Pagina 2 van 4

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 03 jul 2011, 09:54
door LHOON
msts.be schreef:Vandaag was 6244 en een andere 62'er (weet de nummer niet meer) nog eens actief voor een Infra-trein. Passeerde rond Mechelen om 14u40, samenstelling waren wagens voor langgelaste rails en een inframachine achteraan.

6244 is mijn favoriet! Is deze nog altijd helemaal groen?

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 05 jul 2011, 16:36
door msts.be
poyaud schreef:
msts.be schreef:Vandaag was 6244 en een andere 62'er (weet de nummer niet meer) nog eens actief voor een Infra-trein. Passeerde rond Mechelen om 14u40, samenstelling waren wagens voor langgelaste rails en een inframachine achteraan.
Dit was de 6256 en 6261 komende van Schaarbeek.
Inderdaad, maar bij een groene 62'er denk ik altijd automatisch aan de 6244..

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 05 jul 2011, 17:45
door trainfreak
msts.be schreef:
poyaud schreef:
msts.be schreef:Vandaag was 6244 en een andere 62'er (weet de nummer niet meer) nog eens actief voor een Infra-trein. Passeerde rond Mechelen om 14u40, samenstelling waren wagens voor langgelaste rails en een inframachine achteraan.
Dit was de 6256 en 6261 komende van Schaarbeek.
Inderdaad, maar bij een groene 62'er denk ik altijd automatisch aan de 6244..
Er zijn nog wel meer 62/63'ers in de groene livrei:
6219 (livrei 1970)
6244 (donkergroene livrei)
6256 (ook livrei 1970?)
6314 (oorsprongslivrei?)

En volgens mij vergeet ik er zelfs nog enkele.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 03 okt 2011, 00:15
door poyaud
Ter info ;

6244 komt opnieuw in dienst na een 3tal jaar in park te hebben gestaan.

Wielstellen zijn reeds vernieuwd , gsm-r ligt klaar voor inbouw.

Na een hoop schrappingen , toch nog eens een positieve noot.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 03 okt 2011, 09:58
door Stijn91
6255 gezien in Denderleeuw vandaag, moet zeggen dat blauw staat hem wel, is wat anders dan dat groen, in Denderleeuw gebruikt Infrabel een groene 62.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 04 okt 2011, 22:23
door MU4797
Hallo,

gezien op 03/10/2011 Schellebelle:

.6219
6242 + 6278

gezien op 04/10/2011 Anseremme:

6255


Groeten,

MU4797

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 04 okt 2011, 22:40
door OMC
poyaud schreef:Ter info ;

6244 komt opnieuw in dienst na een 3tal jaar in park te hebben gestaan.

Wielstellen zijn reeds vernieuwd , gsm-r ligt klaar voor inbouw.

Na een hoop schrappingen , toch nog eens een positieve noot.
Gaat die 6244 voor Lier rijden of toch nog voor FNND? Dat is idd nog eens leuk nieuws!

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 08 okt 2011, 10:38
door b-loc
MU4797 schreef:Hallo,

gezien op 03/10/2011 Schellebelle:

.6219


Groeten,

MU4797
Waarom staat bij sommige locs een punt voor de locnr?

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 08 okt 2011, 10:46
door Bibke
b-loc schreef:
MU4797 schreef:Hallo,

gezien op 03/10/2011 Schellebelle:

.6219


Groeten,

MU4797
Waarom staat bij sommige locs een punt voor de locnr?
De vraag werd hier beantwoord: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=12 ... tel#p42709.
Maar om exacter te zijn, het wilde zeggen dat de stoomketel buiten dienst was. Het wilt dus niet d'office zeggen dat de stoomketel verwijderd is uit de loc.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 08 okt 2011, 17:31
door Cipallieter
OMC schreef:
Gaat die 6244 voor Lier rijden of toch nog voor FNND? Dat is idd nog eens leuk nieuws!
Waarom zou die locomotief naar Lier komen. Er staan er gewoonlijk al 3 of 4.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 16 okt 2011, 20:48
door MaartendeJ
Aangezien dit het dichtstbijzijnde topic is:
De 6321, 6325, 6391 en 6393 die sinds 1998 in Nederland beter bekend zijn als ACTS 6701, 6702, 6703 en 6705 zijn gister "officieel" buiten gebruik gesteld bij Husa (ex ACTS) en verkocht aan Laurens Pit, iemand achter EETC. Sinds juni 2010 rijden ze niet meer in actieve goederendienst, daarna rangeerde de 6702 nog even in Leeuwarden, maar dat is sinds de zomer ook verleden tijd.

In die zin interessant: de 1250'ers van ACTS rijden nu ook bij EETC. De 6700 reden in de actieve goederendienst samen met de 1250'ers wegens de ATB. Bij ACTS op bovenleidingloze sporen kon de 6700'er vanuit de 1250'er bediend worden, als het ware een hybride loc dus :): Op het hoofdspoor elektrische tractie, bij het aanzetten diesel+elektrisch en op bovenleidingloze stukjes alleen diesel :D\

Bron: Rolandrail.net: http://rolandrail.net/drgl/acts.htm en het forum aldaar.

EDIT: "Helaas", door dhr Pit verkocht aan Locon Benelux, dus geen combi met een 1250'er. Wellicht goed nieuws: "Be" in Benelux staat voor... Juustem :wink: (bron: somda.nl)

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 30 apr 2012, 17:19
door Rétro
Iemand die weet of de moderniserings werken voor de rest van de reeks 62 eigenlijk nog doorgaan?

Mvg,

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 01 mei 2012, 13:45
door msts.be
Waarschijnlijk wel, maar omdat Salzinnes de handen vol heeft met motorenrevisie gaat de rest van de moderniseringen pas door in 2013:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=75 ... 26#p140826

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 03 mei 2012, 17:26
door Rétro
Laat ons hopen!

Bedankt voor de link.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 03 mei 2012, 18:27
door Robin
6244 vandaag te TW Antwerpen weer buiten.
deze loc plus 17 andere worden verkocht aan tuc rail ;)