Eerst 2 jaar wachten op de trein, en als die er dan eindelijk is gaan ze voor een jaar de tunnel dichtgooien. Het lijkt haast of ze het er express voor doen...dentheo schreef:maar ja, nu heeft de gemeente de fietstunnel naar het dorp gesloten voor één jaar .
Beloftevolle start Noorderkempen
Re: Beloftevolle start Noorderkempen
Ja en dan de NMBS verwijten dat ze te laat zijn en zelf......rds schreef:Eerst 2 jaar wachten op de trein, en als die er dan eindelijk is gaan ze voor een jaar de tunnel dichtgooien. Het lijkt haast of ze het er express voor doen...dentheo schreef:maar ja, nu heeft de gemeente de fietstunnel naar het dorp gesloten voor één jaar .
Maar ja de burgemeester kwam op voor het Vlaams parlement...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Die werken voor het vervangen van de oude "koetunnel" onder de E19 door een nieuwe onderdoorgang voor fietsers en voetgangers kaderen in een veel groter project met ondermeer het aanleggen van een derde rijstrook op de E19 in elke rijrichting over een lengte van 1.6 km.dentheo schreef:Ja en dan de NMBS verwijten dat ze te laat zijn en zelf......rds schreef:Eerst 2 jaar wachten op de trein, en als die er dan eindelijk is gaan ze voor een jaar de tunnel dichtgooien. Het lijkt haast of ze het er express voor doen...dentheo schreef:maar ja, nu heeft de gemeente de fietstunnel naar het dorp gesloten voor één jaar .
Maar ja de burgemeester kwam op voor het Vlaams parlement...
De totale kostprijs van de werken bedraagt 2,2 miljoen euro en wordt betaald door het Brechtse gemeentebestuur, Infrabel en de Vlaamse overheid.
Dus nu weer met modder gaan gooien naar de burgemeester is ook wat goedkoop.
Je moet wel toegeven dat de timing wat ongelukkig is, nietwaar? Verantwoordelijkheid van de burgemeester of niet.
Hoe ?? wie is er begonnen met gooien hij of de NMBS ???Adler schreef: De totale kostprijs van de werken bedraagt 2,2 miljoen euro en wordt betaald door het Brechtse gemeentebestuur, Infrabel en de Vlaamse overheid.
Dus nu weer met modder gaan gooien naar de burgemeester is ook wat goedkoop.
In mijn ogen heeft de gemeente Brecht haar hand overspeeld met de ontsluiting van het station.
Zeker voor het verkeer uit het noorden, via autobaan geen afrit en plaatselijk zelfs geen tijdelijke aansluiting voor de parking (alleen via ruilverkavelingbaantje) maar zeker ook voor haar eigen inwoners te voet en met de fiets...
Indien de trein op tijd gereden HAD waren zij ongeveer ZEVEN jaar te laat geweest, nu waarschijnlijk maar TWEE à DRIE , maar dat laatste is niet hun verdienste...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik kan me wel voorstellen dat wanneer er 3 instanties betrokken zijn bij dergelijke werken,inclusief Infrabel, de planning niet altijd is zoals je zou willen.groentje schreef:Je moet wel toegeven dat de timing wat ongelukkig is, nietwaar? Verantwoordelijkheid van de burgemeester of niet.
Zoals ik al zei, betreft dit hier niet enkel werken voor het nieuwe station maar ook omvangrijke werken aan de E19.
En dat alles niet altijd in de juiste volgorde en op het juiste moment gebeurt is in zo een geval wel denkbaar.
Hoe komt u aan 7 jaar ???dentheo schreef: Indien de trein op tijd gereden HAD waren zij ongeveer ZEVEN jaar te laat geweest, nu waarschijnlijk maar TWEE à DRIE , maar dat laatste is niet hun verdienste...
De werken voor de HSL4/HSL Zuid zijn begonnen in maart 2000 en waren, zoals voorzien, gedaan in december 2006.
Vroeger dan 2007 kon daar dus geen trein rijden.
In die periode was er trouwens een andere burgemeester in Brecht (Jos Janssens) van een andere partij (CDB, Christen-Democraten Brecht).
Vorige week stond in verschillende publicaties dat de ingebruikname ongeveer 10 maal voor zes maanden uitgesteld was... dat klopt dan ook niet ???Adler schreef: Hoe komt u aan 7 jaar ???
De werken voor de HSL4/HSL Zuid zijn begonnen in maart 2000 en waren, zoals voorzien, gedaan in december 2006.
Vroeger dan 2007 kon daar dus geen trein rijden.
In die periode was er trouwens een andere burgemeester in Brecht (Jos Janssens) van een andere partij (CDB, Christen-Democraten Brecht).
Maar ja... wat was de originele planning..VOOR de aanvang van de werken ?
De werken aan de ring van Brecht die duren tot nog tot ongeveer 2013 (twee of drie fasen) en moeten nog beginnen.... hopelijk is af en oprit "iets vroeger" beschikbaar.
De werken aan de fietstunnel duren tot midden volgend jaar....
Tijdens het Sinksen weekend (2 dagen) heeft men voor Spoor Noord een tunnel onder lijn 12 en 27 gedrukt, kan dus ook. Prijs mij niet bekend...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik zal het nu voor de derde keer hier herhalen dat die werken aan die koetunnel 1 geheel vormen met de werken voor het derde rijvak op de E19.dentheo schreef:De werken aan de fietstunnel duren tot midden volgend jaar....
Tijdens het Sinksen weekend (2 dagen) heeft men voor Spoor Noord een tunnel onder lijn 12 en 27 gedrukt, kan dus ook. Prijs mij niet bekend...
Het is toch logisch dat die werken in een bepaalde volgorde moeten uitgevoerd worden omwille van bouwtechnische en/of veiligheidsredenen.
Je begint toch ook niet met het dak van een huis te bouwen.
De werken zijn gestart op 25 mei en er zijn 300 kalenderdagen voor voorzien, maar zullen naar verwachting vroeger gedaan zijn.
Nog en geluk dat ze dat ding niet op één hoop gegooid hebben met de Oosterweelverbinding.Adler schreef:Ik zal het nu voor de derde keer hier herhalen dat die werken aan die koetunnel 1 geheel vormen met de werken voor het derde rijvak op de E19.dentheo schreef:De werken aan de fietstunnel duren tot midden volgend jaar....
Maar ok, ik begrijp dat we toekomend jaar een derde baanvak krijgen ? Of maar 10m, de breedte van die tunnel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide