Re: steeds meer volle treinen
Geplaatst: 28 sep 2009, 13:36
Bah! Dat is toch zielig egoisme!?Steven schreef:velen willen een bank voor zich alleen, zo gaat dat nu eenmaal.
Bah! Dat is toch zielig egoisme!?Steven schreef:velen willen een bank voor zich alleen, zo gaat dat nu eenmaal.
Vergeet ook het plooifietske niet! Bah.elriverslide schreef:Of mensen die het begrip "bagagerek" nog niet kennen. en dus met hun koffer, handtas en laptoptas een volledige 4-zit moeten innemen.
Daar kan ik je absoluut mee eens zijn. Toen ik in Elverdinge woonde, ging ik van mijn huis naar school met de bus (want er rijden daar geen treinen). De bus zat vol. Een man zat op een bank met daarnaast zijn tas. Een bejaarde man vroeg of hij daar kon zitten, de man wou geen plaats vrij maken. Uiteindelijk heeft de chauffeur ervoor gezorgd dat de man mocht revcht staan als een soort straf. Ik kon niet geloven dat een bejaarde man geen plaats kreeg. Ik zeg altijd, doe hen een plezier en geef hen plaats, want later kom je het wellicht ook tegen. En als je zo beleeft bent, geef je aan iedereen plaats. Maar helaas, onze wereld bestaat eenmaal uit gierigaards.Steven schreef:dat is een feit, maar vele willen een bank voor zich alleen, zo gaat dat nu eenmaal.Shrek schreef:Misschien is het ook wel de bedoeling dat je in een trein naast andere mensen gaat zittenTreinenman schreef:Het is vaker zoeken naar een zitplaats in de trein (of je moet naast andere mensen gaan zitten).
Man wat ben ik die doodoener toch beu gehoord.celtjan schreef:Eh. Blijkt dat een treinticket vooral een vervoersbewijs is. & geen zitplaatsbewijs![]()
Ik bied dat soort mensen altijd aan om zelf de bagage even snel in het rek te leggen...elriverslide schreef:Of mensen die het begrip "bagagerek" nog niet kennen. en dus met hun koffer, handtas en laptoptas een volledige 4-zit moeten innemen.
Blijkbaar zijn er nog mensen die het bagagerek van een M6 nog niet goed bekeken hebbenK V B schreef:Ik bied dat soort mensen altijd aan om zelf de bagage even snel in het rek te leggen...elriverslide schreef:Of mensen die het begrip "bagagerek" nog niet kennen. en dus met hun koffer, handtas en laptoptas een volledige 4-zit moeten innemen.
Ik ben het er volkomen mee eens dat de NMBS voor voldoende capaciteit moet zorgen, al zijn bepaalde reizigersstromen niet correct vooraf in te schatten en al kan een uitgevallen trein voor een groot tekort aan plaatsen zorgen op de volgende trein.Kristofke schreef:Man wat ben ik die dooddoener toch beu gehoord.celtjan schreef:Eh. Blijkt dat een treinticket vooral een vervoersbewijs is. & geen zitplaatsbewijs![]()
Als er op een bepaalde lijn structureel te weinig capaciteit is, is het de plicht van de NMBS om daar iets aan te doen.
En niet te antwoorden a la "er zijn nog genoeg staanplaatsen"
Het overgrote deel van de treinen is NIET gemaakt om in recht te staan, omdat je je niet kan vasthouden in de gangen. Bovendien is uit een overvolle trein geraken geen sinecure .
Ik inspireerde me op de MW41 waar ik altijd op zat (Neerpelt - Geel, vandaar). Maar ik begrijp wel wat je wil zeggen. en je hebt daar best een goed punt.trainfreak schreef:Blijkbaar zijn er nog mensen die het bagagerek van een M6 nog niet goed bekeken hebbenK V B schreef:Ik bied dat soort mensen altijd aan om zelf de bagage even snel in het rek te leggen...elriverslide schreef:Of mensen die het begrip "bagagerek" nog niet kennen. en dus met hun koffer, handtas en laptoptas een volledige 4-zit moeten innemen.![]()
Idem voor de nieuwe M5, maar daar heb je langs de zijkant nog plaats (handig!)
Niet als het de schuld is van enkele mensen die weigeren naast iemand anders te gaan zittenKristofke schreef: Als er op een bepaalde lijn structureel te weinig capaciteit is, is het de plicht van de NMBS om daar iets aan te doen.
Ook op de tram zie ik het gedurig gebeuren dat mensen alleen op een 2P-zetel gaan zitten terwijl er nog genoeg 1P's beschikbaar zijn. Als er dan een koppel of duo opstapt moeten die zich gaan spreiden over heel het voertuigjan_olieslagers schreef:Bah! Dat is toch zielig egoisme!?
Dat valt mij ook telkens op in de trein. Hoe nieuwer het treinstel/wagon, hoe minder bagageplaats je hebt.trainfreak schreef: Blijkbaar zijn er nog mensen die het bagagerek van een M6 nog niet goed bekeken hebben![]()
Idem voor de nieuwe M5, maar daar heb je langs de zijkant nog plaats (handig!)
dat is normaal voor een voorstadsnetwerk, net zoals de nieuwe metro's in Brussel ook meer ruimte hebben voor te staanmelle schreef:
En inderdaad de treinen zitten voller. Net nu de treinen voller gaan zitten, heeft de NMBS geen dubbeldekstreinen besteld, maar gewone desiro's met veel staanplaats...
De reizigersstromen bij het in-& uitstappen bij dubbeldekkers gaat trager dan bij normale rijtuigen, wat nadelig is bij druk bereden lijnen in het voorstadsnet. Al blijkt dit toch in onze buurlanden te werken?Kristofke schreef:dat is normaal voor een voorstadsnetwerk, net zoals de nieuwe metro's in Brussel ook meer ruimte hebben voor te staanmelle schreef:
En inderdaad de treinen zitten voller. Net nu de treinen voller gaan zitten, heeft de NMBS geen dubbeldekstreinen besteld, maar gewone desiro's met veel staanplaats...
in de RER van parijs gaat dit nog redelijk snel hoorDe reizigersstromen bij het in-& uitstappen bij dubbeldekkers gaat trager dan bij normale rijtuigen, wat nadelig is bij druk bereden lijnen in het voorstadsnet. Al blijkt dit toch in onze buurlanden te werken?