trainfreak schreef:
Je mag wel een overstap maken met de key card
Die regel dat de trein moet stoppen in het station is om te vermijden dat je meerdere ritten na elkaar kan invullen.
Zo kan je vanuit Wetteren naar Drongen en vanaf Drongen naar Aalter, als je dat doet moet de trein die je neemt ook stoppen in Drongen.
Misschien wat moeilijk uitgelegd maar ik denk wel da je het snapt?
Volgens het reglement mag je geen meerdere opeenvolgende ritten op dezelfde key card invullen. Voor jouw voorbeeld van Wetteren-Drongen-Aalter heb je dus 2 key cards nodig ofwel moet je van trein veranderen in Drongen.
Mijn probleem is meer algemeen over de verwoording van het reglement.
Wat staat er op mijn key card?
"deze kaart is enkel geldig tussen 2 stations waar de trein halt houdt binnen de geldigheidszone van het vertrekstation."
Stel: ik vertrek in Denderleeuw en wil naar Evere (in zone Brussel).
Er zijn geen rechtstreekse treinen van Denderleeuw naar Evere; de reisplanner geeft 3 mogelijkheden:
a. tot Etterbeek en dan naar Evere;
b. tot Halle en dan naar Evere;
c. tot Brussel-Zuid, dan naar Vilvoorde en dan naar Evere.
Probleem 1
Als ik Denderleeuw - Evere invul, voldoe ik niet aan de regel want de trein heeft geen halte in de 2 stations (ik moet overstappen).
Probleem 2
Als ik het toch doe en via Halle of Vilvoorde ga, is er een tweede probleem want Halle en Vilvoorde liggen niet in de geldigheidszone vanuit Denderleeuw.
Misschien een louter theoretische vraag, want ik heb nog nooit een TBG gehad die hier moeilijk over doet.