Pagina 2 van 3

Geplaatst: 16 jun 2006, 00:16
door Pendelaar
Woensdagavond, weer diezelfde trein gezien, weer zonder brandend eindsein.
Toch raar hoor...
Volgens mij gaat het weer van dat zijn volgende week.
't Is inderdaad zo een doos met reflectoren erop en een rode lamp erin gewerkt. Geel van kleur aan de buitenkant met zwarte strepen als ik me niet vergis

Geplaatst: 16 jun 2006, 01:30
door Steven
als die trein idd overdag vertrekt kan het idd al gebeuren dat het eindsein niet brand, nu is het zo da de lampjes die gebruikt worden in de belgische eindseinen niet altijd van de sterkste zijn. daarmee wil ik zeggen dat de verlichtingssterke van die lampkes soms nog niet de afstand van 1m weet te overbruggen.
dit kan om allerlei redenen zijn, batterij te zwak (of gewoon kapot), verkeerde lamp gemonteerd in houder om de twee voornaamste te noemen

Geplaatst: 16 jun 2006, 18:25
door Concurrent
e49memling schreef:
Concurrent schreef:Eindsein bij DLC bestaat uit een gewone flikkerlamp
Een flikkerlamp? ook rood? :D
Voor jou brand die speciaal roze :P

Ja natuurlijk rood , is dus flikkerlamp die niet flikkert :P

Geplaatst: 01 sep 2007, 23:28
door Bartjedj
Steven schreef:
trainfreak schreef:Treinen die naar Frankrijk rijden hebben altijd 2 sluitlichten, tenzij er 1 kapot is.
deze zijn van een ander type dan de belgische, de locomotieven die van deze franse eindseinen voorzien zijn in de machinekamer hebben een sticker aan de zijkant hangen (12 en 13 dus)
Wat is er nu speciaal aan die "Magellan" (naam die op sticker staat op type 13). Gewoon dat ze alletwee branden? Dat is toch altijd zo? Of niet?

Geplaatst: 01 sep 2007, 23:35
door Steven
ze zijn automatisch werkend, hebben geen batterijlader, zijn in dienst van het moment ze juist over hun beugel geschoven worden op de goederenwagen. hebben een hogere lichopbrengst waardoor ze de veiligheid ten goede komen.

Geplaatst: 01 sep 2007, 23:48
door Bartjedj
Ik bedoel de eindseinen van een 13. Want daar hangt zo'n sticker op 'eindseinen SNCF-type'. Maar ik zie niet wat het verschil is met andere locs.

BDJ

Geplaatst: 01 sep 2007, 23:54
door Steven
Bartjedj schreef:Ik bedoel de eindseinen van een 13. Want daar hangt zo'n sticker op 'eindseinen SNCF-type'. Maar ik zie niet wat het verschil is met andere locs.

BDJ
dat gaat over de eindseinen die zich in de machinekamer bevinden die de bestuurder moet afgeven om achteraan een trein te hangen :-), alle locs gaan hiervan voorzien worden.

Geplaatst: 02 sep 2007, 20:37
door Stijn014
Ook op 21's kan je die al aantreffen.

Geplaatst: 02 sep 2007, 20:45
door Steven
21/27/22 heb ik al met die stickers gezien, naast de reeds bestaande 12/13

Geplaatst: 03 sep 2007, 20:13
door 13'erke
Ik heb ze al zien hangen op de 77/78/55/23

Geplaatst: 20 sep 2007, 03:21
door Nekvin
In theorie moeten er 2 brandende eindseinen aanwezig zijn op elke trein, maar in de praktijk is dit bij goederentreinen weinig of niet het geval. Ze zijn wel aanwezig, maar meestal zijn ze de batterijen leeg of hebben de tb's ze niet doen branden

Geplaatst: 13 okt 2007, 21:57
door Stijn014
13'erke schreef:Ik heb ze al zien hangen op de 77/78/55/23
ook al een 62 zo gezien

Geplaatst: 13 okt 2007, 22:47
door treinbruno
en zelfs op M5 (als het stuurstandrijtuig vooraan hangt)

Geplaatst: 28 nov 2007, 01:50
door Nekvin
hebben m5'en normaal geen eigen eindseinen?

Geplaatst: 28 nov 2007, 03:33
door Steven
enkel het stuurrijtuig M5 heeft langs 1 kant rode eindseinen, dat is alles. in de andere gevallen moet je dus een eindsein van de loc achter het rijtuig ophangen. de meeste locs zijn al van de eindseinen type magelan voorzien.