Pagina 2 van 2
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 16 jun 2009, 11:41
door fitnessboy
idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 16 jun 2009, 15:12
door Joris
Hallo,
Dietrich schreef:Maar kan een rangering gebeuren met een trein waar nog passagiers in zitten???
Denk maar aan internationale treinen, daar gebeurt/gebeurde dat volgens mij wel meer... (voorbeeldje: splitsing/samenvoeging TAC Denderleeuw/Bressoux in Jemelle).
Dat waren nog eens tijden
Groeten,
Joris De Mol
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 16 jun 2009, 22:30
door HLE 2302
fitnessboy schreef:idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
maar normaal is een rangeerbeweging toch leeg ?
op een paar uitzonderlijke gevallen na dan ?
greetz 2302
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 16 jun 2009, 23:10
door treinbruno
ik heb in bukarest 2 uur op een rangeerterein gezeten, mijn wagon werd van D BOSFOR aan EN ister gehangen, toen ben ik echt op zowat alle kanten van het rangeerterein geweest

en ze schokken daar niet normaal met die dingen, en toch is het de bedoeling dat je erinblijft, de rangeerders waren wel boos dat ik fotos zat te trekken op de stelplaats uit het raam
dit gebeurt zowat bij alle nachttreinen hoor
in hannover bijvoorbeeld met 3 CNL's
munchen-kopenhagen/warschau/moskou
basel-kopenhagen/warschau/moskou
amsterdam-kopenhagen/warschau/moskou
daar worden alle 3 de CNL's op ongeveer hetzelfde tijdstip helemaal uit elkaar gehaald, alle wagens naar kopenhagen worden samengehangen, en alle wagens naar moskou, ze zijn daar toch wel een uurtje bezig, en 2 van de 5 keer dat ik een van die CNL's nam ben ik wakkergeboenkt geweest

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 17 jun 2009, 00:10
door Joris
Hallo,
Met bijna alle CNL treinen wordt onderweg wel ergens gerangeert. Enkel de Talgo's ontsnappen daar (voorlopig) nog aan, maar lang zal dat niet meer duren...
Maar... CNL is Belgiƫ niet...
Groeten,
Joris De Mol
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 17 jun 2009, 15:31
door HLE 2302
treinbruno schreef:ik heb in bukarest 2 uur op een rangeerterein gezeten, mijn wagon werd van D BOSFOR aan EN ister gehangen, toen ben ik echt op zowat alle kanten van het rangeerterein geweest

en ze schokken daar niet normaal met die dingen, en toch is het de bedoeling dat je erinblijft, de rangeerders waren wel boos dat ik fotos zat te trekken op de stelplaats uit het raam
dit gebeurt zowat bij alle nachttreinen hoor
in hannover bijvoorbeeld met 3 CNL's
munchen-kopenhagen/warschau/moskou
basel-kopenhagen/warschau/moskou
amsterdam-kopenhagen/warschau/moskou
daar worden alle 3 de CNL's op ongeveer hetzelfde tijdstip helemaal uit elkaar gehaald, alle wagens naar kopenhagen worden samengehangen, en alle wagens naar moskou, ze zijn daar toch wel een uurtje bezig, en 2 van de 5 keer dat ik een van die CNL's nam ben ik wakkergeboenkt geweest

daar zeg je het, in Bukarest

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 03 jul 2009, 22:56
door Stijn D.C.
Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 04 jul 2009, 03:06
door Steven
in vele gevallen zijn rangeringen leeg, maar het is zeker geen uitzondering of rariteit dat er rangeringen gebeuren aan treinen waar de mensen nog in aanwezig zijn. Het ontkoppelen van motorstellen valt ook onder rangeerbewegingen en dit zie je dagelijks gebeuren. Ook al betreft het hier maar een beweging over een paar meter natuurlijk. De meest gekende rangeringen met reizigers zijn nog steeds de treinen zoals joris ze aanhaalt. De internationale treinen die samengevoegd of gesplits worden onder de baan.
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 04 jul 2009, 13:21
door trainman
daar zeg je het, in Bukarest
Aan- en afhaken van rijtuigen waarin zich reizigers bevinden en die naar verschillende bestemmingen rijden is in Basel SBB toch ook dagelijkse kost?
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 04 jul 2009, 13:38
door Hogersluys
Stijn D.C. schreef:Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door

Inderdaad, dat was wegens werken aan het spoor aldaar. Echt rangeren was dit evenwel niet.
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 04 jul 2009, 13:44
door Steven
trainman schreef:daar zeg je het, in Bukarest
Aan- en afhaken van rijtuigen waarin zich reizigers bevinden en die naar verschillende bestemmingen rijden is in Basel SBB toch ook dagelijkse kost?
volledig correct.
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 04 jul 2009, 13:49
door Stijn D.C.
Hogersluys schreef:Stijn D.C. schreef:Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door

Inderdaad, dat was wegens werken aan het spoor aldaar. Echt rangeren was dit evenwel niet.
Dat niet, maar niet normaal.
Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.
Geplaatst: 05 jul 2009, 20:57
door calabria
fitnessboy schreef:idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
Eergisteren in Brugge ook zo'n situatie met de trein naar Knokke-Blankenberge. Er was een probleem met de deuren in het treindeel naar Knokke, dus moesten al deze reizigers overstappen. Er werd zelfs zo lang getreuzeld dat ze op de ICT naar Knokke moesten overstappen, die voor de gelegenheid dan wel met 5 M6'ers gereden werd (i.p.v. 1 klassiekje) die al van voor de aankomst in Brugge op spoor 1 stonden. Vervolgens reed het treindeel naar Blankberge met reizigers de bundel achterwaarts in, waarna via een ander spoor door het station van Brugge naar Blankenberge gereden werd.