Defecten en Storingen in stijgende lijn?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?

Bericht door Adler »

Jeroen schreef:Het ging toch allemaal beteren met RDV en haar communicatie? Niet dus...
Minister Van Ackere zei het volgende over de communicatie (maandag in de Kamercommissie):
"Ik aarzel niet om diegenen gelijk te geven die zeggen dat de communicatie in deze ondermaats was. Ik aarzel niet om dat te bevestigen. Ik ga volledig akkoord dat de communicatie van de NMBS-groep niet steeds verloopt zo het hoort. De problemen met de communicatie naar aanleiding van de brand in Herentals hebben echter de vinger nogmaals op de wonde gelegd. Ik heb de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn hierover reeds meermaals aangesproken en om concrete actie gevraagd."

Hoeveel jaar zeggen ze nu al dat het gaat verbeteren?
dcr

Bericht door dcr »

Gisteren 40 minuten vertraging, wegens aansluiting gemist (er was iets mis met de trein maar wat?)

Vandaag geblokkeerde toestand in Herentals, wegens defecte trein (deja vu?)

Geen verkeer vanuit Mol naar Herentals en verder
RAILTIME
Lijn 15 Antwerpen-Centraal - Hasselt : technisch defect aan een trein.
Door een technisch defect aan een trein ter hoogte van Herentals is het treinverkeer erg verstoord tussen Mol en Antwerpen. De treinen rijden met aanzienlijke vertragingen .
Ik denk dat mijn gevoel dat er meer defecten zijn, toch enige grond heeft....
Hipo

Bericht door Hipo »

De laatste week niets anders dan vertragingen op de lijn De Panne - Brussel Zuid. Dagelijks dien ik te pendelen naar Brussel Zuid. De trein komt op tijd aan in Gent-Sint-Pieters, wordt gekoppeld (op tijd), maar verliest telkenmale een 10-tal minuten tussen Gent en Brussel. Hoe komt dit? Ligt dit aan die werken? Waarom wordt er niet gecommuniceerd hierover?

Het is werkelijk godgeklaagd dat er praktisch dagelijks > 10 minuten vertraging op die lijn zijn. Dit is gewoon frustrerend :-(.

Iemand een idee?
Steven

Bericht door Steven »

Te veel treinen tussen Gent en Brussel in de spits die er voor zorgen dat je in Gent met een flessenhals zit. Allicht zijn er treinen met voorrang op uw trein. Verder kan ik enkel zeggen dat de tbg hierover dan niets heeft aangekondigd omdat:
de omroep het niet deed
de speaker in uw afdeling het niet deed (valt wel meer voor bij breaks)
hij geen aankondiging gedaan heeft.
...
Hipo

Bericht door Hipo »

Steven schreef:Te veel treinen tussen Gent en Brussel in de spits die er voor zorgen dat je in Gent met een flessenhals zit. Allicht zijn er treinen met voorrang op uw trein. Verder kan ik enkel zeggen dat de tbg hierover dan niets heeft aangekondigd omdat:
de omroep het niet deed
de speaker in uw afdeling het niet deed (valt wel meer voor bij breaks)
hij geen aankondiging gedaan heeft.
...
Prima, maar waarom is dit opvallend dat dit sinds 1 week (het is maanden "relatief" goed gegaan) praktisch dagelijkse kost is? Wat is er veranderd in die week? Vanwaar die dagelijkse vertragingen? De mensen beginnen dit echt gewoon beu te worden, maar een alternatief is er niet :/. Tja...
Shrek

Bericht door Shrek »

Hipo schreef: Het is werkelijk godgeklaagd dat er praktisch dagelijks > 10 minuten vertraging op die lijn zijn. Dit is gewoon frustrerend :-(.
Jij hebt echt nog wel geluk, er zijn evengoed mensen die moeten overstappen en zo hun overstap missen...
En hoe kunnen ze het nu kotsbeu zijn als het nog maar hooguit 5 keer voorgevallen zo is? :roll:

Niet dat ik die vertragingen goedkeur, maar er zijn echt wel ergere dingen...
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn inderdaad reizigers die langer en zwaarder getroffen zijn door vertragingen en die lachen op hun beurt met reizigers die klagen over 10 min vertraging gedurende 5 dagen.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Da's weer typische nmbs-praat he Steven, sorry hoor maar het is allemaal zo herkenbaar. Natuurlijk zijn er altijd mensen die nog erger getroffen worden. Maar ook mij komt het voor dat er meer en meer storingen zijn. Zeker stel ik dat vast op "mijn" lijn 26, al blijven de vertragingen daar meestal onder de 5 minuten zodat ze niet vermeld worden - evengoed zijn ze er wel. Er valt allemaal best mee te leven, men hoort me niet klagen, maar het is duidelijk dat het hele systeem op het randje van zijn mogelijkheden draait.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Steven

