Vervanging PCC- en BN-trams
Re: Vervanging PCC- en BN-trams
En toch vallen ze regelmatig in panne wat overigens ook zo is voor de
Antwerpse PCC's
Antwerpse PCC's
Kan ie dus nog 20 jaar meeLocomotief 5175 schreef:De BN-trams zijn niet van eind jaren tachtig, maar wel van begin jaren tachtig ! De juiste is 1982 en 1983. dus in 2012 is die dan 30 jaar oud !

en niet te vergeten, een vernieuwde achterkant !LML schreef:'t Is niet voor niets dat ze bij De Lijn de kusttram (BN-trams) ook de 'Michael Jacksons' noemen... Eérst waren ze 2-delig in de oranje-beige kleuren van wijlen NMVB, dan het tintje van De Lijn (wit-zwart-geel), toen kwam er een verlaagde tussenbak, dan kregen ze airco voor de bestuurder, en toen kregen ze een nieuwe neus,... Wat zal het volgende zijn?HLE 2302 schreef:ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !
greetz 2302
Tenslotte zijn het degelijke dingen waar er vrij weinig problemen aan zijn...

nee, maar dat matrieel heeft maar weinig problemen ondanks het constant langs de kust rijd ... al dat zand zal ook niet veel goed doen aan het matrieel welliswaar
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Zelf gevonden?LML schreef:'t Is niet voor niets dat ze bij De Lijn de kusttram (BN-trams) ook de 'Michael Jacksons' noemen... Eérst waren ze 2-delig in de oranje-beige kleuren van wijlen NMVB, dan het tintje van De Lijn (wit-zwart-geel), toen kwam er een verlaagde tussenbak, dan kregen ze airco voor de bestuurder, en toen kregen ze een nieuwe neus,... Wat zal het volgende zijn?HLE 2302 schreef:ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !
greetz 2302
Ik heb dat nog nooit gehoord hoor..
Geen vernieuwde achterkant, enkel zijn de achterlichten vervangen in een modernere versie en is de koppeling weggestoken en vervangen door een kleiner model.HLE 2302 schreef:en niet te vergeten, een vernieuwde achterkant !LML schreef:'t Is niet voor niets dat ze bij De Lijn de kusttram (BN-trams) ook de 'Michael Jacksons' noemen... Eérst waren ze 2-delig in de oranje-beige kleuren van wijlen NMVB, dan het tintje van De Lijn (wit-zwart-geel), toen kwam er een verlaagde tussenbak, dan kregen ze airco voor de bestuurder, en toen kregen ze een nieuwe neus,... Wat zal het volgende zijn?HLE 2302 schreef:ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !
greetz 2302
nee, maar dat matrieel heeft maar weinig problemen ondanks het constant langs de kust rijd ... al dat zand zal ook niet veel goed doen aan het matrieel welliswaar
greetz 2302
de kusttrams hebben degelijk veel problemen in het hoogseizoen, minstens elke week vallen er wel kusttrams in panne.
Nee, ik maak u geen blaaskes wijs...melle schreef:Zelf gevonden?
Ik heb dat nog nooit gehoord hoor..
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Het zijn vooral de PCCm's die in panne valen, een PCCbz* heb ik nog nooit in panne weten staan...apestaart schreef:En toch vallen ze regelmatig in panne wat overigens ook zo is voor de
Antwerpse PCC's
*bz= "bruine zetelkes", ref. "niet gemoderniseerd".
-
En dan maar te zwijgen van de vele ongevallen dat er mee gebeuren, die mannen zullen ook veel bumpers mogen vervangenmelle schreef:de kusttrams hebben degelijk veel problemen in het hoogseizoen, minstens elke week vallen er wel kusttrams in panne.

desondanks vallen de ongevallen aan de kust vaak mee ... en vele gevallen is een aanrijding met de kusttram zelfs niet dodelijk
de tramchauffeur draagt ook de verantwoordelijkheid om zo'n dingen te zien aankomen ... zo worden de meeste ongevallen vermeden
bij de trein vallen er echter veel meer doden ... maar dat is dan niet door ongevallen maar meer door zelfdoding ... en het is deze zomervakantie weer heel erg
greetz 2302
de tramchauffeur draagt ook de verantwoordelijkheid om zo'n dingen te zien aankomen ... zo worden de meeste ongevallen vermeden
bij de trein vallen er echter veel meer doden ... maar dat is dan niet door ongevallen maar meer door zelfdoding ... en het is deze zomervakantie weer heel erg
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Er vallen met de kusttram en overigens ook in Antwerpen genoeg dodelijke ongevallen
Het is zelden dat er iemand zo'n ongeval overleeft
Het is zelden dat er iemand zo'n ongeval overleeft
Zelden nu ook weer niet hoor.
Alleen zal je het weten als iemand dood is gereden omdat dat dan weer uitgebreid in de media komt.
Alleen zal je het weten als iemand dood is gereden omdat dat dan weer uitgebreid in de media komt.

Hallo,
Wat ik me al heb afgevraagd: zag men de steiging van het reizigersaantal in Gent nie komen, en kon mijn bijgevolg bij de verbouwing van de PCC's (die zowiso al ingrijpend was), die niet ineens geschikt maken om met 2 te rijden?
Die BN's aan de kust, tot wanneer konden die met 2 rijden?
Groeten,
Joris De Mol
Wat ik me al heb afgevraagd: zag men de steiging van het reizigersaantal in Gent nie komen, en kon mijn bijgevolg bij de verbouwing van de PCC's (die zowiso al ingrijpend was), die niet ineens geschikt maken om met 2 te rijden?
Die BN's aan de kust, tot wanneer konden die met 2 rijden?
Groeten,
Joris De Mol