door Nonkelronnie
Jonathan schreef:Veelal zi je ook klassiekskes op het andere spoor rijden tussen Oostende en Brugge (als je op een andere trein zit).
op het spoor richting blankenberge dus

Geplaatst: 17 mei 2006, 11:13
door Speedy
Jonathan schreef:Veelal zi je ook klassiekskes op het andere spoor rijden tussen Oostende en Brugge (als je op een andere trein zit).
Klassieke stellen gaan voor hun 'GS' (grondige schouwing) van Brugge naar Oostende.
Meestal keren die terug vanaf den atelier naar Brugge maar er is ook een diensttreintje dat vertrekt aan't perron, dan stop aan TOP en Atelier en daarna verder gaan naar Brugge.

Geplaatst: 17 mei 2006, 17:45
door OO-MSS
SIMPY.be schreef:Het is de eerste keer niet dat de IC G met klassieke motorstellen wordt gereden.
Er was ooit een draad over tweetjes op IC verbindingen. Je komt ze nog zelden tegen. Enkel op de reguliere dienst op 1 uur op de IC L (Poperinge-Ieper-Brussel-St Niklaas).

ja de allerlaatste terugreis
IC L 2317 Poperinge 17h31 St-Niklaas 20h30
IC L 2344 St-Niklaas 21h30 Kortrijk 23h44

Geplaatst: 17 mei 2006, 20:00
door Jonathan
Nonkelronnie schreef:
Jonathan schreef:Veelal zi je ook klassiekskes op het andere spoor rijden tussen Oostende en Brugge (als je op een andere trein zit).
op het spoor richting blankenberge dus
Neen, de spoorweg van Brugge naar Oostende. Klassiekskes naar de depot. Er worden er daar 62 klassiekkes onderhouden, hé :wink:

Geplaatst: 18 mei 2006, 17:10
door TBbart
mja hij bedoeld misschien dat je omnibus kan zien voor zeebrugge... aan Y blauwe toren daar ergens vanop de andere lijnen...

Geplaatst: 18 mei 2006, 17:19
door Nonkelronnie
TBbart schreef:mja hij bedoeld misschien dat je omnibus kan zien voor zeebrugge... aan Y blauwe toren daar ergens vanop de andere lijnen...
da bedoelde ik idd.
Maar wist niet dat er nog zoveel stelletjes onderhouden werden in Oostende, ik leer elke dag bij

Geplaatst: 19 mei 2006, 17:48
door Jonathan
TBbart schreef:mja hij bedoeld misschien dat je omnibus kan zien voor zeebrugge... aan Y blauwe toren daar ergens vanop de andere lijnen...
Neen, ik weet niet percies hoe ze dat noemen, maar klassiekes die naar de depot van Oostende gaan voor onderhoud. Overgens komt op de lijn van Brugge naar Oostende ook een klassiekske voor het personeel van en naar de depot te voeren waar ze in Brugge kunnen overstappen op hun trein. Dit klassiekske, komende als personeelstrein van Oostende, wordt dan aan de L-trein met bestemming Gent-St-Pieters en Mechelen gekoppeld.

Geplaatst: 19 mei 2006, 22:13
door 260689
heveel klasiekskes er al niet in oostende staan tis daar dagelijkse kost.
mss oven off topic maar zag eersgisteren tot vandaag een AM 96 waarvan het eerste rijtuig 2de klasse met stuurpost werd ofgenomen dan had je nog enkel het midden en eerste klas rijtuig.
twas wel een raar zicht

Geplaatst: 20 mei 2006, 00:25
door Wover
misschien gaan ze eens experimenteren met een rijtuig tussenzetten ofzo e :P

anders zou ik ni weten wa voor nut dat heeft, behalve om volledig te reviseren ofzo (koppeling ofzo)

Geplaatst: 20 mei 2006, 09:40
door 260689
Wover schreef:misschien gaan ze eens experimenteren met een rijtuig tussenzetten ofzo e :P

anders zou ik ni weten wa voor nut dat heeft, behalve om volledig te reviseren ofzo (koppeling ofzo)
voor de laatste da gebeurt in CW Mechelen.
voor de eerste mss hebben ze een I11 omgevormd voor met een am96 mee te rijden en aan de hand van de resultaten nieuwe rijtuigen bijkopen enzo.

Geplaatst: 20 mei 2006, 18:20
door Steven
260689 schreef:heveel klasiekskes er al niet in oostende staan tis daar dagelijkse kost.
mss oven off topic maar zag eersgisteren tot vandaag een AM 96 waarvan het eerste rijtuig 2de klasse met stuurpost werd ofgenomen dan had je nog enkel het midden en eerste klas rijtuig.
twas wel een raar zicht
soms worden die gewoon uit elkaar gehaald omdat het dan praktische werken is :-) als zo een stel moet gelicht worden is het ni steeds mogelijk alle rijtuigen te samen te lichten, als men ze dan ni losmaakt van elkaar komt da ni echt goed vrees ik :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 20 mei 2006, 19:06
door 260689
Steven schreef:
260689 schreef:heveel klasiekskes er al niet in oostende staan tis daar dagelijkse kost.
mss oven off topic maar zag eersgisteren tot vandaag een AM 96 waarvan het eerste rijtuig 2de klasse met stuurpost werd ofgenomen dan had je nog enkel het midden en eerste klas rijtuig.
twas wel een raar zicht
soms worden die gewoon uit elkaar gehaald omdat het dan praktische werken is :-) als zo een stel moet gelicht worden is het ni steeds mogelijk alle rijtuigen te samen te lichten, als men ze dan ni losmaakt van elkaar komt da ni echt goed vrees ik :lol: :lol: :lol:
Mercie Steven voor de verduidelijking 8) :wink: .

Geplaatst: 20 mei 2006, 19:08
door 1607
260689 schreef:
Mercie Steven voor de verduidelijkheid 8) :wink: .
verduidelijking. :wink:

Geplaatst: 20 mei 2006, 19:10
door 260689
Oeps :oops: :oops:, verbeterd :wink: .