Trein naar Essen rijdt minutenlang met alle deuren open

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302

Re: Trein naar Essen rijdt minutenlang met alle deuren open

Bericht door HLE 2302 »

RIDCO schreef:Het is dus de eerste maal, welke lessen zijn er getrokken uit het vorig incident ? Waarschijnlijk werden er weer enkele werkgroepen opgericht, we dronken een glas, we deden een plas en alles bleef zoals 't was.
Wat is de oorzaak : werkdruk, technische probleem, opleiding, procedures.... kortom hebben de verantwoordelijken nog nooit gehoord van de feitenboom....... en dat ze nu niet beginnen te schieten op het betrokken personeel.
ok, hier gaan we dan:

dat de treinbestuurder is doorgereden en niet op zijn lamp deuren heeft gelet is idd een fout ... maar vergissen is menselijk, dat ligt dus zeker niet aan de opleiding

ik heb nog nooit een trein weten vertrekken door technische problemen

en dan vooral ... veranderen ? dat is bijna niet mogelijk, weer alles moet door elkaar worden gesmeten enz.enz. en dat maakt het alleen maar ingewikkelder ... tbg's met 2 verschillende sleutels met een andere vertrekprocedure ...

alles wordt gewoon veel te veel opgeblazen ... ze moeten het in de gazet nog duidelijker tonen hoe je illigaal de AVG draaid, het ligt aan de gemeenschap zelf en inkwestie vooral aan de rondhangende jongeren, dat zijn de eerste om zoiets uit te proberen

met de vertrekprocedure opzich is helemaal niks verkeerd ... het enige wat er verkeerd is is de houding van sommigen uit de maatschapij ...
moest iedereen zich gedragen zoals het hoorde dan zouden zo'n gingen niet meer gebeuren !

en nog iets, er is niemand die gaat uitstappen als een trein aan het rijden is met opendeuren hoor ... dus zo erg is dat opzich ook al niet

wat mij betreft hoeft er niks veranderd te worden ... aan elke vertrekprocedure zijn voor en nadelen, en de nadelen van het AVG systeem worden de laatste tijd gewoon véél te véél opgeblazen

einde verhaal

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

Bericht door treinbruno »

vroeger reden toch wel meer treinen met open deuren, deuren op een kier, of niet vergrendelde deuren rond, en in de balkan is dat nu nog altijd zo
Afbeelding
Kristofke

Bericht door Kristofke »

tgoh, die trein moet maar net over de wissels aan het rijden zijn voor de tunnelkoker, een reiziger moet zich maar net van compartiment veranderen, de trein geeft een leuke schok over de wissels, de persoon schrikt van de open deur, zoekt houvast, maar valt door open deur ;)

een accident is er dikwijls sneller dan je denkt

ik ben ook niet akkoord met die foto op de standaard, en het nogmaals vermelden van hoe je met die AVG's kan spelen

echter is dit nu eenmaal een richting waar de maatschappij naar toe blijft gaan, en dit niet correct vinden en zeggen "ze moeten het maar niet doen", is natuurlijk ook geen oplossing
am62

Bericht door am62 »

Kristofke schreef: ik ben ook niet akkoord met die foto op de standaard, en het nogmaals vermelden van hoe je met die AVG's kan spelen
Alé laat het dan maar weten aan De Standaard hé. Destijds werd het ook in geuren en kleuren getoond in andere kranten. Ik blijf erbij dat er iets mis is met de vertrekprocedure in België.
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Een mogelijke, doch duurdere oplossing: het vertreksein(AVG) wordt "gedraaid" door een
onderchef op perron en niet meer door de TBG die na het fluitsignaal en het sluiten van de deuren in zijn trein blijft

f
Kristofke

Bericht door Kristofke »

ik ken er zelf niet veel van, maar op welke treinen zou het momenteel al mogelijk zijn om de trein pas te laten vertrekken als de treinbegeleider aan de hand van een sleutel in de trein of zo zelf laat weten dat vertrek ok is?

wat zou dit kosten om dit in alle treinen en locomotieven te installeren?
Kristofke

Bericht door Kristofke »

ferry schreef:Hoi

Een mogelijke, doch duurdere oplossing: het vertreksein(AVG) wordt "gedraaid" door een
onderchef op perron en niet meer door de TBG die na het fluitsignaal en het sluiten van de deuren in zijn trein blijft

f
Dan ga je in Antwerpen Centraal al 6 personen nodig hebben (tussen 4u 's ochtends en 0u30 's nachts). Om nog maar te zwijgen over Brussel-Zuid waar je dan minstens 10 personen nodig hebt. x het aantal shifts dan nog.

