en hoe doen ze dat dan met de CIV? want treinen zonder spoorboekje kunnen toch geen vertraging hebben, maar je kunt erdoor wel je internationale trein missen en niet meer thuisgeraken

Deze link is de algemene voorwaarden bij de CIV (AV-CIV), in de NMBS-versie, d.w.z. een matige vertaling uit het Frans.treinbruno schreef:internationale regels voor treinreizen, staan bv. de rechten van de treinreiziger bij vertraging in, maar zonder dienstregeling kan er geen vertraging zijn, maar kan je wel een trein missen![]()
http://www.b-rail.be/int/N/assets/image ... l_2007.pdf
In Japan staan honderden dergelijke kaartenhuisjes, en op een typische dag blijven ze allemaal staan...Steven schreef:Dat is gelijk een kaartenhuisje he. Dat blijft staan of niet.
Op het traject zelf wel, maar op Alkmaar-Amsterdam en Eindhoven-Maastricht/Heerlen zijn er wel problemen met te korte treinen.AlexNL schreef:Volgens mij loopt de proef tot nu toe wel redelijk vlotjes, al heb ik het al 2x meegemaakt dat een trein op ns.nl als vertraagd stond (knipperend bij de actuele vertrektijden) en een minuut of 2 later ineens verdwenen was. Wat ze ermee hebben gedaan? Geen idee, misschien opgegeten?
Dit is geen theoretisch verhaal.Steven schreef:tja en uw theoretische verhalen kennen we van buiten KVB, leer is leven in de realiteit en aanvaarden dat elk systeem elk land zijn beperkingen heeft. Jij komt af met tijden van twee minuten tussen twee treinen, ik geef u de raad als je ooit de kans hebt van is mee te rijden en te zien welk effect dat heeft voor de volgende bestuurder op gebied van signalisatie.
Welk effect dit heeft op de stress bij een mens, welk effect dit heeft op de concentratie van een persoon. Als jij eindelijk van uw mensen robots wil maken is dat inderdaad een ideaal systeem. Menselijkheid is in dergelijke systemen ver te zoeken. In ons systeem is het al nipt om treinen op drie minuten van elkaar te laten rijden. Dat is nu eenmaal een feit en niet meer dan dat. Als jij er zo dringend twee wil van maken mag je van mijn part een nieuw wereldwonder komen verrichten.
Dus iemand moet eens uitleggen aan JR-East dat wat ze daar al jaren doen op de Tokaido Shinkansen eigenlijk fysisch niet mogelijk is?Je kan onmogelijk in een systeem waar geen twee type treinen dezelfde karakteristieken vertonen op gebied van versnelling, max snelheid en remvermogen treinen zo kort op elkaar laten rijden. Laat staan waar er nog dergelijke grote verschillen bestaan tussen de hoogste en laagste max snelheid.
Is dat niet iets te simpel? 't Is niet omdat het mogelijk is een interval van twee minuten te hanteren dat men dat ook continu doet. Permanent op maximale capaciteit draaien geeft altijd en overal problemen. Maar het is mooi de mogelijkheid achter de hand te hebben, en er zelfs systematisch gebruik van te maken op de gepaste momenten, en binnen de grenzen.Steven schreef:Treinen alle 2 minuten geeft 30 treinen per uur per spoor