ombouw 2750
idd uw voorbeeld klopt en idd zo een samenstelling hebben we nog niet gehad, maar als je het zou beschouwen dat dit geheel een motorstel vormt doen we al jaren niets anders he uitgezonderd dat bij een echt motorstel alles verdeeld zit over het stel ipv op 1 voertuig alles samen zit das altrainman schreef:Heb het artikeltje nog eens gelezen... De automatische GF-koppeling zou langs de kant van de rijtuigen geplaatst worden, dus dat verhaal van automatisch koppelbare stellen rammelt ook.
Stel nu dat het nog zou kloppen, dan zou je in bepaalde gevallen dus zo 2 stellen koppelen. Stel 1 = lok + 5 wagens. Stel 2 idem, dus krijgen we een trein met 1 lok, dan 5 wagens, dan opnieuw een lok en dan terug 5 wagens. Dergelijke samenstellingen hebben we in Belgie nog niet gezien denk ik.
Bwa, eigenlijk is dat toch niet meer dan dat je nu aan de IC Charleroi-Antwerepen nog wat wagonnekes aan de achterste locomotief hangt...
Wordt er nu al eigenlijk gereden met van die dromedaris-samenstellingen (stuurstand-wagonnen-locomotief-wagonnen)? Ze hebben daar ooit eens testen mee gedaan, voor eventueel zo'n combinatie in te zetten op de IC A. Het enige probleem dat ze toen ontdekt hadden, was dat de deuren van de wagonnen achter de locomotief langs de vereerde kant openden! Dus dat de wagonnen voor de loc bv langs links open gingen en die achter de loc dan langs rechts!

Wordt er nu al eigenlijk gereden met van die dromedaris-samenstellingen (stuurstand-wagonnen-locomotief-wagonnen)? Ze hebben daar ooit eens testen mee gedaan, voor eventueel zo'n combinatie in te zetten op de IC A. Het enige probleem dat ze toen ontdekt hadden, was dat de deuren van de wagonnen achter de locomotief langs de vereerde kant openden! Dus dat de wagonnen voor de loc bv langs links open gingen en die achter de loc dan langs rechts!

zover ik weet is da bij testen geblevenElgar schreef:Bwa, eigenlijk is dat toch niet meer dan dat je nu aan de IC Charleroi-Antwerepen nog wat wagonnekes aan de achterste locomotief hangt...![]()
Wordt er nu al eigenlijk gereden met van die dromedaris-samenstellingen (stuurstand-wagonnen-locomotief-wagonnen)? Ze hebben daar ooit eens testen mee gedaan, voor eventueel zo'n combinatie in te zetten op de IC A. Het enige probleem dat ze toen ontdekt hadden, was dat de deuren van de wagonnen achter de locomotief langs de vereerde kant openden! Dus dat de wagonnen voor de loc bv langs links open gingen en die achter de loc dan langs rechts!