IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Hallo,
Dat waren nog eens tijden
Groeten,
Joris De Mol
Denk maar aan internationale treinen, daar gebeurt/gebeurde dat volgens mij wel meer... (voorbeeldje: splitsing/samenvoeging TAC Denderleeuw/Bressoux in Jemelle).Dietrich schreef:Maar kan een rangering gebeuren met een trein waar nog passagiers in zitten???
Dat waren nog eens tijden

Groeten,
Joris De Mol
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
maar normaal is een rangeerbeweging toch leeg ?fitnessboy schreef:idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
op een paar uitzonderlijke gevallen na dan ?
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
ik heb in bukarest 2 uur op een rangeerterein gezeten, mijn wagon werd van D BOSFOR aan EN ister gehangen, toen ben ik echt op zowat alle kanten van het rangeerterein geweest
en ze schokken daar niet normaal met die dingen, en toch is het de bedoeling dat je erinblijft, de rangeerders waren wel boos dat ik fotos zat te trekken op de stelplaats uit het raam 
dit gebeurt zowat bij alle nachttreinen hoor
in hannover bijvoorbeeld met 3 CNL's
munchen-kopenhagen/warschau/moskou
basel-kopenhagen/warschau/moskou
amsterdam-kopenhagen/warschau/moskou
daar worden alle 3 de CNL's op ongeveer hetzelfde tijdstip helemaal uit elkaar gehaald, alle wagens naar kopenhagen worden samengehangen, en alle wagens naar moskou, ze zijn daar toch wel een uurtje bezig, en 2 van de 5 keer dat ik een van die CNL's nam ben ik wakkergeboenkt geweest


dit gebeurt zowat bij alle nachttreinen hoor
in hannover bijvoorbeeld met 3 CNL's
munchen-kopenhagen/warschau/moskou
basel-kopenhagen/warschau/moskou
amsterdam-kopenhagen/warschau/moskou
daar worden alle 3 de CNL's op ongeveer hetzelfde tijdstip helemaal uit elkaar gehaald, alle wagens naar kopenhagen worden samengehangen, en alle wagens naar moskou, ze zijn daar toch wel een uurtje bezig, en 2 van de 5 keer dat ik een van die CNL's nam ben ik wakkergeboenkt geweest


Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Hallo,
Met bijna alle CNL treinen wordt onderweg wel ergens gerangeert. Enkel de Talgo's ontsnappen daar (voorlopig) nog aan, maar lang zal dat niet meer duren...
Maar... CNL is België niet...
Groeten,
Joris De Mol
Met bijna alle CNL treinen wordt onderweg wel ergens gerangeert. Enkel de Talgo's ontsnappen daar (voorlopig) nog aan, maar lang zal dat niet meer duren...
Maar... CNL is België niet...
Groeten,
Joris De Mol
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
daar zeg je het, in Bukaresttreinbruno schreef:ik heb in bukarest 2 uur op een rangeerterein gezeten, mijn wagon werd van D BOSFOR aan EN ister gehangen, toen ben ik echt op zowat alle kanten van het rangeerterein geweesten ze schokken daar niet normaal met die dingen, en toch is het de bedoeling dat je erinblijft, de rangeerders waren wel boos dat ik fotos zat te trekken op de stelplaats uit het raam
dit gebeurt zowat bij alle nachttreinen hoor
in hannover bijvoorbeeld met 3 CNL's
munchen-kopenhagen/warschau/moskou
basel-kopenhagen/warschau/moskou
amsterdam-kopenhagen/warschau/moskou
daar worden alle 3 de CNL's op ongeveer hetzelfde tijdstip helemaal uit elkaar gehaald, alle wagens naar kopenhagen worden samengehangen, en alle wagens naar moskou, ze zijn daar toch wel een uurtje bezig, en 2 van de 5 keer dat ik een van die CNL's nam ben ik wakkergeboenkt geweest

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door 

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
in vele gevallen zijn rangeringen leeg, maar het is zeker geen uitzondering of rariteit dat er rangeringen gebeuren aan treinen waar de mensen nog in aanwezig zijn. Het ontkoppelen van motorstellen valt ook onder rangeerbewegingen en dit zie je dagelijks gebeuren. Ook al betreft het hier maar een beweging over een paar meter natuurlijk. De meest gekende rangeringen met reizigers zijn nog steeds de treinen zoals joris ze aanhaalt. De internationale treinen die samengevoegd of gesplits worden onder de baan.
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Aan- en afhaken van rijtuigen waarin zich reizigers bevinden en die naar verschillende bestemmingen rijden is in Basel SBB toch ook dagelijkse kost?daar zeg je het, in Bukarest
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Inderdaad, dat was wegens werken aan het spoor aldaar. Echt rangeren was dit evenwel niet.Stijn D.C. schreef:Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
volledig correct.trainman schreef:Aan- en afhaken van rijtuigen waarin zich reizigers bevinden en die naar verschillende bestemmingen rijden is in Basel SBB toch ook dagelijkse kost?daar zeg je het, in Bukarest
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Dat niet, maar niet normaal.Hogersluys schreef:Inderdaad, dat was wegens werken aan het spoor aldaar. Echt rangeren was dit evenwel niet.Stijn D.C. schreef:Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Eergisteren in Brugge ook zo'n situatie met de trein naar Knokke-Blankenberge. Er was een probleem met de deuren in het treindeel naar Knokke, dus moesten al deze reizigers overstappen. Er werd zelfs zo lang getreuzeld dat ze op de ICT naar Knokke moesten overstappen, die voor de gelegenheid dan wel met 5 M6'ers gereden werd (i.p.v. 1 klassiekje) die al van voor de aankomst in Brugge op spoor 1 stonden. Vervolgens reed het treindeel naar Blankberge met reizigers de bundel achterwaarts in, waarna via een ander spoor door het station van Brugge naar Blankenberge gereden werd.fitnessboy schreef:idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden