Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Bericht door melle »

Nils schreef:
melle schreef:Om wat te doen?
Die man kan er totaaaaaaaal niets aan doen.
Ze moeten hun geld terug eisen via gerechtelijke weg.
Alleen zo kunnen ze die luilakken bij de NMBS terugpakken
Intussen weten we allemaal dat je het niet hoog op hebt met het NMBS personeel (en nog minder met de NMBS zelf).
Nochthans doe ik, en met mij het grootste deel van mijn collega's hun uiterste best
om de reizigers in veilige en zo goed mogelijke omstandigheden te vervoeren.
Het kan best zijn dat er een aantal mensen minder hun best doen,
maar om daarom elke keer opnieuw, topic na topic het personeel uit te kafferen...

Ik kaffer niet elk topic na topic zoals jij het personeel uit...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:
Nils schreef:
melle schreef:Om wat te doen?
Die man kan er totaaaaaaaal niets aan doen.
Ze moeten hun geld terug eisen via gerechtelijke weg.
Alleen zo kunnen ze die luilakken bij de NMBS terugpakken
Intussen weten we allemaal dat je het niet hoog op hebt met het NMBS personeel (en nog minder met de NMBS zelf).
Nochthans doe ik, en met mij het grootste deel van mijn collega's hun uiterste best
maar om daarom elke keer opnieuw, topic na topic het personeel uit te kafferen...

je hebt 2 soorten werknemers: goedde gemotiveerde mensen en broekvagers

dat heb je in elk bedrijf ... en de nmbs is natuurlijk een heel grote werkgever ... maar je mag ook niet alle mensen over dezelfde kam gaan scheren, want zo schop je de goedde gemotiveerde ook tegen de schenen welliswaar

de gemotiveerde werknemers hoeven niet gestraft te worden voor de daden van de broekvagers :wink:
je moet het inzicht kunnen brengen dat het niet allemaal broekvagers zijn ... want zo jaag je iedereen tegen jezelf in het harnas :wink:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Treinenman

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
melle

Bericht door melle »

HLE 2302 schreef:
melle schreef:
Nils schreef: Intussen weten we allemaal dat je het niet hoog op hebt met het NMBS personeel (en nog minder met de NMBS zelf).

je hebt 2 soorten werknemers: goedde gemotiveerde mensen en broekvagers

dat heb je in elk bedrijf ... en de nmbs is natuurlijk een heel grote werkgever ... maar je mag ook niet alle mensen over dezelfde kam gaan scheren, want zo schop je de goedde gemotiveerde ook tegen de schenen welliswaar

de gemotiveerde werknemers hoeven niet gestraft te worden voor de daden van de broekvagers :wink:
je moet het inzicht kunnen brengen dat het niet allemaal broekvagers zijn ... want zo jaag je iedereen tegen jezelf in het harnas :wink:

greetz 2302
Ik heb niet iedereen over dezelfde kam gescheerd..
Ik heb duidelijk gezegd dat het het personeel was waarmee die mensen in aanraking kwamen :roll:
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:
Ik heb niet iedereen over dezelfde kam gescheerd..
Ik heb duidelijk gezegd dat het het personeel was waarmee die mensen in aanraking kwamen :roll:
dus scheer je wel al DIE mensen over dezelfde kam terwijl er daar ook broekvagers en gemotiveerde mensen tussen zitten hé
melle

Bericht door melle »

Nee, ik heb het onder die mensen die die groep heeft laten staan, zonder enige moeite te doen...

Terug on topic graag
Steven

Bericht door Steven »

