NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Re: NMBS wil een nieuwe werkplaats in Melle

Bericht door Dietrich »

Trammist schreef:
Dietrich schreef:Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
Denys? Chabot? Frateur-Depourcq? Strukton? BAM?
Secorail of Colas Rail... ben er al even niet meer geweest dus ik weet het niet exact. :)
Rétro

Bericht door Rétro »

nighttrain schreef:
Presario schreef:Gaat Merelbeke dan nog open blijven? Er is allesinds toch méér als plaats genoeg in Melle!
Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!
wegwezen geblazen en zo snel mogelijk...
Niet slecht bedoeld, maar dat is wel 'lichtelijk' overdreven hé.... :roll: Die atelier ziet er vanbinnen niet meer uit als 30 jaar geleden.
Een atelier is nu éénmaal geen showroom hé. Oude gebouwen, tja zijn ze daarom slecht?
En door te verhuizen zal de grond niet minder vervuild zijn.

Heb trouwens nog begin dit jaar ergens in de krant gelezen dat er verzet is van buurtbewoners tegen de nieuwe werkplaats.
am62

Bericht door am62 »

Dietrich schreef:
Trammist schreef:
Dietrich schreef:Een firma van spoorwerken heeft haar rollend materieel daar achter het station staan. De naam van die firma ontglipt mij nu.
Denys? Chabot? Frateur-Depourcq? Strukton? BAM?
Secorail of Colas Rail... ben er al even niet meer geweest dus ik weet het niet exact. :)
Colasrail
Shrek

Bericht door Shrek »

Rétro schreef:
nighttrain schreef: Merelbeke= verouderde gebouwen en verontreinigde grond door lekken in de gasoil en Diskro leidingen!
wegwezen geblazen en zo snel mogelijk...
Niet slecht bedoeld, maar dat is wel 'lichtelijk' overdreven hé.... :roll: Die atelier ziet er vanbinnen niet meer uit als 30 jaar geleden.
Een atelier is nu éénmaal geen showroom hé. Oude gebouwen, tja zijn ze daarom slecht?
En door te verhuizen zal de grond niet minder vervuild zijn.
In moderne ateliers (antwerpen-noord bijvoorbeeld) wordt er zeer goed op alle vormen van afval gelet.
De impact op de omgeving van zon nieuw atelier is dus weldegelijk veel kleiner. Het feit dat oude ateliers de grond, en dus onrechtstreeks ook de mensen in de omgeving, vervuilen maakt ze daarom slecht.
Gelukkig vervangt de nmbs de meeste oude ateliers door exemplaren die wel van deze tijd zijn :wink:
Rétro

Bericht door Rétro »

Zal wel aan mij liggen wss. Te laat geboren...., da's zeker. :wink:
Nieuwe werkplaatsen; zegt me weinig. Een blok in betonplaten en wat felle kleurtjes. Sorry, maar dat noem ik geen vooruitgang. :?
Het ademt niks uit, zoals zoveel dingen tegenwoordig .

Maar in tijden van opwarmingen , milieu, concurrentie en etc etc, moeten we natuurlijk mee op de moderne groene trein. :mrgreen: :evil:

We zien wel wat er van komt. Ik hou het in de gaten. :wink:
Laatst gewijzigd door Rétro op 24 mar 2010, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie