Eindelijk schot in start renovatie Station Brussel-Zuid
-
Re: Eindelijk schot in start renovatie Station Brussel-Zuid
maar is dat niet in de regionale directie op huisnummer 43?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
zover ik weet ga ik toch steeds binnen langs de 47, er is daar maar 1 ingang meer open he. Ik zal het de volgende keer is nazien als ik er nog is binnenga.
Waarom worden de stations niet beter onderhouden? Heeft de stationschef hier een budget voor, of hoe werkt dat?Steven schreef:Ter info, het nieuwere gedeelte is ook al toe aan renovatie, er zijn ettelijke waterlekken bij zware regenval in heel dat stuk van thalys en eurostar.
-
Heeft de stationschef überhaupt iets te zeggen over het stationsgebouw zelf?
-
- Contacteer:
hoi,
Ik vind dat het station Brussel-noord toch meer aan renovatie toe is dan Brussel-zuid
Ik vind dat het station Brussel-noord toch meer aan renovatie toe is dan Brussel-zuid
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
de stationschef is bij mijn weten niet verantwoordelijk voor zijn stationsinfra (ondanks zijn benaming). Dit is de dienst patrimonium van:K V B schreef:Waarom worden de stations niet beter onderhouden? Heeft de stationschef hier een budget voor, of hoe werkt dat?Steven schreef:Ter info, het nieuwere gedeelte is ook al toe aan renovatie, er zijn ettelijke waterlekken bij zware regenval in heel dat stuk van thalys en eurostar.
NMBS
Infrabel
NMBS holding
al naargelang wie er dus eigenaar is van het/de station/stopplaats.
Brussel Noord is ouder, maar tenminste redelijk deftig onderhouden, zo op het eerste zicht. In Zuid zijn ze jaren geleden met een renovatie bezig, maar aan de perrons is al jaren niets meer gebeurd. Ondertussen komen er steeds meer mankementen bloot te liggen, staan een deel van de stationsgebouwen aan de kant Fonsny leeg, met alle verwaarlozing die dat met zich meebrengt, etc.eagleheart schreef:hoi,
Wat mij het meest stoort bij Brussel-Noord is niet het station zelf, maar de foeilelijke aanbouw van het CCN.
groot gelijk, is de grootste fout die ze daar ooit gemaakt hebben.groentje schreef:Wat mij het meest stoort bij Brussel-Noord is niet het station zelf, maar de foeilelijke aanbouw van het CCN.
Het zou anders wel handig zijn om de stationschef een budget voor kleine reparaties en preventief onderhoud te geven. Want daar loopt het naar mijn mening vaak mis (en niet alleen bij stations). Men laat gewoon de boel eerst verkommeren, en voert dan af en toe een dure renovatie uit. Ik denk dat af en toe eens een plaatselijke schilder laten voorbijkomen om hier en daar wat te retoucheren op de lange termijn wel eens wat geld zou kunnen besparen.Steven schreef:de stationschef is bij mijn weten niet verantwoordelijk voor zijn stationsinfra (ondanks zijn benaming). Dit is de dienst patrimonium van:K V B schreef:Waarom worden de stations niet beter onderhouden? Heeft de stationschef hier een budget voor, of hoe werkt dat?Steven schreef:Ter info, het nieuwere gedeelte is ook al toe aan renovatie, er zijn ettelijke waterlekken bij zware regenval in heel dat stuk van thalys en eurostar.
NMBS
Infrabel
NMBS holding
al naargelang wie er dus eigenaar is van het/de station/stopplaats.
een stationchef heeft heden ten dage niet echt als hoofdopdracht mijn zijn stationsgebouw bezig te zijn, grote stations hebben een stationsdirectie trouwens. Een stationchef en onderstationchef zijn dus vooral met het verkeer der treinen bezig. Als er zich dan eens zaken voordoen die met de infra van het station te maken hebben zullen zij die gewoon doorgeven naar de bevoegde dienst.
-
Lang leve de bureaucratie.
Neen, ik vind ook dat de stationschef bevoegdheden zou moeten krijgen over het gebouw zelf. Zij weten immers best wat er nodig is.

Een stationschef zit op een blokpost en loopt zeer zelden rond in zijn eigen station. Die man zit gewoon achter zijn bureau. Hoe kan die op die manier beter weten wat er in het station moet gebeuren. Met de huidige EBP blokposten zien ze nog amper iets van het station want ze zitten met hun rug naar het raam in een gebouw dat tegenwoordig zelfs volledig los staat van de rest van het station.Hogersluys schreef:Lang leve de bureaucratie.Neen, ik vind ook dat de stationschef bevoegdheden zou moeten krijgen over het gebouw zelf. Zij weten immers best wat er nodig is.
-
Wie is dan verantwoordelijk voor de zaken die in het station zelf gebeuren? Misschien is de benaming 'stationschef' dan nogal ongelukkig gekozen?
er zijn wel meerdere namen die niet altijd de volle lading dekken. Zoals ik al eerder zei zit bij de drie bedrijven een dienst patriomonium die instaat voor de infrastructuur zoals de stations.
Ok, er is een "dienst" voor. De vraag is of het niet mogelijk/zinvol is om gewoon iemand op het terrein de bevoegdheid en en budget te geven voor klein onderhoud. Geen stationschef dan, maar stationsconcierge dan, als je wil. Lijkt me dat het onderhoud beter kan als je niet voor alles eerst een pak formulieren moet invullen.Steven schreef:er zijn wel meerdere namen die niet altijd de volle lading dekken. Zoals ik al eerder zei zit bij de drie bedrijven een dienst patriomonium die instaat voor de infrastructuur zoals de stations.