Als ik het goed begrijp hebben ze in Luik dan een tweede snelle verbinding naar Brussel. Dat is erg goed, het is te hopen dat hij dan niet te snel op de IC A volgt.
En waar zou de IC allemaal stoppen? Ook in Bressoux, Wezet, Eijsden en Maastricht-Randwyck? Of laten ze het L-treintje gewoonweg rijden?
Steven schreef:die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he
NSNMBS schreef:Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen?
Maastricht NS en
Maastricht SNCB?
Awel, gelijk in Basel, hé! Je hebt daar ook Basel SBB en Basel SNCF.
Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!
Steven schreef:die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he
Wordt dat dan de IC O
de letter zullen we misschien eind dit jaar wel kennen
NSNMBS schreef:Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen?
Maastricht NS en
Maastricht SNCB?
Awel, gelijk in Basel, hé! Je hebt daar ook Basel SBB en Basel SNCF.
Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!
Wat wel jammer zou zijn, want er zijn toch wel wat mensen die uit Nederland naar Leuven komen, o.a. redelijk wat Nederlandse studenten.
Volgens mij wordt er omgeschakeld bij Maastricht Randwijck, maar ik ben ook niet helemaal zeker. Ten zuiden daarvan komen in ieder geval geen Nederlandse treinen meer.
Mij lijkt de NMBS de boot nog even te willen afhouden . Vooral Maastricht en de provincie Limburg (NL) trekken aan de kar. De NMBS is in elk geval geen vragende partij...
NSNMBS schreef:Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen?
Maastricht NS en
Maastricht SNCB?
Awel, gelijk in Basel, hé! Je hebt daar ook Basel SBB en Basel SNCF.
Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!
Wat wel jammer zou zijn, want er zijn toch wel wat mensen die uit Nederland naar Leuven komen, o.a. redelijk wat Nederlandse studenten.
En die studenten komen meestal op zondagavond naar Leuven, dat is maar eens per week. Voor de rest zitten ze "op kot".