En we gaan nog eens staken.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: En we gaan nog eens staken.

Bericht door Steven »

wat is flexibel werken? Het is eerder een fout van personeel halstarig te verdedigen op een foutieve manier. Het is vooral omdat ze equivalenten verdedigen en niet de juiste man op de juiste plaats!! zo bestaat B cargo voor een deel uit volk dat niet nodig is en op andere plaatsen zijn handen te kort. Maar B cargo heeft X aantal mensen nodig en enkel dat laatste verdedigen die vakbonden.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Hmm, op andere nieuwssites lijkt het mij duidelijk dat iedereen van de NMBS gaat staken.

Dat zal dan maar een ritje met de auto worden...
En inderdaad: voor studenten is het dus géén vakantie.

Greetings,
Glodenox
Tim

Bericht door Tim »

Steven schreef:wat is flexibel werken?
Zelf aan- en afkoppelen, wissels draaien, remproef uitvoeren, dienst aanvatten of eindigen in andere plaats dan depot,... zijn enkele voorbeelden die reeds in de privé toegepast worden :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Dan heb je het enkel over de flexibiliteit van de treinbestuurders die niet eens van B cargo zijn (ze huren die bij B technics). Je hebt bij B cargo trouwens meer mensen en functies die niet eens rechtstreeks een trein zien rijden. Als die door hun raam kijken zien ze misschien gewoon de straat en wat auto's. Hoe ga je deze mensen flexibel krijgen. Ik zie het vooral in het feit dat er te veel bureauvolk is volgens het aantal mensen op het terrein zelf, daarin zou B cargo al kunnen besparen met grote getallen. Door te besparen en flexibiliteit te vragen van de kleinste groep werknemers ga je deze firma zeker niet winstgevend maken.
Adler

Bericht door Adler »

Ik wil niet moeilijk doen maar B-Cargo bestaat niet meer, het is nu NMBS Logistics.
K V B

Bericht door K V B »

odul schreef:Was er geen CAO overeenkomst tussen de NMBS en de vakbonden dat er niet meer gestaakt zou worden in ruil voor 'opslag'?
Bij het bedrijf waar ik werk was het "niet staken in ruil voor een CAO"... Mischien moet men dat maar eens voorstellen...
Steven

Bericht door Steven »

K V B schreef:
odul schreef:Was er geen CAO overeenkomst tussen de NMBS en de vakbonden dat er niet meer gestaakt zou worden in ruil voor 'opslag'?
Bij het bedrijf waar ik werk was het "niet staken in ruil voor een CAO"... Mischien moet men dat maar eens voorstellen...
hehe en jij denkt daar een Belgische vakbond voor te vinden die dat wil tekenen? Ik denk niet dat je daar kandidaten zal voor vinden in kleine landje. Daarvoor zijn er iets te veel culturele verschillen tussen Belgische en Zwitserse bedrijven.
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

problemen ok. maar wat kan het management schelen dat er gestaakt wordt? volgens mij heeft enkel de eindgebruiker hier last van. maw WIJ.

Wat mogen wij als houder van een abonnement verwachten als er donderdag gestaakt wordt?
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
eagleheart schreef:problemen ok. maar wat kan het management schelen dat er gestaakt wordt? volgens mij heeft enkel de eindgebruiker hier last van. maw WIJ.

Wat mogen wij als houder van een abonnement verwachten als er donderdag gestaakt wordt?
Bij mijn weten niks.
Enkel als er verschillende keren op korte tijd egstaakt wordt kan je een 'sorrypas' krijgen.
En daar hoop ik toch wel op :D
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Presario

Bericht door Presario »

De vakbonden begrijp ik toch niet hoor, weer x aantal duizenden euro's die B-Cargo die dag. Ipv te blijven werken en op een nog gestructureerde manier te onderhandelen met de ivoren toren.

Het wordt sowieso een dag vol chaos. Hopelijk valt het voor de reizigers nog mee.
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

ai, dat zullen de treinkaarthouders leuk vinden:')
Marianne

Bericht door Marianne »

Lijkt me moeilijk voor de NMBS om dit aan de reiziger uit te leggen: dat ook het passagiersvervoer plat ligt, omdat het goederenvervoer wil staken.

Begrijp eigenlijk niet goed wat ze ermee willen bereiken. Als het hetzelfde blijft, bestaat het bedrijf over een paar jaar misschien niet eens meer of wordt overgenomen wat aannemelijker is. Als dat gebeurd zal degene die het overneemt ook veranderingen door willen voeren, met hetzelfde resultaat. Ik denk ook niet, dat de staat nog meer geld wil steken in deze onderneming.
Het is zonde dat dit het gevolg is van verkeerd beleid en daar kunnen de werknemers natuurlijk niets aan doen. Misschien is het libraliseren van het goederenvervoer iets te snel gegaan voor B- Cargo (of hoe ze zichzelf nu ook noemen).

Hebben financiele problemen bij B- Cargo ook nog invloed op de andere takken van de NMBS of staat dat als zodanig apart?

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Adler schreef:Ik wil niet moeilijk doen maar B-Cargo bestaat niet meer, het is nu NMBS Logistics.
We gaan hier toch die belachelijke namen niet hanteren? NMBS Mobility zal voor mij NMBS Reizigers Nationaal blijven heten, net zoals "Brussels Airport" nog steeds de luchthaven van Zaventem is.
Adler

Bericht door Adler »

Hogersluys schreef:
Adler schreef:Ik wil niet moeilijk doen maar B-Cargo bestaat niet meer, het is nu NMBS Logistics.
We gaan hier toch die belachelijke namen niet hanteren? NMBS Mobility zal voor mij NMBS Reizigers Nationaal blijven heten, net zoals "Brussels Airport" nog steeds de luchthaven van Zaventem is.
Ik heb die namen niet uitgevonden he.
Maar waarom heeft men er dan weer veel geld tegenaan gegooid om die namen te veranderen ?
Ik stel trouwens vast dat men in alle mediaberichten ook nog nergens de nieuwe naam NMBS Logistics gebruikt.
Ook Jos Digneffe spreekt nog altijd van B-Cargo.
K V B

Bericht door K V B »

eagleheart schreef:problemen ok. maar wat kan het management schelen dat er gestaakt wordt?
Dan moet je er voor zorgen dat het management hier wel last van heeft. Ik stel voor dat we het salaris van de top met 1% korten voor elke dag dat er gestaakt wordt...
Plaats reactie