NMBS wil 'Belgisch' treinstation in Maastricht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Bericht door Steven »

tja TBL is er al he weliswaar TBL 1 die op verschillende lijnen zit, maar ni op alle seinen, evenmin op alle materieel
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ik denk gewoon dat het 13+I11 gaat worden hoor

Lijkt me wel tof in Maastricht De IC naar Amsterdam naast de IC naar Brussel. Allebei loc+rijtuigen! 8)
Patrick

Bericht door Patrick »

Koffieshopke op de trein: er is weer toekomst voor de trolleys :mrgreen:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Als ik het goed begrijp hebben ze in Luik dan een tweede snelle verbinding naar Brussel. Dat is erg goed, het is te hopen dat hij dan niet te snel op de IC A volgt.

En waar zou de IC allemaal stoppen? Ook in Bressoux, Wezet, Eijsden en Maastricht-Randwyck? Of laten ze het L-treintje gewoonweg rijden?
Joeri

Bericht door Joeri »

Bressoux en Visé wrs wel, Eijsden zou volgens een ander forumlid (ik kan even niet op de naam komen) gesloten worden...
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen? :lol:

Maastricht NS en
Maastricht SNCB? :wink:
Steven

Bericht door Steven »

die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he :-)
Wordt dat dan de IC O :?:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

NSNMBS schreef:Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen? :lol:

Maastricht NS en
Awel, gelijk in Basel, hé! :wink: Je hebt daar ook Basel SBB en Basel SNCF.

Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!
Steven

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:
Steven schreef:die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he :-)
Wordt dat dan de IC O :?:
de letter zullen we misschien eind dit jaar wel kennen :-)
Ruben

Bericht door Ruben »

Trainspotterke schreef:

Maastricht NS en

Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!
Wat wel jammer zou zijn, want er zijn toch wel wat mensen die uit Nederland naar Leuven komen, o.a. redelijk wat Nederlandse studenten.
sweek

Bericht door sweek »

SIMPY.be schreef:Neen, vanaf de gens is die 1500V
Volgens mij wordt er omgeschakeld bij Maastricht Randwijck, maar ik ben ook niet helemaal zeker. Ten zuiden daarvan komen in ieder geval geen Nederlandse treinen meer.
groentje

Bericht door groentje »

Mij lijkt de NMBS de boot nog even te willen afhouden :roll: . Vooral Maastricht en de provincie Limburg (NL) trekken aan de kar. De NMBS is in elk geval geen vragende partij...
RhB

Bericht door RhB »

Ruben schreef:
Trainspotterke schreef:

Maastricht NS en

Wat wel jammer zou zijn, want er zijn toch wel wat mensen die uit Nederland naar Leuven komen, o.a. redelijk wat Nederlandse studenten.
En die studenten komen meestal op zondagavond naar Leuven, dat is maar eens per week. Voor de rest zitten ze "op kot".
e49memling

Bericht door e49memling »

Wover schreef:gewoon dubbel zoveel stroom uit den draad halen en dan is da toch opgelost :twisted:
Echt, zo eenvoudig is het niet, zie maar de verschillen tussen T11 en T21 :shock:
Plaats reactie