Pagina 2 van 2

Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)

Geplaatst: 13 jan 2010, 23:44
door Joeri
K V B schreef:
Joeri schreef:De Sapsan van de is een copie van de ICE-3 en heeft met de ICE-TD weinig van doen.
Is dat niet een Velaro? Dus een ICE-3 waar Siemens de vreemde onderdelen door eigen vervangen heeft...
Inderdaad, Sapsan is de commerciële naam die door RŻD wordt gebruikt, en de generische naam voor de hele familie is Velaro. Ik raakte zelf even in de war, dus even Wiki geraadpleegd. :)

Overigens doet de Sapsan het in Rusland ook niet denderend, als ik de Russische media en spoorwegfora mag geloven. Ook hier wordt het weer als schuldige aanzien.

Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)

Geplaatst: 14 jan 2010, 20:45
door trainman
Gedurende 3 dagen zijn ook de ICE-verbindingen met Duitsland opgeschort :
Door ongunstige weersomstandigheden rijden de ICE-treinen (Brussel-Zuid - Frankfurt) tussen Brussel en Aken niet van woensdag 13/01 tot en met vrijdag 15/01.
(Bron : Railtime)

Tezelfdertijd staat er nu reeds 2 dagen een kemel van formaat op railtime :
Richting Aken (Aachen) - Brussel-Zuid:

- ICE 16 (Brussel-Zuid 9u21 - Aachen 10u35): De reizigers worden verzocht gebruik te maken van de trein INT 18016 (Aachen 9h21 - Luik-Guillemins 10h10) gevolgd door trein IC 533 (Luik-Guillemins 10u54 - Aachen 12u03).
Dus wie van Aken naar Brussel wil - want daarover gaat het - moet naar Luik komen en keert daarna terug :roll: