Pagina 2 van 3

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 07 jan 2010, 23:34
door 2012
Stef schreef:
2012 schreef:Dus wat men schrijft van "met 2 diesels er heen" is niet juist.
Ik schreef enkel neer wat ik op het journaal van 19u gehoord heb.

OK, geen probleem :wink: Maar t'is ni juist in elk geval, dermee da het toch wou corrigeren

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 07 jan 2010, 23:34
door Joris
Hallo,
2012 schreef:
13'erke schreef:
Stef schreef:Op dit moment zitten mensen vast in de trein. Er zijn 2 diesellocs onderweg om de trein weg te slepen. Spotters moeten wel nog zoeken waar die trein precies staat :wink:

Dit staat op railtime:

19:00 Door een technisch defect aan de bovenleiding tussen Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters is het treinverkeer zwaar verstoord. De treinen worden omgeleid via de lijn 50.
Gisteren stond nochthans de 6202 in de bundel van Denderleeuw. Maarja, met al die opsplitsingen van tegenwoordig zullen ze hun evacuatiematerieel wel ergens anders moeten gaan zoeken zeker...
De 62'ers zijn niet meer van de nmbs he ... ze gaan die trein deze nacht gaan halen met de 77 van Gent Sint Pieters, ze zijn naar ginder met 5x2 motorwagens om de reizigers eraf te kunnen halen. Dus wat men schrijft van "met 2 diesels er heen" is niet juist.
De 62 zijn niet meer van de NMBS, en vermoedelijk hebben ze nogal schrik van de rekening om zo een 62 even te laten rijden...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 11:15
door Nils
Joris schreef:Hallo,
2012 schreef:
13'erke schreef: Gisteren stond nochthans de 6202 in de bundel van Denderleeuw. Maarja, met al die opsplitsingen van tegenwoordig zullen ze hun evacuatiematerieel wel ergens anders moeten gaan zoeken zeker...
De 62'ers zijn niet meer van de nmbs he ... ze gaan die trein deze nacht gaan halen met de 77 van Gent Sint Pieters, ze zijn naar ginder met 5x2 motorwagens om de reizigers eraf te kunnen halen. Dus wat men schrijft van "met 2 diesels er heen" is niet juist.
De 62 zijn niet meer van de NMBS, en vermoedelijk hebben ze nogal schrik van de rekening om zo een 62 even te laten rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Verder ook rekening houden met het feit dat het niet is omdat er een loc. in de buurt staat,
dat er een bestuurder in de buurt is die met dat ding mag rijden...

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 14:19
door Bart
Nils schreef: Verder ook rekening houden met het feit dat het niet is omdat er een loc. in de buurt staat,
dat er een bestuurder in de buurt is die met dat ding mag rijden...
Idd :lol: .
Je moet die lezers reacties eens lezen op de websites van kranten.
Ik vraag me af, of sommige mensen dat eigenlijk zelf beseffen, hoe belachelijk ze zichzelf maken.
Soms komt er uit een kind van 6 jaar wijzere praat, dan die idioten die reacties plaatsen op dat incident.
Op HLN.be, ging er zelf enen de ruiten uitslaan :lol: .
Volgens mij moet België dringend investeren in nieuwe psychiatrische instellingen.
Naar mijn mening moeten er daar sommige dringend voor enkele maanden op logement.

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 16:15
door RIDCO
Ik stel vast dat er eind de jaren '70 gedurende méér dan één maand, te beginnen met oudejaarsavond en tot eind januari, winterse toestanden waren met veel sneeuw en zeer extreme temperaturen, en dat er toen veel minder problemen waren dan vandaag.

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 17:36
door Robin
het grappige is, ze komen dan zogezegd met dekens en water. Hoe gaan ze dit geven als de deuren niet open mogen? anders zouden ze toch gewoon afstappen... kiekens die pers :mrgreen:

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 17:49
door poyaud
Via de noodopening kan er altijd 1 deur ontgrendeld worden(driewegsleutel) zonder een openingsbevel te geven.

Voor de zone Gent zijn er 10 bestuurders die 62 kennen. Tegen wanneer een bestuurder eventueel ter plaatse zou zijn , zullen er wel al andere oplossingen gevonden zijn.

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 18:32
door HLE 2302
The_gold schreef:Schade aan de loc is er ook zo te zien, de panto is gaan vliegen.
Bij een draadbreuk zal de panto altijd kapot zijn hé ... en of hij er dan al afligt maakt niet veel uit. :P
Enja, met zo'n weer gebeuren die dingen nu eenmaal hé ... maar op begrip van buitenstaanders moet je uiteraard niet rekenen ... niks van begrip heeft dat.

Greetz 2302

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 19:30
door Adler
HLE 2302 schreef:Enja, met zo'n weer gebeuren die dingen nu eenmaal hé ... maar op begrip van buitenstaanders moet je uiteraard niet rekenen ... niks van begrip heeft dat.
Op het VRT-nieuws heb ik niets anders gehoord dan lof voor het treinpersoneel, en dat kwam ook van "buitenstaanders" die op de trein zaten.
Dus liefst niet alles veralgemenen.