Beste melle, je stampt geregeld tegen meerdere mensen hun benen omdat je hier uitspraken doet die vrij algemeen zijn. Je zegt iets zonder diep te hebben nagedacht. Een telefoontje doen naar een dienst die nog niet open of al gesloten is, is weinig zinvol. Nog steeds ga jij uit van mirakels en wonderen die de mensen in kwestie niet kunnen regelen. Daar komt nog bij dat een artikel zelden volledig is. Wat die mensen effectief gezegd of gedaan hebben weten wij hier niet en kunnen we dus evenmin veroordelen. Misschien hebben ze eerst wel eens links of rechts gehoord, maar daarom staat dat nog niet in het artikel hierboven. Denk na bij elk artikel dat je leest. De journalist gaat niet altijd volledig en 100% juist de feiten weergeven (gebeurd meer dan ik zou willen).
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:Beste melle, je stampt geregeld tegen meerdere mensen hun benen omdat je hier uitspraken doet die vrij algemeen zijn. Je zegt iets zonder diep te hebben nagedacht. Een telefoontje doen naar een dienst die nog niet open of al gesloten is, is weinig zinvol. Nog steeds ga jij uit van mirakels en wonderen die de mensen in kwestie niet kunnen regelen. Daar komt nog bij dat een artikel zelden volledig is. Wat die mensen effectief gezegd of gedaan hebben weten wij hier niet en kunnen we dus evenmin veroordelen. Misschien hebben ze eerst wel eens links of rechts gehoord, maar daarom staat dat nog niet in het artikel hierboven. Denk na bij elk artikel dat je leest. De journalist gaat niet altijd volledig en 100% juist de feiten weergeven (gebeurd meer dan ik zou willen).
Die paar keer dat ik iets wat ik zelf gezien heb achteraf in de krant mocht lezen hebben voor mij alleszins bevestigd dat de meeste journalisten maar wat schrijven, inderdaad. Je kan dus niet zomaar afgaan op wat in de krant stond.

Echter ik heb zelf ook al eens kunnen meemaken hoe de NMBS een gehandikapte was vergeten. In december vorig jaar nam ik de L trein naar Brugge in Gent, en zag daar hoe er een rolstoelpatient aan boord gebracht werd. Ik vermoedde dat die wel in Landegem er uit moest (want daar is een tehuis voor gehandicapten waar ik in mijn jeugd nog wat vrijwilligerswerk gedaan heb). Echter in Landegem was er niemand om hem van de trein te halen... De NMBS had hem nochthans in Gent op de trein gezet, dus ergens moet er iemand het geweten hebben.
Ik heb dan in Landegem gewoon de deur opengehouden (de conducteur vroeg nog aan de machinist om de deuren weer te lossen, maar die kon/wou dat niet) tot de conducteur de stationschef kon verwittigen die dan de rolstoelpatient van de trein haalde. Ik snap overigens niet goed waarom de conducteur niet zelf de rolstoellift haalde...
ronny

Bericht door ronny »

K V B schreef: Ik snap overigens niet goed waarom de conducteur niet zelf de rolstoellift haalde...
De rolstoellift is vastgemaakt zodat deze niet op het spoor kan worden geduwd. De tbg zal daar geen sleutel van hebben. Over rolstoelliften gesproken, te Heist-op-den-Berg staan er 2 nieuwe exemplaren naast de oude door particulieren geschonken exemplaren. Misschien staan de nieuwe er al met het oog op de perronverhoging voorzien voor dit najaar.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

K V B schreef:
Steven schreef:Beste melle, je stampt geregeld tegen meerdere mensen hun benen omdat je hier uitspraken doet die vrij algemeen zijn. Je zegt iets zonder diep te hebben nagedacht. Een telefoontje doen naar een dienst die nog niet open of al gesloten is, is weinig zinvol. Nog steeds ga jij uit van mirakels en wonderen die de mensen in kwestie niet kunnen regelen. Daar komt nog bij dat een artikel zelden volledig is. Wat die mensen effectief gezegd of gedaan hebben weten wij hier niet en kunnen we dus evenmin veroordelen. Misschien hebben ze eerst wel eens links of rechts gehoord, maar daarom staat dat nog niet in het artikel hierboven. Denk na bij elk artikel dat je leest. De journalist gaat niet altijd volledig en 100% juist de feiten weergeven (gebeurd meer dan ik zou willen).
Die paar keer dat ik iets wat ik zelf gezien heb achteraf in de krant mocht lezen hebben voor mij alleszins bevestigd dat de meeste journalisten maar wat schrijven, inderdaad. Je kan dus niet zomaar afgaan op wat in de krant stond.

Echter ik heb zelf ook al eens kunnen meemaken hoe de NMBS een gehandikapte was vergeten. In december vorig jaar nam ik de L trein naar Brugge in Gent, en zag daar hoe er een rolstoelpatient aan boord gebracht werd. Ik vermoedde dat die wel in Landegem er uit moest (want daar is een tehuis voor gehandicapten waar ik in mijn jeugd nog wat vrijwilligerswerk gedaan heb). Echter in Landegem was er niemand om hem van de trein te halen... De NMBS had hem nochthans in Gent op de trein gezet, dus ergens moet er iemand het geweten hebben.
Ik heb dan in Landegem gewoon de deur opengehouden (de conducteur vroeg nog aan de machinist om de deuren weer te lossen, maar die kon/wou dat niet) tot de conducteur de stationschef kon verwittigen die dan de rolstoelpatient van de trein haalde. Ik snap overigens niet goed waarom de conducteur niet zelf de rolstoellift haalde...
het hoort niet bij het job ... daar zijn andere mensen voor
en zo'n dingen gebeuren desondanks niet veel hoor

greetz 2302
K V B

Bericht door K V B »

