Stef schreef:Ik schreef enkel neer wat ik op het journaal van 19u gehoord heb.2012 schreef:Dus wat men schrijft van "met 2 diesels er heen" is niet juist.
OK, geen probleem

Stef schreef:Ik schreef enkel neer wat ik op het journaal van 19u gehoord heb.2012 schreef:Dus wat men schrijft van "met 2 diesels er heen" is niet juist.
De 62 zijn niet meer van de NMBS, en vermoedelijk hebben ze nogal schrik van de rekening om zo een 62 even te laten rijden...2012 schreef:De 62'ers zijn niet meer van de nmbs he ... ze gaan die trein deze nacht gaan halen met de 77 van Gent Sint Pieters, ze zijn naar ginder met 5x2 motorwagens om de reizigers eraf te kunnen halen. Dus wat men schrijft van "met 2 diesels er heen" is niet juist.13'erke schreef:Gisteren stond nochthans de 6202 in de bundel van Denderleeuw. Maarja, met al die opsplitsingen van tegenwoordig zullen ze hun evacuatiematerieel wel ergens anders moeten gaan zoeken zeker...Stef schreef:Op dit moment zitten mensen vast in de trein. Er zijn 2 diesellocs onderweg om de trein weg te slepen. Spotters moeten wel nog zoeken waar die trein precies staat![]()
Dit staat op railtime:
19:00 Door een technisch defect aan de bovenleiding tussen Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters is het treinverkeer zwaar verstoord. De treinen worden omgeleid via de lijn 50.
Verder ook rekening houden met het feit dat het niet is omdat er een loc. in de buurt staat,Joris schreef:Hallo,De 62 zijn niet meer van de NMBS, en vermoedelijk hebben ze nogal schrik van de rekening om zo een 62 even te laten rijden...2012 schreef:De 62'ers zijn niet meer van de nmbs he ... ze gaan die trein deze nacht gaan halen met de 77 van Gent Sint Pieters, ze zijn naar ginder met 5x2 motorwagens om de reizigers eraf te kunnen halen. Dus wat men schrijft van "met 2 diesels er heen" is niet juist.13'erke schreef: Gisteren stond nochthans de 6202 in de bundel van Denderleeuw. Maarja, met al die opsplitsingen van tegenwoordig zullen ze hun evacuatiematerieel wel ergens anders moeten gaan zoeken zeker...
Groeten,
Joris De Mol
IddNils schreef: Verder ook rekening houden met het feit dat het niet is omdat er een loc. in de buurt staat,
dat er een bestuurder in de buurt is die met dat ding mag rijden...
Bij een draadbreuk zal de panto altijd kapot zijn hé ... en of hij er dan al afligt maakt niet veel uit.The_gold schreef:Schade aan de loc is er ook zo te zien, de panto is gaan vliegen.
Op het VRT-nieuws heb ik niets anders gehoord dan lof voor het treinpersoneel, en dat kwam ook van "buitenstaanders" die op de trein zaten.HLE 2302 schreef:Enja, met zo'n weer gebeuren die dingen nu eenmaal hé ... maar op begrip van buitenstaanders moet je uiteraard niet rekenen ... niks van begrip heeft dat.
Klopt, maar als je dan op de krantensites gaat kijken.Adler schreef:Op het VRT-nieuws heb ik niets anders gehoord dan lof voor het treinpersoneel, en dat kwam ook van "buitenstaanders" die op de trein zaten.HLE 2302 schreef:Enja, met zo'n weer gebeuren die dingen nu eenmaal hé ... maar op begrip van buitenstaanders moet je uiteraard niet rekenen ... niks van begrip heeft dat.
Dus liefst niet alles veralgemenen.
Wel, zo een idioot was dan blijkbaar de woordvoerder van Infrabel. Als reden voor het niet kunnen evacueren van de reizigers de eerste twee uren, gaf ie het excuus dat er nog voeding op de afgeknapte bovenleiding zat. Ofwel is dit praat voor de vaak en dus gezeverrrr ofwel is voortaan elke brandweerinterventie in de sporen totaal nutteloos want spuitgasten zullen deze nooit betreden wanneer én het verkeer niet werd stilgelegd én de voeding niet werd gesneden en als dat meer dan twee uren moet duren, kan je er ook best meteen een kruis over maken...Bart schreef:Soms komt er uit een kind van 6 jaar wijzere praat, dan die idioten die reacties plaatsen op dat incident.
Toen waren er ook nog veel meer lijnen zonder wasdraad. Dat is alvast één factor minder die problemen kan geven.RIDCO schreef:Ik stel vast dat er eind de jaren '70 gedurende méér dan één maand, te beginnen met oudejaarsavond en tot eind januari, winterse toestanden waren met veel sneeuw en zeer extreme temperaturen, en dat er toen veel minder problemen waren dan vandaag.
Het "laat" evacueren voor de reizigers heeft ten eerste te maken met het feit, KAN een trein tot ernaast komen gereden, dus liggen er geen kabels (of andere brokken) op naast liggend spoor... Dus da moet eerst bekeken worden VOOR ze een extra trein laten vertrekken. Ze zijn al eerder stroomloos zunne, ma soit.Jeroen schreef:Wel, zo een idioot was dan blijkbaar de woordvoerder van Infrabel. Als reden voor het niet kunnen evacueren van de reizigers de eerste twee uren, gaf ie het excuus dat er nog voeding op de afgeknapte bovenleiding zat. Ofwel is dit praat voor de vaak en dus gezeverrrr ofwel is voortaan elke brandweerinterventie in de sporen totaal nutteloos want spuitgasten zullen deze nooit betreden wanneer én het verkeer niet werd stilgelegd én de voeding niet werd gesneden en als dat meer dan twee uren moet duren, kan je er ook best meteen een kruis over maken...Bart schreef:Soms komt er uit een kind van 6 jaar wijzere praat, dan die idioten die reacties plaatsen op dat incident.
Ik heb daar alle begrip voor en ik geloof dat echt. Maar dat men het dan ook zo zegt, hé. Het is een beetje flauwtjes om enkel de kaart van de veiligheid te trekken als het vooral (begrijpelijke!) organisatorische problemen zijn die zoveel tijd kosten. Waarschijnlijk zou dat zeggen echter weer te veel kritiek uitlokken...2012 schreef:...veel sneller als het nu gegaan is zal da nooit gaan zunne.
tja, maar in hoeverre zijn de woordvoerders daarzelf allemaal van op de hoogte ... communicatie blijft een hekel punt he...Jeroen schreef:Ik heb daar alle begrip voor en ik geloof dat echt. Maar dat men het dan ook zo zegt, hé. Het is een beetje flauwtjes om enkel de kaart van de veiligheid te trekken als het vooral (begrijpelijke!) organisatorische problemen zijn die zoveel tijd kosten. Waarschijnlijk zou dat zeggen echter weer te veel kritiek uitlokken...2012 schreef:...veel sneller als het nu gegaan is zal da nooit gaan zunne.