K V B schreef:Steven schreef:Beste melle, je stampt geregeld tegen meerdere mensen hun benen omdat je hier uitspraken doet die vrij algemeen zijn. Je zegt iets zonder diep te hebben nagedacht. Een telefoontje doen naar een dienst die nog niet open of al gesloten is, is weinig zinvol. Nog steeds ga jij uit van mirakels en wonderen die de mensen in kwestie niet kunnen regelen. Daar komt nog bij dat een artikel zelden volledig is. Wat die mensen effectief gezegd of gedaan hebben weten wij hier niet en kunnen we dus evenmin veroordelen. Misschien hebben ze eerst wel eens links of rechts gehoord, maar daarom staat dat nog niet in het artikel hierboven. Denk na bij elk artikel dat je leest. De journalist gaat niet altijd volledig en 100% juist de feiten weergeven (gebeurd meer dan ik zou willen).
Die paar keer dat ik iets wat ik zelf gezien heb achteraf in de krant mocht lezen hebben voor mij alleszins bevestigd dat de meeste journalisten maar wat schrijven, inderdaad. Je kan dus niet zomaar afgaan op wat in de krant stond.
Het is nogal gemakkelijk om telkens als er een bericht in de krant staat over iets waarbij de NMBS mogelijk in de fout is gegaan, te zeggen dat de journalist de feiten niet goed heeft weergegeven.
Het bericht waarover het hier gaat staat vol met uitspraken van de verantwoordelijke van het wooncentrum Zonnedauw waar de gehandicapten verblijven.
De journalist heeft het dus zeker niet van horen zeggen.
Waarom wil men toch elke keer de fouten van de NMBS onder tafel vegen of negeren ?
Wat betreft dit voorval, is het waarschijnlijk zo dat de hele procedure van reserveren weer zo ingewikkeld is, dat daar zoveel personen, diensten en bureaus bij betrokken zijn waardoor fouten als het ware voorgeprogrammeerd zijn.
Heel veel problemen bij de NMBS zijn gewoon te wijten aan die bureaucratie en niet aan de onwil of de slordigheid van de personeelsleden.
De enige fout ligt in dat geval bij de directie die niets doet om die procedures te vereenvoudigen of te automatiseren.
Het is toch bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat men in het nieuwe materieel en het materieel dat nog in bestelling is, nog steeds geen elektronisch systeem heeft voorzien voor de aanduiding van gereserveerde plaatsen en nog steeds moet werken met die hatelijke gele briefjes die men op het raam moet kleven.