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 08 jan 2010, 20:01
door trainfreak
Adler schreef:
HLE 2302 schreef:Enja, met zo'n weer gebeuren die dingen nu eenmaal hé ... maar op begrip van buitenstaanders moet je uiteraard niet rekenen ... niks van begrip heeft dat.
Op het VRT-nieuws heb ik niets anders gehoord dan lof voor het treinpersoneel, en dat kwam ook van "buitenstaanders" die op de trein zaten.
Dus liefst niet alles veralgemenen.
Klopt, maar als je dan op de krantensites gaat kijken.
Nuja, op een internetnaam kan je geen gezicht plakken he....

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 09 jan 2010, 02:38
door Asterix
Bart schreef:Soms komt er uit een kind van 6 jaar wijzere praat, dan die idioten die reacties plaatsen op dat incident.
Wel, zo een idioot was dan blijkbaar de woordvoerder van Infrabel. Als reden voor het niet kunnen evacueren van de reizigers de eerste twee uren, gaf ie het excuus dat er nog voeding op de afgeknapte bovenleiding zat. Ofwel is dit praat voor de vaak en dus gezeverrrr ofwel is voortaan elke brandweerinterventie in de sporen totaal nutteloos want spuitgasten zullen deze nooit betreden wanneer én het verkeer niet werd stilgelegd én de voeding niet werd gesneden en als dat meer dan twee uren moet duren, kan je er ook best meteen een kruis over maken...

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 09 jan 2010, 12:42
door Dieselfreak
RIDCO schreef:Ik stel vast dat er eind de jaren '70 gedurende méér dan één maand, te beginnen met oudejaarsavond en tot eind januari, winterse toestanden waren met veel sneeuw en zeer extreme temperaturen, en dat er toen veel minder problemen waren dan vandaag.
Toen waren er ook nog veel meer lijnen zonder wasdraad. Dat is alvast één factor minder die problemen kan geven.

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 09 jan 2010, 13:27
door 2012
Jeroen schreef:
Bart schreef:Soms komt er uit een kind van 6 jaar wijzere praat, dan die idioten die reacties plaatsen op dat incident.
Wel, zo een idioot was dan blijkbaar de woordvoerder van Infrabel. Als reden voor het niet kunnen evacueren van de reizigers de eerste twee uren, gaf ie het excuus dat er nog voeding op de afgeknapte bovenleiding zat. Ofwel is dit praat voor de vaak en dus gezeverrrr ofwel is voortaan elke brandweerinterventie in de sporen totaal nutteloos want spuitgasten zullen deze nooit betreden wanneer én het verkeer niet werd stilgelegd én de voeding niet werd gesneden en als dat meer dan twee uren moet duren, kan je er ook best meteen een kruis over maken...
Het "laat" evacueren voor de reizigers heeft ten eerste te maken met het feit, KAN een trein tot ernaast komen gereden, dus liggen er geen kabels (of andere brokken) op naast liggend spoor... Dus da moet eerst bekeken worden VOOR ze een extra trein laten vertrekken. Ze zijn al eerder stroomloos zunne, ma soit.
Ten tweede, een extra trein laten komen vraagt (veel) tijd. Op die moment was er maar één motorwagen beschikbaar in gent, die hebbenze laten opstarten en aan perron brengen. Weet ook dat van de depot naar de bundel het +/- 20 minuten stappen is, dan hetstel starten, voldoende luchtdruk hebben, bepaalde proeven doen en zo meer, dus da neemt tijd. Ondertussen heeft men van andere passerende dieseltreinen stellen "gepikt". Diverse treinen naar Ronse of Geraardsbergen die met meer dan één stel reden hebben ze der een paar in beslag genomen en zo een dieseltrein van 5 moterstellen kunnen maken. Dus de nodige rangeringen en zo meer, veel sneller als het nu gegaan is zal da nooit gaan zunne. Of men moet toevallig ne trein op perron hebben staan die men niet meer nodig heeft, ene die met net zou wijken of zo.

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 09 jan 2010, 19:21
door Asterix
2012 schreef:...veel sneller als het nu gegaan is zal da nooit gaan zunne.
Ik heb daar alle begrip voor en ik geloof dat echt. Maar dat men het dan ook zo zegt, hé. Het is een beetje flauwtjes om enkel de kaart van de veiligheid te trekken als het vooral (begrijpelijke!) organisatorische problemen zijn die zoveel tijd kosten. Waarschijnlijk zou dat zeggen echter weer te veel kritiek uitlokken...

Re: Trein rukt bovenleiding af op lijn 50A

Geplaatst: 10 jan 2010, 00:51
door 2012
Jeroen schreef:
2012 schreef:...veel sneller als het nu gegaan is zal da nooit gaan zunne.
Ik heb daar alle begrip voor en ik geloof dat echt. Maar dat men het dan ook zo zegt, hé. Het is een beetje flauwtjes om enkel de kaart van de veiligheid te trekken als het vooral (begrijpelijke!) organisatorische problemen zijn die zoveel tijd kosten. Waarschijnlijk zou dat zeggen echter weer te veel kritiek uitlokken...
tja, maar in hoeverre zijn de woordvoerders daarzelf allemaal van op de hoogte ... communicatie blijft een hekel punt he...