ombouw 2750

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Kijk , in feite moet het dus zoiets worden zoals de NS1700 die met DDM/DD-AR stellen rijden en ook een AK hebben .. daar zouden ze ook van die mogelijkheid gebruik kunnen maken , maar voorlopig is dat bijna nooit tot weinig het geval geweest ..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

trainman schreef:Heb het artikeltje nog eens gelezen... De automatische GF-koppeling zou langs de kant van de rijtuigen geplaatst worden, dus dat verhaal van automatisch koppelbare stellen rammelt ook.

Stel nu dat het nog zou kloppen, dan zou je in bepaalde gevallen dus zo 2 stellen koppelen. Stel 1 = lok + 5 wagens. Stel 2 idem, dus krijgen we een trein met 1 lok, dan 5 wagens, dan opnieuw een lok en dan terug 5 wagens. Dergelijke samenstellingen hebben we in Belgie nog niet gezien denk ik. :roll:
idd uw voorbeeld klopt en idd zo een samenstelling hebben we nog niet gehad, maar als je het zou beschouwen dat dit geheel een motorstel vormt doen we al jaren niets anders he uitgezonderd dat bij een echt motorstel alles verdeeld zit over het stel ipv op 1 voertuig alles samen zit das al
jumper

Bericht door jumper »

da zou nogal een zicht geven eigenlijk :-)

zo'n ramlocramloc,
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Back in time gelijk de MW40 !
Dat is nog 'te vergelijken' denk ik.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13026
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

het zal wel werken maar toch zie ik liever een 13 voor 12 M6'en hangen :P
Elgar
Berichten: 637
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Bwa, eigenlijk is dat toch niet meer dan dat je nu aan de IC Charleroi-Antwerepen nog wat wagonnekes aan de achterste locomotief hangt... :wink:

Wordt er nu al eigenlijk gereden met van die dromedaris-samenstellingen (stuurstand-wagonnen-locomotief-wagonnen)? Ze hebben daar ooit eens testen mee gedaan, voor eventueel zo'n combinatie in te zetten op de IC A. Het enige probleem dat ze toen ontdekt hadden, was dat de deuren van de wagonnen achter de locomotief langs de vereerde kant openden! Dus dat de wagonnen voor de loc bv langs links open gingen en die achter de loc dan langs rechts! :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Elgar schreef:Bwa, eigenlijk is dat toch niet meer dan dat je nu aan de IC Charleroi-Antwerepen nog wat wagonnekes aan de achterste locomotief hangt... :wink:

Wordt er nu al eigenlijk gereden met van die dromedaris-samenstellingen (stuurstand-wagonnen-locomotief-wagonnen)? Ze hebben daar ooit eens testen mee gedaan, voor eventueel zo'n combinatie in te zetten op de IC A. Het enige probleem dat ze toen ontdekt hadden, was dat de deuren van de wagonnen achter de locomotief langs de vereerde kant openden! Dus dat de wagonnen voor de loc bv langs links open gingen en die achter de loc dan langs rechts! :D
zover ik weet is da bij testen gebleven
Plaats reactie