Dat zal dan toch alleen maar relatief zijn hoordentheo schreef: Ik denk dat Brussel Zuid en Noord nu minder reizigers hebben dan voor de opening van de Noordzuid verbinding...
Petitie voor Brussel-Zuid !
Re: Petitie voor Brussel-Zuid !
-
Trammist
Re: Petitie voor Brussel-Zuid !
Daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik denk niet dat er in de jaren 1950 al serieuze tellingen werden uitgevoerd, en aan de ticketverkoop kon men evenmin goeie statistieken maken, door een gebrek aan een uitgebreid vertakt computersysteem.Shrek schreef:Dat zal dan toch alleen maar relatief zijn hoordentheo schreef: Ik denk dat Brussel Zuid en Noord nu minder reizigers hebben dan voor de opening van de Noordzuid verbinding...In absolute cijfers nemen nu veel meer mensen de trein dan 50 jaar geleden
Re: Petitie voor Brussel-Zuid !
Nu maakt men de tellingen ook niet met de ticket computers..... wel met opnames door TGB op bepaalde dagen...één van de volgende weken denk ik.Trammist schreef:Daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik denk niet dat er in de jaren 1950 al serieuze tellingen werden uitgevoerd, en aan de ticketverkoop kon men evenmin goeie statistieken maken, door een gebrek aan een uitgebreid vertakt computersysteem.Shrek schreef:Dat zal dan toch alleen maar relatief zijn hoordentheo schreef: Ik denk dat Brussel Zuid en Noord nu minder reizigers hebben dan voor de opening van de Noordzuid verbinding...In absolute cijfers nemen nu veel meer mensen de trein dan 50 jaar geleden
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
jan_olieslagers
- Berichten: 4085
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Petitie voor Brussel-Zuid !
Dat kan allemaal goed zijn, maar iets zegt me dat de totale aangeboden capaciteit 50 jaar geleden minder was dan het effectief aantal reizigers vandaag. We weten inderdaad niet wat toen de bezettingsgraad was, maar de totale capaciteit moet toch nog te achterhalen zijn?Trammist schreef:Daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik denk niet dat er in de jaren 1950 al serieuze tellingen werden uitgevoerd, en aan de ticketverkoop kon men evenmin goeie statistieken maken, door een gebrek aan een uitgebreid vertakt computersysteem.Shrek schreef:Dat zal dan toch alleen maar relatief zijn hoor :wink: In absolute cijfers nemen nu veel meer mensen de trein dan 50 jaar geleden :)dentheo schreef: Ik denk dat Brussel Zuid en Noord nu minder reizigers hebben dan voor de opening van de Noordzuid verbinding...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Petitie voor Brussel-Zuid !
Bron waren de tellingen de eerste tien jaar na de opening Noord Zuid.....Shrek schreef:Dat zal dan toch alleen maar relatief zijn hoordentheo schreef: Ik denk dat Brussel Zuid en Noord nu minder reizigers hebben dan voor de opening van de Noordzuid verbinding...In absolute cijfers nemen nu veel meer mensen de trein dan 50 jaar geleden
Als ik ze me goed herinner is Zuid toen van 90000 op 40000 gevallen en Noord van 70 op 40.
Centraal ging in een paar jaar naar 90000....zat al direkt boven de ontwerp parameters, was dus overbelast en dat is zo gebleven.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Petitie voor Brussel-Zuid !
jamaar, je moet de tellingen van voor de opening hebben he. De noord-zuid verbinding heeft in het algemeen een boost gegeven aan het hele belgische spoorsysteem
Ik denk toch dat er nu meer mensen opstappen in brussel noord dan in 1950
Ik denk toch dat er nu meer mensen opstappen in brussel noord dan in 1950
Re: Petitie voor Brussel-Zuid !
Er zullen ook wel meer treinen zijn dan vroeger.
Kan goed zijn dat er vroeger meer passagiers waren op minder verbindingen.
Maar tegenwoordig moet je al een trein gaan zoeken die niet meer via Brussel passeert (bij wijze van spreken)
Kan goed zijn dat er vroeger meer passagiers waren op minder verbindingen.
Maar tegenwoordig moet je al een trein gaan zoeken die niet meer via Brussel passeert (bij wijze van spreken)