loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
COCOKEN007

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door COCOKEN007 »

Hoi TBs,

jullie antwoorden geven me nog altijd twijfels over dit beroep.
Ik heb een kameraad die bezig voor opleiding treinbestuurder personen.
Wel ik moet zeggen dat ik nogal schrok hoe hard de opleiding is .
Hij zit iedere dag te leren van 18 tot21 H en in het weekend van 8 tot 18U
Dit is echt leren gelijk een echte student.
Zelf zegt hij als je zo niet leert kom je er niet
Dan moet hij soms mee op de baan om te leren , hij begint om 4u smorgen s als 1ste trein.
Dus hij heeft een 2de wagen gekocht want om dat uur rijden geen treinen.
Hij heeft gedaan om 11.30 maar hij is wel opgestaan om 3u.
Je hebt een lange dag om van alles te doen maar als je zo een week in die shift zit weet ik het niet of het vermoeiende dagen gaan worden.
En het loon, sorry vind ik wat laag voor alles wat je moet kunnen.
Dit beroep zou zeker 500 euro net meer moeten verdienen als opgesteld.
Ik blijf nog even technieker op de baan want het verdient veel beter en ik kan ook nog van alles doen want ik bepaal mn uren zelf en moet ook maar 8u werken.
Bovenop een camionette waar ik nog alle boodschappen mee kan doen, veel benzine in mn zak.
Ik ga nog eventjes met mn kleine treintjes en simulator spelen en zo ben ik een beetje
een treinbestuurder

vg

cocoken007
Steven

Bericht door Steven »

studeren is voor iedereen verschillend, ikzelf heb de opleiding afgerond door de dagen theorie thuis vlot te herhalen met een uurtje of twee, tijdens de praktische opleiding deed ik geen herhaling na mijn werkuren. Veel hangt af van de lesgevers, hoe beter de les hoe minder je moet herhalen. Dan is er enkel nog de persoonlijkheid. Er zijn mensen die snel leerstof aannemen andere moeten studeren voor de dood voor hetzelfde te kunnen.

niet vergeten dat het loon van iemand in opleiding altijd wat lager is. Je krijgt een loon om les te volgen, je bent dus totaal niet productief, als je piloot wil worden mag je het bedrag zelf op tafel leggen.
Tim

Bericht door Tim »

Als je meer wil verdienen is een optie ook treinbestuurder worden in de privé. Je loon ligt hoger + je krijgt een firmawagen.
Steven

Bericht door Steven »

Tim schreef:Als je meer wil verdienen is een optie ook treinbestuurder worden in de privé. Je loon ligt hoger + je krijgt een firmawagen.
tja als iemand probleem heeft met het studeren voor de opleiding is er een basisprobleem dat niemand kan oplossen natuurlijk.
Plaats reactie