pietje schreef:
Wat nen hoop zever dat hier samenstaat !
Dat is dan jou mening, en ik respecteer die.
pietje schreef:
Ik kan elk punt hier gaan weerleggen.
Als dat zo is, waarom doe je dat dan niet?
pietje schreef:
Als je de dienstverlening tegen de kostprijs voor de belastingbetaler zet is de vergelijking niet erg positief voor de NMBS
Ik ga zeker niet beweren, dat de dienstverlening hier altijd optimaal loopt voor de klant. En er moet inderdaad voor sommige regio's aan gewerkt worden. Maar in vergelijking met pakweg 5 jaar terug staan ze al een hele stap vooruit.
Natuurlijk komt de NMBS alleen maar in het nieuws, bij kritiek. Een klant die tevreden is zwijgt.
Denk jij nu echt "Pietje", dat als er een vrijmaking zou komen, dat je ineens 100% klokvaste treinen gaat krijgen, met een dienstverlening die optimaal is? Wake Up my friend, en denk aub iets anders.
De steun van de overheid (belastingsbetaler) aan de NMBS is idd hoog, maar denk je moest de NMBS niet bestaan hebben, dat je 1€ minder aan belastingen zou betalen? Naar mijn mening in geen geval.
Ik weet wel, waar je meer aan zou mogen betalen. En dat is voor een treinticketje van de één of de andere privémaatschappij om van punt A naar punt B te rijden. Ik hoop dan voor jou, dat je op een lijn woont, die financieel aantrekkelijk genoeg is voor een privémaatschappij, anders zou je wel eens serieus in de kou kunnen staan.
Er is dan nog een alternatief: "Koning auto".
Misschien met een beetje geluk, stemmen de Antwerpenaars "JA" voor de Lange Wapperbrug, zodat je ipv 3 uur per dag in de file staat, nog 2u30 per dag in de file staat. (wie weet komt er dan nog een gelijkaardige brug in: Oostende, Brugge, Gent, Sint-Niklaas, Hasselt, Leuven,....)
Ahja de dagelijke files, kosten onze economie en dus ook de belastingbetalers 0.0€ Niet?