HLE 2302 schreef: het hoort niet bij het job ... daar zijn andere mensen voor
en zo'n dingen gebeuren desondanks niet veel hoor

greetz 2302
Reizigers helpen hoort wel bij de job van conducteur.
K V B

Bericht door K V B »

ronny schreef:
K V B schreef: Ik snap overigens niet goed waarom de conducteur niet zelf de rolstoellift haalde...
De rolstoellift is vastgemaakt zodat deze niet op het spoor kan worden geduwd. De tbg zal daar geen sleutel van hebben.
Zijn die niet vastegemaakt met een slot waar die vierkante sleutel die elke conducteur bij zich heeft op past?
Steven

Bericht door Steven »

tegenwoordig maken ze die eerder vast met ketting en hangslot, die andere sloten gingen net iets te eenvoudig open.
Adler

Bericht door Adler »

K V B schreef:
Het is nogal gemakkelijk om telkens als er een bericht in de krant staat over iets waarbij de NMBS mogelijk in de fout is gegaan, te zeggen dat de journalist de feiten niet goed heeft weergegeven.
Het bericht waarover het hier gaat staat vol met uitspraken van de verantwoordelijke van het wooncentrum Zonnedauw waar de gehandicapten verblijven.
De journalist heeft het dus zeker niet van horen zeggen.
Waarom wil men toch elke keer de fouten van de NMBS onder tafel vegen of negeren ?
Wat betreft dit voorval, is het waarschijnlijk zo dat de hele procedure van reserveren weer zo ingewikkeld is, dat daar zoveel personen, diensten en bureaus bij betrokken zijn waardoor fouten als het ware voorgeprogrammeerd zijn.
Heel veel problemen bij de NMBS zijn gewoon te wijten aan die bureaucratie en niet aan de onwil of de slordigheid van de personeelsleden.
De enige fout ligt in dat geval bij de directie die niets doet om die procedures te vereenvoudigen of te automatiseren.
Het is toch bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat men in het nieuwe materieel en het materieel dat nog in bestelling is, nog steeds geen elektronisch systeem heeft voorzien voor de aanduiding van gereserveerde plaatsen en nog steeds moet werken met die hatelijke gele briefjes die men op het raam moet kleven.
Steven

Bericht door Steven »

Ik veeg niks onder tafel, ik was melle zijn uitspraken waarin hij o zo graag gaat veralgemenen meer als beu, hij niet alleen trouwens. Zijn uitspraken waar hij van het stations en treinpersoneel nog gaat verwachten dat ze wonderen doen. Je zal er maar staan met 32 mensen die niet op een normale manier een trein kunnen nemen (vandaar toch die reservatie) en een trein die al bomvol zit. Hoe denk je dat een onderchef en een treinbegeleider dat nog op dat zelfde moment kunnen opgelost krijgen?? niet volgens mij.

Zoals ik al eerder zei kunnen ze is rondbellen of horen wat er verkeerd gegaan is maar meer zal op dat eigenste moment echt niet meer mogelijk geweest zijn. Dan blijft er enkel de procedure over om dat aan te klagen.
De procedure voor reservaties is misschien niet de eenvoudigste maar ook niet zodanig moeilijk, getuige daarvan zijn de vele reservaties die wel verlopen zoals ze moeten. Bij dergelijke incidenten kan het personeel dat mee voelt wat de gevolgen zijn niet noodzakelijk wondermiddelen uit de mouw gaan schudden. Dergelijke verwachting doen mij altijd koude rillingen krijgen.
Met mijn verwijzing naar de pers doelde ik enkel op het algemeen weergeven van de pers ivm de spoorweg. Dat deze journalist dat niet uit zijn duim zal zuigen wat er gebeurd is schrijf ik niet, maar of hij alle details werkelijk weergeeft weet ik ook niet. Het is best mogelijk dat de onderchef hem wandelen gestuurd heeft (wat die zijn plicht is want wij mogen niemand van de pers te woord staan) en als je dan als journalist besluit dat het stationspersoneel niets gedaan heeft, tja ....
Plaats reactie