
is er een treinbestuurder nog nodig?
Re: is er een treinbestuurder nog nodig?
een ship zonder bemanning, hop kaper hop laat ze maar komen
.

Re: is er een treinbestuurder nog nodig?
Dat is misschien nog de oplossing om gijzelingen te vermijden, alles potdicht maken (lees: een drijvende kluis) en een "beveiliginsfirma" (lees: een half leger) die zich alleen maar druk moet maken over de alarmen, en dan maar "piraatjes afschieten". Veel makkelijker als ze geen rekening moeten houden met gijzelaars.Steven schreef:een ship zonder bemanning, hop kaper hop laat ze maar komen.
Dat de Amerikanen daar nog niet aan gedacht hebben



Re: is er een treinbestuurder nog nodig?
Dat is dus gewoon onzin.kika schreef: Er zijn trouwens ook veel schepen die zonder kapitein of bemanning varen, die komen dan pas aan boord als er een druk bevaren stuk genaderd wordt.
Re: is er een treinbestuurder nog nodig?
Daar hebben "de Amerikanen", (en zij niet alleen) wel degelijk aan gedacht. De schepen die nu langs de Hoorn van Afrika varen hebben steeds vaker een "safe room". Piraten zie je van ver aan komen, dus het enige wat de bemanning hoeft te doen is het schip op de automatische piloot zetten, alarm slaan en zich in de safe room barrikaderen. Van het dichtbijzijnde marineschip stijgt dan een helikopter op met tot de tanden bewapende marines, en die bevrijden het schip dan weer. Dat heeft zo al een paar keer goed gewerkt. Het zou met de piraterij wel eens sneller gedaan kunnen zijn.pietje schreef:Dat is misschien nog de oplossing om gijzelingen te vermijden, alles potdicht maken (lees: een drijvende kluis) en een "beveiliginsfirma" (lees: een half leger) die zich alleen maar druk moet maken over de alarmen, en dan maar "piraatjes afschieten". Veel makkelijker als ze geen rekening moeten houden met gijzelaars.Steven schreef:een ship zonder bemanning, hop kaper hop laat ze maar komen.
Dat de Amerikanen daar nog niet aan gedacht hebben
![]()
![]()