Dat lijkt me op termijn onhoudbaar kostelijk.
29013

Bericht door 29013 »

Hogersluys
ik weet niet welke job je doet, maar de meetste treinen hebben een gevoelige boord aan de deuren. als er iets tussen komt dikker dan 5cm gaat de deur teruh open. zelfs de break uit de jaren 80 heeft het.
groetjes
Boxerke

Bericht door Boxerke »

wat ik mij nu afvraag. Ik neem aan dat er toch reizigers zitten op die trein?
Ben ik nu de enige die het initiatief zou nemen om op het deurtje van de TB zou gaan kloppen om dit te melden?
Of verklaren jullie mij nu voor gek?

En even in de marge... Mag je eigenlijk niet aan de noodrem trekken als je dit vaststelt?
Kristofke

Bericht door Kristofke »

een correct opgevoede mens heeft een panische angst van de noodhendel ;) alleya, ik toch :)

het zijn trouwens enkel de reizigers die aan de uiteinden zitten en de deur deels voor de ramen schuiven die dit zullen opmerken, het extra geluid zal hen niet tot nadenken zetten denk ik, en dan nog , de meesten zullen wel denken "volgende halte zal iemand dit wel zien zeker"
KB

Bericht door KB »

Boxerke schreef:wat ik mij nu afvraag. Ik neem aan dat er toch reizigers zitten op die trein?
Ben ik nu de enige die het initiatief zou nemen om op het deurtje van de TB zou gaan kloppen om dit te melden?
Of verklaren jullie mij nu voor gek?

En even in de marge... Mag je eigenlijk niet aan de noodrem trekken als je dit vaststelt?
Er zijn al mensen verdronken terwijl er een hele hoop omstanders waren. Het schijnt normaal te zijn dat iedereen denkt dat iemand anders het wel zal oplossen.
L'union fait la force.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Toevallig reed ik maandagavond op een niet nader te noemen trein tussen Antwerpen en Brussel.
In Hove sprong nog iemand recht en stormde de kroeg/voormalige stationsgebouw uit en sprong op de trein.
Bij vertrek sloot die deur niet want ik bleef de zoemer horen.

Daarom ging ik kijken en stelde de openstaande deur vast.
Ben naar de TBG gelopen en heb het gemeld.
Niks gebeurd en gelukkig maar.
En ook hier moet een ander het oplossen: een jongedame vertelde ons bij het voorbijgaan dat 'die deur heeft opengestaan'.

Nu, het geval-lijn 12: TB in shock?
Daar moet ik uitleg over krijgen want daar begrijp ik niks van.
De trein.
Alleen voor durvers.
Adler

Bericht door Adler »

dekooiker schreef:Nu, het geval-lijn 12: TB in shock?
Daar moet ik uitleg over krijgen want daar begrijp ik niks van.
Wellicht dat die TB plichtsbewuster was en beter het gevaar van de situatie inzag dan sommigen hier die er geen enkel probleem in zien dat een trein met openstaande deuren voortsnelt.
Marianne

Bericht door Marianne »

Ik kan me voorstellen dat je als TB behoorlijk schrikt, als je er ineens achterkomt dat er toch iets niet klopt en je hebt het station al lang en breed verlaten.
Nu stond er wel in het krantenartikel, dat dit verteld werd door een passagier van de trein, die volgens mij meer geirriteerd was over de opgelopen vertraging dan over wat er feitelijk gebeurd was.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Beesty

Bericht door Beesty »

Boxerke schreef:En even in de marge... Mag je eigenlijk niet aan de noodrem trekken als je dit vaststelt?
Nogmaals: ja je mag :wink:
Dient dan ook om een gevaar situatie een halt toe te roepen.
En bij mijn weten is er een reëel gevaar dat personen uit de trein 'kunnen' vallen (ookal zien sommigen hier blijkbaar dit gevaar niet in)
Plaats reactie