Pagina 2 van 3

Geplaatst: 30 mei 2006, 18:04
door MGRoverdriver
Maar waar gaan ze de e-locs dan blijven halen?

Geplaatst: 30 mei 2006, 18:15
door TBbart
ja, als ze meer M6 en krijgen zullen die eerder de I10, M4 kes en andere rijtuigen vervangen denk ik ... niet de klassiekjes :wink: ze gaan dan ook een paar loko's uitsparen doordat er M6 stuurrijtuigen gaan zijn... :D en als ze oudjes (groentjes) wegsmijten gaat volgens mij italie die opkopen :wink:

Geplaatst: 30 mei 2006, 18:44
door BN-koekje
MGRoverdriver schreef:Maar waar gaan ze de e-locs dan blijven halen?
de nieuwe livrei (14) eh :)

Geplaatst: 30 mei 2006, 23:32
door Shrek
TBbart schreef:ja, als ze meer M6 en krijgen zullen die eerder de I10, M4 kes en andere rijtuigen vervangen denk ik ... niet de klassiekjes :wink: ze gaan dan ook een paar loko's uitsparen doordat er M6 stuurrijtuigen gaan zijn... :D en als ze oudjes (groentjes) wegsmijten gaat volgens mij italie die opkopen :wink:
die vrijgekomen locomotieven voor de nieuwe M6en smijten, de M4kes en I10 zijn nog in veel betere staat dan sommige 200'jes :wink: het zou natuurlijk wel leuk zijn moesten ze een 2de leven in marokko of italië krijgen :P

Geplaatst: 02 jun 2006, 20:22
door Bert
De m4'en en de I10'en zijn dan ook nog zoveel jonger. :wink:
Ze gaan dan gewoon de breaks voor een deel overzetten naar de L-treintjes

Geplaatst: 02 jun 2006, 20:25
door Jonathan
Met die I10 kun je alleen maar P-treinen doen, vermis ze geen stuurrijtuig hebben.

Geplaatst: 02 jun 2006, 20:31
door Bert
Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden. :wink:
Kijk maar naar de M6, dat lukt ook.

Geplaatst: 03 jun 2006, 09:18
door Shrek
Jonathan schreef:Met die I10 kun je alleen maar P-treinen doen, vermis ze geen stuurrijtuig hebben.
het zal er vooral om gaan dat er te weinig van zijn om 4 of 5 volledige stammen te maken om die IC te rijden :P

Geplaatst: 03 jun 2006, 15:38
door Jonathan
Bert schreef:Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden. :wink:
Kijk maar naar de M6, dat lukt ook.
Dan moeten ze daar één loc aan de ene kant aanleggen en een aan de andere kant. En dat is locverspilling.

Laat ze maar op de P-treinen, ze doen daar goed hun werk.

Geplaatst: 03 jun 2006, 16:28
door Elgar
Jonathan schreef:
Bert schreef:Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden. :wink:
Kijk maar naar de M6, dat lukt ook.
Dan moeten ze daar één loc aan de ene kant aanleggen en een aan de andere kant. En dat is locverspilling.

Laat ze maar op de P-treinen, ze doen daar goed hun werk.
Je moet niet per se altijd een locomotief van voor en van achteren hangen he, het feit dat ze dat hier doen, heeft voornamelijk te maken met Antwerpen-Centraal denk ik. Daar zouden ze alles hopeloos in de war sturen als ze daar eerst de trein uit het station moeten trekken en dan de locomotief van kant verwisselen. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Genk - Gent, die wordt maar met één locomotief en M6-wagonnen gereden of de IC A vroeger, toen liep de loc ook om de trein in Eupen.

Geplaatst: 03 jun 2006, 16:30
door Steven
vroeger gebeurde da idd in antwerpen door er rangeringen mee te doen, maar doordat het station zo al een beperkte capaciteit heeft voor de moment doen ze da dus liever niet, vandaar die reden van een loc aan beide kanten

Geplaatst: 03 jun 2006, 16:40
door Jonathan
Elgar schreef:
Jonathan schreef:
Bert schreef:Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden. :wink:
Kijk maar naar de M6, dat lukt ook.
Dan moeten ze daar één loc aan de ene kant aanleggen en een aan de andere kant. En dat is locverspilling.

Laat ze maar op de P-treinen, ze doen daar goed hun werk.
Je moet niet per se altijd een locomotief van voor en van achteren hangen he, het feit dat ze dat hier doen, heeft voornamelijk te maken met Antwerpen-Centraal denk ik. Daar zouden ze alles hopeloos in de war sturen als ze daar eerst de trein uit het station moeten trekken en dan de locomotief van kant verwisselen. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Genk - Gent, die wordt maar met één locomotief en M6-wagonnen gereden of de IC A vroeger, toen liep de loc ook om de trein in Eupen.
Dat kan toch veel gemakkelijker? Neem nu de IC I. Die heeft nu 8 locs nodig. Als je het systeem van hierboven toepast 4.
Als een trein (in dit voorbeeld IC I 2010) het station binnenrijdt zou ik de loc ervan halen, er een andere loc aanleggen die juist met de vorige IC I (IC I 2009) is binnengekomen. Dan leg je de loc die aan de voorkant van de trein en IC I 2033 en die kan naar Charleroi-Sud. Dan leg je die loc die binnengekomen is met de IC I 2010 aan IC I 2034. enz. Je hebt wel één loc meer nodig.

Een stuurrijtuig is en blijft natuurlijk de gemakkelijkste oplossing.

Geplaatst: 03 jun 2006, 23:03
door RhB
M6 stuurstandrijtuigen zijn onderweg, echter in combinatie met welke locs zullen ze rijden. :!:
De combinatie 13 en 21/27, is de bedoeling, zal dat lukken. :!:

Geplaatst: 03 jun 2006, 23:07
door Joris
hallo,
RhB schreef:M6 stuurstandrijtuigen zijn onderweg, echter in combinatie met welke locs zullen ze rijden. :!:
De combinatie 13 en 21/27, is de bedoeling, zal dat lukken. :!:
Als ze in de 27 multiplex steken wel denk ik.
En anders moeten ze maar een stam van chatelet nemen en er een M4 ADx voor hangen. (Zou dat gaan?) Ik zeg die van Chatalet, omdat dat bij mijn weten de enige zijn waar ook kabels voor 21/27 in TS/TD door lopen.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 05 jun 2006, 14:06
door Jonathan
Het oudste klassieke stelletje stond gisteren (04-06-06) in Brugge. Hij stond dicht bij het station van een rust te genieten.