Bericht door Steven »

Ik heb het niet over nmbs praat, maar ik stel vast dat de mensen met de grootste problemen in verhouding soms minder klagen dan de mensen met de kleinste vertraging. Het is die absurde verhouding die ik even in de verf wilde zetten. Trouwens als het in jullie kraam niet past wat ik zeg is het blijkbaar altijd nmbs praat. Komt vrij clichématig over als je het mij vraagt. Ik bekijk het vanuit het standpunt van de mensen die veel meer reden hebben tot groot geklaag.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Tussen mijn vorig bericht hier op 29 September en nu is er nog geen enkele trein 's morgens op tijd geweest. Altijd op en bij de 12 minuten vertraging tussen Mechelen en Etterbeek... Vandaag gaf men hier wel een reden voor: een of andere defecte locomotief, maar je kan me niet wijsmaken dat dit elke dag gebeurde de voorbije 2 weken.

Mijn vermoeden: de IC trein van Antwerpen naar Brussel op de andere lijn moet een aansluiting hebben op die trein. Dus ofwel is er iets fout in de uurregeling ofwel haalt die IC veel te makkelijk een vertraging. Gelukkig dat het enkel 's morgens is dat die vertraging er is: dan heb ik tenminste wat speling.

Greetings,
Glodenox
Steven

Bericht door Steven »

wat speling? je moet overstappen?
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Speling tussen het aankomen van de trein en het begin van mijn lessen.

Greetings,
Glodenox
Bibke

Bericht door Bibke »

De trein der traagheid

Dinsdag 6 oktober 2009

Het was vanmorgen erg moeilijk om van de NMBS te vernemen wat er op het spoor gebeurd was, "ergens tussen Mol en Herentals". Vanavond hoorden we van een reiziger hoe de vork aan de steel zat. De reiziger vertrok in Neerpelt: "Ik zat vanmorgen op deze trein naar Antwerpen. Moest voor het werk naar Gent. Normaal kom ik daar aan om 8.45 uur, nu om 10.15 uur.
We vertrokken om 6.31u in Neerpelt en tussen Geel en Herentals ging de trein stiller rijden. Af en toe stilstand en de mededeling dat er technische problemen waren. Zo sukkelden we tot in Herentals. Na een oponthoud - het was bijna 8 uur geworden - kregen we te horen dat we daar moesten overstappen op een andere trein richting Antwerpen. Geen tientallen mensen stonden daar maar wel een veelvoud. De trein die we toen konden nemen was aangekondigd iets na 8u, had ook nog een bijkomende vertraging van bijna 20 minuten waardoor het bijna half negen was voor we richting Antwerpen konden vertrekken.
Gevolg: honderden pendelaars die veel te laat op het werk kwamen.
Nu, voor mij was het maar éénmalig maar ik hoorde van mijn reisgenoten die dagelijks richting Antwerpen en dan naar Brussel etc. sporen, dat er werkelijk geen week maar dan ook geen week voorbij gaat waarin er geen technische mankementen zijn; vertragingen zijn gewoon dagelijkse kost..."

Bron: http://www.internetgazet.be/default.asp ... el&p=14044
JayBeeke

Bericht door JayBeeke »

Prima, maar waarom is dit opvallend dat dit sinds 1 week (het is maanden "relatief" goed gegaan) praktisch dagelijkse kost is? Wat is er veranderd in die week? Vanwaar die dagelijkse vertragingen? De mensen beginnen dit echt gewoon beu te worden, maar een alternatief is er niet :/. Tja...
In de ondertussen al meer dan 12 jaar dat ik treinabonnee ben - jah, de tijd vliegt :lol: - is dat nochtans een terugkerend fenomeen: de bladeren vallen, de treinen vertragen. Bij mij vanochtend (weliswaar door een passagier die (zeer) onwel was) 25 minuten vertraging, maar de vorige 2 dagen 's avonds ook systematisch telkens 10 minuten.

mvg
JJN
Steven

Bericht door Steven »

De herfst is een typisch seizoen en dan zijn er wel altijd wat extra vertragingen. Zeker met het weer dat we nu krijgen = regen, vallende bladeren. Hierdoor zal de adhesie verminderen en hebben de treinen dus een langere remweg alsook een grotere afstand nodig om op snelheid te komen. Deze jaarlijks weerkerende problemen komen bovenop eventueel technische storingen aan het materieel.
Plaats reactie