Pagina 2 van 24
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 11:43
door Dietrich
Diefstal van koperdraad. Een aardingskabel zou niet meer verbonden geweest zijn.

Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 13:33
door melle
Wel, als ze dat al weten van juni???
Sorry hoor, maar hiervoor heb ik geen greintje respect!
Als ze te lui zijn en té goedkoop willen denken, wel dan zie je maar wat hier is gebeurd!
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 14:30
door Adler
Dietrich schreef:Diefstal van koperdraad. Een aardingskabel zou niet meer verbonden geweest zijn.

Van waar komt die informatie ?
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 14:46
door groentje
melle schreef:Wel, als ze dat al weten van juni???
Sorry hoor, maar hiervoor heb ik geen greintje respect!
Als ze te lui zijn en té goedkoop willen denken, wel dan zie je maar wat hier is gebeurd!
Het is niet zeker dat ze het wisten van juni, hé, misschien was er toen een storing, en heeft men nu pas de link gelegd.
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 15:32
door Dietrich
Adler schreef:Dietrich schreef:Diefstal van koperdraad. Een aardingskabel zou niet meer verbonden geweest zijn.

Van waar komt die informatie ?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... _Herentals
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 17:36
door thejay
Met andere woorden: na de diefstal in juni heeft Infrabel de volledige installatie niet of niet grondig genoeg nagekeken??
Het blijft speculeren natuurlijk...
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 18:39
door Hogersluys
Tsja, de echte schuldigen zijn natuurlijk de dieven van de koperdraad. Hoewel Infrabel inderdaad de installatie na had moeten kijken is het wat te gemakkelijk die laatste de schuld te geven.
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 18:46
door Trammist
En aangezien het bewijsmateriaal in puin en as ligt zullen we het antwoord wellicht nooit weten...
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 19:35
door stefke
Trammist schreef:En aangezien het bewijsmateriaal in puin en as ligt zullen we het antwoord wellicht nooit weten...
moet alles daar nu weer van nul worden opgebouwd worden de uitrusting van die kelder met het seinhuis
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 19:36
door stefke
stefke schreef:Trammist schreef:En aangezien het bewijsmateriaal in puin en as ligt zullen we het antwoord wellicht nooit weten...
moet alles daar nu weer van nul worden opgebouwd worden de uitrusting van die kelder met het seinhuis
zijn er foto's van het stationsgebouw van na de brand terug te vinden opt internet
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 19:44
door Adler
stefke schreef:zijn er foto's van het stationsgebouw van na de brand terug te vinden opt internet
Hier staat een foto: (onderaan bij galerij)
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... toord.aspx
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 20:57
door Trammist
Stel je eens voor dat er zo'n brand zou woeden in Antw-Berchem of Brussel-Zuid... wat een ramp...
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 21:26
door jan_olieslagers
Toch nog niet zodanig lang geleden in Brussel-Noord?
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 22:51
door dentheo
jan_olieslagers schreef:Toch nog niet zodanig lang geleden in Brussel-Noord?
En dat had men na een paar dagen netjes in de greep.... een deel wissels afgeklemd enkel de piektreinen eruit ... knap.
Ik had iets dergelijks verwacht...één spoor per pendeltrein en bestemming in Herentals . (Lier, Olen, Turnhout )
Nu lees ik dat er slechts enkel een pendel is naar Lier ???
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 06 aug 2009, 22:54
door Steven
als er ook controle (door seinen) moet zijn aan alle overwegen dan heb je een grote soep. Vermoedelijk heeft men dus onvoldoende controle op al die overwegen richting Turnhout en zo meer. Dat wil dus zeggen dat als je een trein van Herentals naar Turnhout stuurt wil dat zeggen dat hij aan elke overweg mag afremmen naar 5 km/u en fluiten. Kan je u voorstellen wat voor zotte toestanden dat geeft? Inderdaad dan maar beter een vervangbus laten rijden want dat gaat sneller.
In de NZV brussel heb je die overwegen niet en dus bijgevolg ook geen last mee.