Nieuwigheid bij het opzoeken van een reisschema

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Nieuwigheid bij het opzoeken van een reisschema

Bericht door Steven »

odul schreef:
Fles schreef:
odul schreef:Ge hebt gelijk waar je zegt dat men het niet moet 'uitvergroten' in de zin dat de opzoekingssite op niks trekt.
Zover wil ik niet gaan.
Och ieder zijn meug hoor. Ik vind het gewoon een draak van een site, waar veel betere alternatieven voor zijn. Dan ga ik me toch niet willens en wetens lopen ergeren daar? Ik kijk wel uit :)
Als ja A zegt moet je ook B zeggen.
Geef die veel betere alternatieven, daar doe je zekers niks verkeerd mee. :wink:
Dat is wat hier zelden te zien is, vele geven kritiek maar de betere versie geven zie ik hier zo goed als nooit.
Trammist

Bericht door Trammist »

rvdborgt schreef:De NMBS-planner heeft korte tijd de verkeerde overstaptijden gehad. Maar volgens mij klopt het op dit moment weer. Stations als Aarschot, Leuven, Berchem en Mechelen hebben een standaardoverstaptijd van 4 minuten en zulke overstaps worden zo te zien ook gegeven.
Je bedoelt Antwerpen-Berchem ? Dan zit je toch fout hoor, als je van Oostende naar Herentals wilt op een weekdag om 18:00 (vertrek), wordt je verteld dat je in Antw-Berchem moet overstappen van IC-G 1818 (aank. 19:36) op L 2969 (vert. 19:50 => Herentals), terwijl IRg 4940 (=> Turnhout) om 19:40 vertrekt...
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag

Mijn ervaring leert me dat de NMBS-site best bruikbaar is, al is het maar om het eigen opzoekingswerk (in het sporoboekje of uit het geheugen) te evalueren. Je ervaring als treinreiziger blijft van onschatbare waarde, bij voorbeeld om de haalbaarheid van een verbinding te beoordelen. Maar blindelings zou ik de resultaten van elektronische planners nooit vertrouwen, niet die van de NMBS, niet die van De Lijn en niet die van de TEC. Het is trouwens opvallend dat ze vaak met verschillende oplossingen aankomen.
Met vriendelijke groet

overweg13
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Trammist schreef:
rvdborgt schreef:De NMBS-planner heeft korte tijd de verkeerde overstaptijden gehad. Maar volgens mij klopt het op dit moment weer. Stations als Aarschot, Leuven, Berchem en Mechelen hebben een standaardoverstaptijd van 4 minuten en zulke overstaps worden zo te zien ook gegeven.
Je bedoelt Antwerpen-Berchem ? Dan zit je toch fout hoor, als je van Oostende naar Herentals wilt op een weekdag om 18:00 (vertrek), wordt je verteld dat je in Antw-Berchem moet overstappen van IC-G 1818 (aank. 19:36) op L 2969 (vert. 19:50 => Herentals), terwijl IRg 4940 (=> Turnhout) om 19:40 vertrekt...
Ik moe zeggen dat ik ze niet allemaal gecontroleerd had. In Aarschot klopt het in ieder geval weer. Ik zou zeggen: licht de klantendienst in. De DB-planner kent nog steeds wel de vierminutenoverstaps in Berchem.

Groetjes,
Rian
Marianne

Bericht door Marianne »

Hm, als ik het zo allemaal lees moet je niet op de NMBS site vertrouwen, maar meer op eigen inzicht.
Lastig voor iemand die niet zo bekend is binnen Belgie lijkt mij.

Als ik een reis plan, doe ik dat dus via de NMBS- site (is ook de eerste site die bij me opkomt als ik met de trein binnen Belgie wil reizen).
Ik vind de planner toch wel vrij duidelijk, hoewel ik wel aan de weergave moet wennen en die toch wat rommelig toont. Dat je dus sneller kan zijn dan de planner aangeeft, in verband met die overstappen, daar heb ik dan geen weet van, omdat ik die niet ken.
Verkeerde sporen aangeven zal natuurlijk niet mogen.

Dus misschien is de planner meer bedoeld voor mensen die niet zo vaak met de trein reizen en die toch geen weet van de details hebben :wink:

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

Marianne schreef:
Dus misschien is de planner meer bedoeld voor mensen die niet zo vaak met de trein reizen en die toch geen weet van de details hebben :wink:

Groeten,
Marianne
'tuurlijk, en zo houden wij, kenners, ook onze reputatie op. Mensen komen dan zeggen dat ze zus en zo naar x geweest zijn, en als je dan uit het hoofd snel even uitrekent dat het een half uur sneller kan, is onze reputatie weer bestendigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie