
Treinfilmpjes
Om heel het openbaar vervoer in België op biobrandstof te laten rijden moet men heel de oppervlakte van België volplanten met gewassen.
En de Kyoto-norm halen... Heb daar op school een project over gehad. Als men al eens zou beginnen met huizen en gebouwen deftig te isoleren (huizen in Vlaanderen zijn geîsoleerd naar Zuid-Europees klimaat), zou men al voor twee derde minder verbruik en dus uitstoot hebben in de gebouwensector, die btw de tweede grootste uitstoter van CO2 in Vlaanderen is...
En die treinen in Amerika, die smossen niet met brandstof. Ze verbruiken veel, maar moeten ook veel ton trekken en grote afstanden afleggen.
https://www.getransportation.com/genera ... efault.asp
En de Kyoto-norm halen... Heb daar op school een project over gehad. Als men al eens zou beginnen met huizen en gebouwen deftig te isoleren (huizen in Vlaanderen zijn geîsoleerd naar Zuid-Europees klimaat), zou men al voor twee derde minder verbruik en dus uitstoot hebben in de gebouwensector, die btw de tweede grootste uitstoter van CO2 in Vlaanderen is...
En die treinen in Amerika, die smossen niet met brandstof. Ze verbruiken veel, maar moeten ook veel ton trekken en grote afstanden afleggen.
https://www.getransportation.com/genera ... efault.asp
Voor een normale wagen is 16l/100 km niet te weinig hoor , dan heb je daar de vervuiling van 1 auto voor 2 europese wagens, en het is wel bekend dat Amerika niet echt op een druppel gasoline meer of minder ziet!Dan zeggen ze dat de brandstofprijzen naar omhoogblijven schieten en dat ze schaars begint te worden , hoe zou dat komen 

achja, ze zullen hun regering wel afstraffen als ze ook problemen krijgen zoals te hoge ozon concentraties.
Of zoals die Engelsman die zo naar Amerika ging om alles eens uit te proberen
Die stond in LA op een boulevard, en hij vroeg aan een agent waarom hij de Hollywood signs niet kon zijn, en dat was natuurlijk door de luchtvervuiling...
Of zoals die Engelsman die zo naar Amerika ging om alles eens uit te proberen

Die stond in LA op een boulevard, en hij vroeg aan een agent waarom hij de Hollywood signs niet kon zijn, en dat was natuurlijk door de luchtvervuiling...
Ik denk dat er niets aan die stellen scheelt ze.Wover schreef:die heeft precies hetzelfde probleem als de 41'ers soms, zo dat antislip ding waar ik al over gesproken had. "Vol gas" geven bij vertrekken, en dan valt de motor precies ff stil, en dan weer een paar keer proberen tot em +40-50kph rijdt...
Waarschijnlijk de tb die dacht dat hij aan de gewenste snelheid zat, maar dan toch nog moet gas bij geven.

nee, ik ben zeker dat het dat niet is ze.Bert schreef:Ik denk dat er niets aan die stellen scheelt ze.Wover schreef:die heeft precies hetzelfde probleem als de 41'ers soms, zo dat antislip ding waar ik al over gesproken had. "Vol gas" geven bij vertrekken, en dan valt de motor precies ff stil, en dan weer een paar keer proberen tot em +40-50kph rijdt...
Waarschijnlijk de tb die dacht dat hij aan de gewenste snelheid zat, maar dan toch nog moet gas bij geven.
http://youtube.com/profile?user=dashloc
deze zijn wel interessant en mooi om zien
Op dezelfde site staan ook nog heel wat andere treinfilmpjes (een pak meer dan op google videos)
deze zijn wel interessant en mooi om zien

Op dezelfde site staan ook nog heel wat andere treinfilmpjes (een pak meer dan op google videos)
De concurrentie zal dan maar eens uitpakken met wat NMBS-Filmpjes
Ge ziet dat ik heel wat kan verdragen , en dan doe ik nog moeite om M6 op filmke vast te leggen 
http://video.google.com/videoplay?docid ... ouringcars
http://video.google.com/videoplay?docid ... ouringcars
Is nie zo egslaagd dat laatste , maar we zagen de wielen wel slippen...


http://video.google.com/videoplay?docid ... ouringcars
http://video.google.com/videoplay?docid ... ouringcars
Is nie zo egslaagd dat laatste , maar we zagen de wielen wel slippen...
ik heb twee mogelijkheden, ofwel wa bert zegt met de aanvulling da die bestuurder in stappen optrekt door telkens vol gas te geven en alles toe (er zijn er die zo rijden) en anders is het de antislip die tussenkomt. door da de bestuurder te veel gas geeft gaat de anti slip er voor zorgen da de motor gas terugneem als de wielen dreigen door te slaan. bij een hydraulische transmissie kan je een beetje gelijkaardig effect hebben als de koppelaars in de transmissie slecht met olie willen vullen (meestal als de motor en transmissie vrij koud staan)Wover schreef:nee, ik ben zeker dat het dat niet is ze.Bert schreef:Ik denk dat er niets aan die stellen scheelt ze.Wover schreef:die heeft precies hetzelfde probleem als de 41'ers soms, zo dat antislip ding waar ik al over gesproken had. "Vol gas" geven bij vertrekken, en dan valt de motor precies ff stil, en dan weer een paar keer proberen tot em +40-50kph rijdt...
Waarschijnlijk de tb die dacht dat hij aan de gewenste snelheid zat, maar dan toch nog moet gas bij geven.
Twee nieuwe filmpjes, zeer lage resolutie, van gsm maja
55 met fordtrein in Lier (geluid goed openzetten
)
http://wover.sin.khk.be/trein/MOV00008.mpeg
2 * 27 met wat gemengd (en veel vonken aan de panto, maar da zie je ni echt)
http://wover.sin.khk.be/trein/MOV00009.mpeg
55 met fordtrein in Lier (geluid goed openzetten

http://wover.sin.khk.be/trein/MOV00008.mpeg
2 * 27 met wat gemengd (en veel vonken aan de panto, maar da zie je ni echt)
http://wover.sin.khk.be/trein/MOV00009.mpeg
http://video.google.com/videoplay?docid ... locomotive
claxon van een amerikaanse diesel in de auto grappig filmke
claxon van een amerikaanse diesel in de auto grappig filmke