Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07 jun 2006, 17:11
door Steven
tja TBL is er al he weliswaar TBL 1 die op verschillende lijnen zit, maar ni op alle seinen, evenmin op alle materieel

Geplaatst: 07 jun 2006, 19:26
door NSNMBS
Ik denk gewoon dat het 13+I11 gaat worden hoor

Lijkt me wel tof in Maastricht De IC naar Amsterdam naast de IC naar Brussel. Allebei loc+rijtuigen! 8)

Geplaatst: 07 jun 2006, 20:07
door Patrick
Koffieshopke op de trein: er is weer toekomst voor de trolleys :mrgreen:

Geplaatst: 07 jun 2006, 20:37
door Jonathan
Als ik het goed begrijp hebben ze in Luik dan een tweede snelle verbinding naar Brussel. Dat is erg goed, het is te hopen dat hij dan niet te snel op de IC A volgt.

En waar zou de IC allemaal stoppen? Ook in Bressoux, Wezet, Eijsden en Maastricht-Randwyck? Of laten ze het L-treintje gewoonweg rijden?

Geplaatst: 07 jun 2006, 21:24
door Joeri
Bressoux en Visé wrs wel, Eijsden zou volgens een ander forumlid (ik kan even niet op de naam komen) gesloten worden...

Geplaatst: 07 jun 2006, 21:42
door NSNMBS
Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen? :lol:

Maastricht NS en
Maastricht SNCB? :wink:

Geplaatst: 07 jun 2006, 21:50
door Steven
die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he :-)

Geplaatst: 07 jun 2006, 21:57
door Jonathan
Steven schreef:die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he :-)
Wordt dat dan de IC O :?:

Geplaatst: 07 jun 2006, 22:08
door Trainspotterke
NSNMBS schreef:Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen? :lol:

Maastricht NS en
Maastricht SNCB? :wink:
Awel, gelijk in Basel, hé! :wink: Je hebt daar ook Basel SBB en Basel SNCF.

Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!

Geplaatst: 07 jun 2006, 22:36
door Steven
Jonathan schreef:
Steven schreef:die snelle verbinding naast de IC A is zoal al voorzien normaal, dus komt het enkel nog neer om een doortrekking te doen naar maastricht of niet he :-)
Wordt dat dan de IC O :?:
de letter zullen we misschien eind dit jaar wel kennen :-)

Geplaatst: 08 jun 2006, 00:22
door Ruben
Trainspotterke schreef:
NSNMBS schreef:Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen? :lol:

Maastricht NS en
Maastricht SNCB? :wink:
Awel, gelijk in Basel, hé! :wink: Je hebt daar ook Basel SBB en Basel SNCF.

Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!
Wat wel jammer zou zijn, want er zijn toch wel wat mensen die uit Nederland naar Leuven komen, o.a. redelijk wat Nederlandse studenten.

Geplaatst: 08 jun 2006, 17:41
door sweek
SIMPY.be schreef:Neen, vanaf de gens is die 1500V
Volgens mij wordt er omgeschakeld bij Maastricht Randwijck, maar ik ben ook niet helemaal zeker. Ten zuiden daarvan komen in ieder geval geen Nederlandse treinen meer.

Geplaatst: 08 jun 2006, 20:09
door groentje
Mij lijkt de NMBS de boot nog even te willen afhouden :roll: . Vooral Maastricht en de provincie Limburg (NL) trekken aan de kar. De NMBS is in elk geval geen vragende partij...

Geplaatst: 08 jun 2006, 20:19
door RhB
Ruben schreef:
Trainspotterke schreef:
NSNMBS schreef:Haha Maastricht gaat dan 2 afdelingen krijgen? :lol:

Maastricht NS en
Maastricht SNCB? :wink:
Awel, gelijk in Basel, hé! :wink: Je hebt daar ook Basel SBB en Basel SNCF.

Volgens BTTB zou deze tweede snelle IC tussen Brussel en Luik, en verder naar Maastricht zelfs niet in Leuven stoppen, net zoals de ene P-trein van Luik naar Brussel op weekdagen!
Wat wel jammer zou zijn, want er zijn toch wel wat mensen die uit Nederland naar Leuven komen, o.a. redelijk wat Nederlandse studenten.
En die studenten komen meestal op zondagavond naar Leuven, dat is maar eens per week. Voor de rest zitten ze "op kot".

Geplaatst: 09 jun 2006, 11:40
door e49memling
Wover schreef:gewoon dubbel zoveel stroom uit den draad halen en dan is da toch opgelost :twisted:
Echt, zo eenvoudig is het niet, zie maar de verschillen tussen T11 en T21 :shock: