Pagina 2 van 3
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 14:00
door treinbruno
in zuid-frankrijk is het ALTIJD zo warm in de treinen en daar klagen de mensen ook niet
daar laten ze gewoon de deuren open staan als het warm is

en meestal kunnen de ramen ook halfopen

Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 14:06
door jan_olieslagers
Toe nu HLE, als alle bijdragen hier zo goed geschreven waren dan zou je mij niet horen mekkeren of klagen, wel integendeel.
En ook denk ik niet dat er iemand over de warmte klaagt, ik heb enkel verzuchtingen vernomen over overvolle treinen, gebrek aan communicatie, gebrek aan commercieel inzicht bij ons aller NMBS. En ook over reizigers die te onervaren/dom/lui/kortzichtig zijn om een overstap te plannen.
Misschien loop jij wat krikkel vandaag? Beetje last misschien van de... warmte ... ?
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 14:33
door HLE 2302
jan_olieslagers schreef:Toe nu HLE, als alle bijdragen hier zo goed geschreven waren dan zou je mij niet horen mekkeren of klagen, wel integendeel.
En ook denk ik niet dat er iemand over de warmte klaagt, ik heb enkel verzuchtingen vernomen over overvolle treinen, gebrek aan communicatie, gebrek aan commercieel inzicht bij ons aller NMBS. En ook over reizigers die te onervaren/dom/lui/kortzichtig zijn om een overstap te plannen.
Misschien loop jij wat krikkel vandaag? Beetje last misschien van de... warmte ... ?
ik denk dat jij een beetje last hebt van de warmte, lees die post eens GOED ... ik zeg niks op uw commentaar hé
greetz 2302
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 18:14
door Kristofke
vandaag weer prijs:
de rechtstreekse trein naar Blankenberge werd afgeschaft vanuit Antwerpen Centraal en vertrok vanuit Berchem wegens te laat
eenmaal aangekomen (10 stellen Deense neus dacht ik) stap ik in en wil ik gaan zitten maar begint een werknemer van de nmbs vlug vlug raamplakkertjes "Voorbehouden" te plakken, eenmaal hij natuurlijk achteraan in het stel aankwam zat het al vol, en kon hij plakken voor Jan lul
eenmaal de groep gearriveerd was er geen treinbegeleider om de situatie op te lossen
de mensen die snel plaats gevonden hadden, waren natuurlijk niet van plan op te staan voor die groep
en ik kan dat begrijpen want ik zat ook al neer toen ineens die man plakkertjes begon tegen de raam te plakken
als het dan toch een trein is die te laat is en direct door reizigers wordt ingenomen, waarom beperkt men zich dan niet tot het eerste of het laatste rijtuig, zodat men makkelijker de toegang kan ontzeggen
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 19:47
door AM'er
Al dat gezaag op elkaar, waarvoor is dat nu goed?
Persoonlijke verwijten naar elkaar gooien, vind ik maar laag bij de grond.
De NMBS doet elke dag haar best om de mensen in ons verzuurde kloteland op hun bestemming te brengen.
Als er eens iets fout loopt, moet je dit erbij nemen.
'te' is nooit goed, behalve TEvreden!!!!
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 19:51
door stefke
steven je mag dat van het forum verwijderen
ik heb het beter nooit er op gezet
en ik ga het nu maar ook best zeggen ik gaat de nmbs als de pest geef mij maar liever de ÖBB
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 19:52
door melle
Kristofke schreef:vandaag weer prijs:
de rechtstreekse trein naar Blankenberge werd afgeschaft vanuit Antwerpen Centraal en vertrok vanuit Berchem wegens te laat
eenmaal aangekomen (10 stellen Deense neus dacht ik) stap ik in en wil ik gaan zitten maar begint een werknemer van de nmbs vlug vlug raamplakkertjes "Voorbehouden" te plakken, eenmaal hij natuurlijk achteraan in het stel aankwam zat het al vol, en kon hij plakken voor Jan lul
eenmaal de groep gearriveerd was er geen treinbegeleider om de situatie op te lossen
de mensen die snel plaats gevonden hadden, waren natuurlijk niet van plan op te staan voor die groep
en ik kan dat begrijpen want ik zat ook al neer toen ineens die man plakkertjes begon tegen de raam te plakken
als het dan toch een trein is die te laat is en direct door reizigers wordt ingenomen, waarom beperkt men zich dan niet tot het eerste of het laatste rijtuig, zodat men makkelijker de toegang kan ontzeggen
10 stellen?
AM96 mag met max 4 rijden.
Ik neme aan dat je rijtuigen bedoelt, maar dan zit je er nog naast:
1X3=3
2X3=6
3X3=9
4X3=12
@ stefke, zelfs zo'n bericht kan je niet juist schrijven... Na al de tips van de anderen...

Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 20 aug 2009, 20:01
door jan_olieslagers
Excuses mijnerzijds, ik dacht dat HLE op Melle aan het kappen was maar dat was dus niet zo.
Mijn berichten mogen gerust gewist worden.
En 'k zal het nooit meer doen!
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 21 aug 2009, 18:25
door LML
Hobbes schreef:Dat is de sms-generatie, daar kan je niet veel van verwachten qua zinsbouw en spelling...
Tja, die sms-generatie kennen al geen leestekens meer, laat staan een spatie...
steljeeensvoordatstefkemetzonberichtenafkomtopditforum

Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 21 aug 2009, 21:03
door HLE 2302
Kristofke schreef:vandaag weer prijs:
de rechtstreekse trein naar Blankenberge werd afgeschaft vanuit Antwerpen Centraal en vertrok vanuit Berchem wegens te laat
eenmaal aangekomen (10 stellen Deense neus dacht ik) stap ik in en wil ik gaan zitten maar begint een werknemer van de nmbs vlug vlug raamplakkertjes "Voorbehouden" te plakken, eenmaal hij natuurlijk achteraan in het stel aankwam zat het al vol, en kon hij plakken voor Jan lul
eenmaal de groep gearriveerd was er geen treinbegeleider om de situatie op te lossen
de mensen die snel plaats gevonden hadden, waren natuurlijk niet van plan op te staan voor die groep
en ik kan dat begrijpen want ik zat ook al neer toen ineens die man plakkertjes begon tegen de raam te plakken
als het dan toch een trein is die te laat is en direct door reizigers wordt ingenomen, waarom beperkt men zich dan niet tot het eerste of het laatste rijtuig, zodat men makkelijker de toegang kan ontzeggen
1: ik heb nog nooit 10 stellen AM 96 aan elkaar gezien hoor, bij mijn weten (en dat is het juiste) is het maxium 4 stellen en dat zijn dan 12 rijtuigen, 3 stellen zijn 9 rijtuigen ...
2: ik zit ook vaak op een overvolle trein en nog eens, terplaatse vloeken ? ja maar er verder over zanniken ? nee !!! wat lost dit nu infeite op ?
niks dus hé ...
3: op sommige assen is dat nu eenmaal zo en dat zal NOOIT NOOIT veranderen, dat is gewoon niet mogelijk
greetz 2302
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 21 aug 2009, 21:05
door HLE 2302
LML schreef:Hobbes schreef:Dat is de sms-generatie, daar kan je niet veel van verwachten qua zinsbouw en spelling...
Tja, die sms-generatie kennen al geen leestekens meer, laat staan een spatie...
steljeeensvoordatstefkemetzonberichtenafkomtopditforum

de reden dat stefke met enorm veel typfouten typt is zeker niet omdat hij 'sms-taal' gewend is
niet alle mensen zijn even goed begaafd in de nederlandse taal, er kan wel eens iets op gezegt worden ... maar ik denk dat het voor stefke zelf ook moeilijk is als er constant commentaar wordt gegeven op iets waar hij zelf niet veel kan aan doen ...
greetz 2302
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 21 aug 2009, 21:08
door stefke
HLE 2302 schreef:LML schreef:Hobbes schreef:Dat is de sms-generatie, daar kan je niet veel van verwachten qua zinsbouw en spelling...
Tja, die sms-generatie kennen al geen leestekens meer, laat staan een spatie...
steljeeensvoordatstefkemetzonberichtenafkomtopditforum

de reden dat stefke met enorm veel typfouten typt is zeker niet omdat hij 'sms-taal' gewend is
niet alle mensen zijn even goed begaafd in de nederlandse taal, er kan wel eens iets op gezegt worden ... maar ik denk dat het voor stefke zelf ook moeilijk is als er constant commentaar wordt gegeven op iets waar hij zelf niet veel kan aan doen ...
greetz 2302
jep en ik gebruik nie graag me shift loch knopje op me laptopke
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 21 aug 2009, 21:13
door jan_olieslagers
Da's gezeik. Natuurlijk is niet iedereen even begaafd, zomin inzake taal als in gelijk wat anders. Dat wordt ook niet verlangd. Maar eenieder kan leren zijn berichten te verzorgen, en er zijn volop hulpmiddelen beschikbaar. Het gaat niet over talent of gave, het gaat over beleefdheid en goede manieren, bovenal over goede wil. Bah, waarom heeft dit forum geen killfilter?
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 21 aug 2009, 21:24
door Teach2
jep en ik gebruik nie graag me shift loch knopje op me laptopke
...waarmee hij meteen bevestigt dat het dus vooral luiheid is. Eerder 'niet willen' dan 'niet kunnen'.
Stefke, je zit hier op een forum waar mensen uit heel Vlaanderen zitten, en ook uit Nederland. Voor heel wat mensen is het niet makkelijk jouw taaltje te lezen, omdat niet iedereen thuis is in jouw plaatselijk dialect. Zowat alle andere deelnemers gebruiken precies om die reden het Nederlands om zich uit te drukken, of proberen dat tenminste. Als iedereen hier jouw aanpak zou volgen, en in z'n plaatselijk dialect begon the schrijven, dan zou jij ook de helft van de berichten niet begrijpen.
Daarom: let een beetje op je taal. Niemand vraagt dat je hier met vlekkeloos Nederlands afkomt, maar een beetje moeite doen is toch echt niet teveel gevraagd, wel? Al is het maar gewoon uit respect voor de mensen die je berichtjes moeten lezen. Gebruik leestekens (die zijn echt wel met een reden uitgevonden), laat de dialectwoorden achterwege, enz. Da's allemaal echt zo moeilijk niet, en het gezaag aan je kop gaat al snel ophouden.
Re: Warmste dag en overvolle treinen
Geplaatst: 21 aug 2009, 21:26
door Steven
De manier waarop je zin vormt bepaald veel. Mensen bepalen een beeld door de manier waarop je iets schrijft. Bij Stefke is een beeld ontstaan van arrogantie en onbeleefdheid. Ik mag het hier dan open en bloot schrijven samen met jan, nog andere mensen hebben mij als mod al een persoonlijk bericht gestuurd ivm zijn uitspraken. Het werkt gewoon heel storend.
Uw tekst wat verzorgen is gewoon een minimum. Door te zeggen dat je bepaalde knopjes niet graag gebruikt bevestig je enkel maar het beeld dat bepaalde mensen gevormd hadden.