Pagina 2 van 5
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 25 okt 2009, 19:44
door Steven
ha ok de Antwerpse haven neem ik dan aan. Kunnen die weegbruggen wagens verwerken met een lengte van 26m is dan de enige praktische vraag die in mijn hoofd opkomt (aangezien de meeste goederenwagens veel korter zijn dan deze lengte).
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 26 okt 2009, 12:27
door pietje
Waarschijnlijk ook in Antwerpen, maar ik weet er 2 staan in Limburg.
Precieze lengte weet ik niet, maar ik weet wel dat er van die bulkwagens (6 assers) gewogen werden, dus dat moet toch al aardig in de buurt komen.
Vraag mij niet achter types, want daar ken ik niets van.
Ik zal er nog eens achter vragen hoe lang die weegbruggen precies zijn, want bij mij is het 10 jaar geleden dat ik daar nog geweest ben.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 26 okt 2009, 17:05
door Steven
De meeste goederenwagens komen niet boven de 20 meter uit. Uitzonderingen zijn torpedowagens, wagens voor autotransport maar deze laatste zijn dan al van het gelede type.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 27 okt 2009, 13:17
door Arafi
Is het nodig om de hele wagon ineens te wegen? Of kan dat ook assenstel per assenstel? Als je die optelt, dan kom je toch ook op het totale gewicht? Of sla ik nu de bal volledig mis?
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 27 okt 2009, 18:10
door Shrek
Arafi schreef:Is het nodig om de hele wagon ineens te wegen? Of kan dat ook assenstel per assenstel? Als je die optelt, dan kom je toch ook op het totale gewicht? Of sla ik nu de bal volledig mis?
Mits je de wagon perfect recht zet (en dat is praktisch zeer moeilijk) kan dat ja. Maar ik denk niet dat zoiets als officiele weging telt

het zou ook veel moeilijker zijn dan even heen en weer naar brugge

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 28 okt 2009, 22:03
door tonicorsari
Gevonden op wikipedia over I10
Sinds de in dienststelling van de eerste HSL treinen tussen Amsterdam en Rotterdam wordt 1 slag Intercity Brussel gereden met een stam I10 rijtuigen.
Welke dienst is dit ?
Groeten
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 29 okt 2009, 06:35
door 260689
tonicorsari schreef:Gevonden op wikipedia over I10
Sinds de in dienststelling van de eerste HSL treinen tussen Amsterdam en Rotterdam wordt 1 slag Intercity Brussel gereden met een stam I10 rijtuigen.
Welke dienst is dit ?
Groeten
9201/9232 en dan nog 1 heen en terug (de laatste benelux van de dag Amsterdam-Brussel word met I10/I6 gereden
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 29 okt 2009, 15:05
door Accelerat
Oeh ben erg benieuwd of we die aan 200 km/h gaan kunnen zien. Ben erg benieuwd!

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 30 okt 2009, 09:12
door peejee2
sncf-sncb schreef:Oeh ben erg benieuwd of we die aan 200 km/h gaan kunnen zien. Ben erg benieuwd!

200?? Waar zou dat dat zijn? En met welke loc?
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 30 okt 2009, 11:25
door AlexNL
HSL-3 met een 18?
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 31 okt 2009, 18:07
door Accelerat
Een HLE13 haalt de 200 km:h al he;

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 04 nov 2009, 10:57
door 260689
Aangezien in gisteren in Vorst rijtuigen moest zijn botste ik per ongeluk tegen de I6/I10 rijtuig die aan 200km/h zijn aangepast, aangezien ik mijn fototoestel bij had heb ik daar grondig gebruik van gemaakt. Foto's volgen straks, heb nu andere prioriteiten aan men hoofd.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 04 nov 2009, 15:33
door Accelerat
Blijven ze wel in dezelfde livrei?
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:15
door 260689
voila hier de foto's
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:30
door Terminus
Tof! Waarschijnlijk komt er eerst nog een lange testfase... maar ik kijk er al naar uit om wat variatie aan rijtuigen te zien in de IC A en IC O!