De IC2000 rijtuigen zijn eigenlijk wel drukdicht. Ik zit dagelijks opde IC Bern - Zürich, en merk niks van drukvariaties.Joris schreef: Neenee, IC2000, dát zou veel beter zijn! Die kunnen bovendien ook 200kmph, en het zijn zeer confortabele rijtuigen.
Als het kan de resto en de minibar erbij bestellen.
Het enige nadeel is dat ze niet drukdicht zijn (wat tussen Bern en Zürich wel lastig is op de NBS), maar dat zijn veel hedendaagse rijtuigen volgens mij niet...
Wel heeft de airco ook hier wat moeite met de hoge temperaturen (het is hier de afgelopen week elke dag 35 geweest) maar ze bleven het wel doen, en eigenlijk is het wel best dat men bij zulke hoge temperaturen het interieur niet te koud maakt...
Het concept met doorgaande bovenverdieping is ideaal voor IC treinen, en de SBB houdt er gelukkig aan vast. Er loopt op dit moment in Zwitserland een aanbesteding voor nieuwe dubbeldekstreinen, (een honderdtal stellen in totaal!) en een van de eisen in het lastenboek is dat de bovenverdieping doorgaand is over het hele stel.