Hogersluys schreef:Als al die seinhuizen verdwijnen zullen veel nu nog bemande stations gesloten worden vrees ik.
Vergeet niet dat het bedienen van seinhuizen een Infrabel-activiteit is, daarentegen worden loketten bemand (resp. bevrouwd...) door NMBS. Als overgangsmaatregel zijn er nu nog mensen die beide mogen doen, maar dat is een uitstervend verschijnsel.
Dit werd me eens verteld door de loketbediende in Londerzeel, toen ik aangenaam verbaasd was dat zo'n landelijk station de hele zaterdag lang actieve loketten heeft.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Hogersluys schreef:Waar valt mijn oog nu op: Beervelde? Waar mag die seinpost ergens gelegen zijn?
In het stationsgebouw van Beervelde. Dat is een blokpost die normaal niet bediend wordt. Er zijn daar alleen overloopwissels voor verkeer op tegenspoor. Enkel in noodgevallen wordt die blokpost operationeel. Ik denk toch dat het zo is; de beroepslui moeten mij desnoods maar aanvullen of corrigeren.
Paul
Laatst gewijzigd door Paul op 06 jul 2009, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul was me voor. En het klopt wat hij zegt. Ik hoop trouwens dat die wissels niet buiten dienst gaan, als Beervelde buiten dienst gaat. Dat is o.a. gebeurd in Remicourt op lijn 36.
groentje schreef:Paul was me voor. En het klopt wat hij zegt. Ik hoop trouwens dat die wissels niet buiten dienst gaan, als Beervelde buiten dienst gaat. Dat is o.a. gebeurd in Remicourt op lijn 36.
Remicourt, waar sinds de opening van lijn 2 natuurlijk veel minder treinen passeren.
Ik ben niet zo op de hoogte van deze materie, maar het komt er dus op neer dat de opgesomde lijst met seinhuizen, de seinhuizen zijn die gesloten zullen worden?
je ziet in het overzicht de seinhuizen die men inderdaad gaat sluiten er net voor staat de naam van het overnemende seinhuis alsook de ligging (disctrict) staat aangeduid zoals ik al eerder had geschreven.
Bijna, de overblijvende seinposten staan er ook bij. Maar aangezien er dat maar een 30-tal zijn, stan de meeste blokposten hier op de schrappingslijst, ja.
Nekvin schreef:in FSR komt er dan waarschijnlijk ook ne nieuwen epb blok?
Schaarbeek? Dat kan in me niet herinneren van toen. Brussel-Noord ja natuurlijk, maar de volgende lijkt mij pas Vilvoorde te zijn - als er daar al een komt - en dan Mechelen. Er zijn maar een 50-55 EBP's voorzien voor heel België, da's niet zoveel! Anderzijds meen ik me te herinneren dat er wel eentje voorzien is in Etterbeek.
Let wel op de spelling: EBP ("electronische bedienings post" , of het Duitse equivalent daarvan want die dingen komen van Siemens)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Vilvoorde krijgt GEEN seinhuis meer, Schaarbeek wel, deze zijn ze momenteel aan het bouwen in de groep R, deze zie je tot stand komen naast de boogbrug van L36N die over de groep R gaat. Het seinhuis ebp dat in schaarbeek komt zal heel de vorming aldaar voor zijn rekening nemen net zoals dat al het geval is in vorst rijtuigen.
heel de vorming of wat er nog van over blijft. De slimmerikken hebben de lijn 26B uitgebroken voor een brug van de lijn 25N, precies of ze konden die pijlers ni ergens anders zetten
Heel de vorming, voor de reizigers is er nog niet echt iets verdwenen. Groep R, groep G en de bundeltjes aan de verschillende werkplaatsen (WDT, OTWE en de nieuwe werkplaats voor rijtuigen). Kortweg werk genoeg.
Ik had begrepen dat de blok van Brussel Noord ook naar Schaarbeek zou verhuizen. Overigens blijven er na de concentratie maar een goede 30 meer over, volgens de kaarten waar ik over beschik.
Vilvoorde wordt overgenomen, net als Ternat, Asse, of Etterbeek.