Dat is toch geen probleem, stoofdommen kunnen ook deelnemen aan een forum.Stef schreef:Blijkbaar zijn hier DOVE MENSEN.
Albatros weer in Belgie
Re: Albatros weer in Belgie
Back on topic graag? Nog iemand die de Albatros ergens anders op foto heeft misschien?
Ik heb hem op de foto in Roosendaal (NL), maar dat is al van 18 december 2009 geleden.
Hieronder enkele foto's, genomen te Kijkuit. 7785 en 7784 waren de loks van dienst.
Yannick

Hangt daar nu ook al graffiti op??
Waar blijven de andere albatros stellen? Kan de NMBS/NS geen proces aanspannen tegen ansaldo breda?
Waar blijven de andere albatros stellen? Kan de NMBS/NS geen proces aanspannen tegen ansaldo breda?
Het derde stel is eind januari naar Amsterdam overgebracht.melle schreef: Waar blijven de andere albatros stellen? Kan de NMBS/NS geen proces aanspannen tegen ansaldo breda?
Het is het eerste stel met een compleet interieur.
NS heeft een schadeclaim van 60 miljoen euro neergelegd bij AnsaldoBreda.. dat is ongeveer ter waarde van 3 Fyra-treinen.melle schreef:Kan de NMBS/NS geen proces aanspannen tegen ansaldo breda?

-
Ik zag hem vandaag een klein stukje op eigen kracht rijden toen ik stond te wachten op een overstap in Doornik.
En de rechter is daar niet voor nodig. Er staat gewoon een boeteclausule in het contract.AlexNL schreef:NS heeft een schadeclaim van 60 miljoen euro neergelegd bij AnsaldoBreda.. dat is ongeveer ter waarde van 3 Fyra-treinen.melle schreef:Kan de NMBS/NS geen proces aanspannen tegen ansaldo breda?
Groetjes,
Rian
hoi iedereen,
ik weet voor de meeste onder jullie is dit een lelijk eendje deze trein, voor mij persoonlijk vind ik hem uniek in zijn reeks. De vele vertragingen zullen te maken hebben met de aerodynamica op het front van de trein waar het een en het ander mis is. De homologatie verloopt betere in belgie en in nederland dan het type 18
Vergeet niet dat Ansaldobreda in het verleden ook al veel ervaring heeft opgedaan zie maar naar hun type ETR500 komt ook van hen en in een prachtige snelheidstrein met ook een bepaald karakter.
Ze zullen denk ik zich vergist hebben om zo een neus te tekenen, maar ik denk eenmaal hij ok is zal er vraag naar zijn ook buiten Belgie.
ik weet ook dat ze meer dan 2 jaar vertraging hebben maar laat niet staan dat ze toch zullen slagen. Beter te lang als te kort want dan heb je voor als type 18,n nietwaar.
Ik vind dat hij iets uitstraalt en is getekend door Bertone , toch 1 van de beste designers en wat palmares heeft met design, ik denk ook aan de Seat Leon, Ferrari, Peugeot 406 en nog andere wagens.
De uitdaging zal groot zijn maar toch zal het een treinstel zijn die nu de saaie en functionele design zal veranderen
ik weet voor de meeste onder jullie is dit een lelijk eendje deze trein, voor mij persoonlijk vind ik hem uniek in zijn reeks. De vele vertragingen zullen te maken hebben met de aerodynamica op het front van de trein waar het een en het ander mis is. De homologatie verloopt betere in belgie en in nederland dan het type 18
Vergeet niet dat Ansaldobreda in het verleden ook al veel ervaring heeft opgedaan zie maar naar hun type ETR500 komt ook van hen en in een prachtige snelheidstrein met ook een bepaald karakter.
Ze zullen denk ik zich vergist hebben om zo een neus te tekenen, maar ik denk eenmaal hij ok is zal er vraag naar zijn ook buiten Belgie.
ik weet ook dat ze meer dan 2 jaar vertraging hebben maar laat niet staan dat ze toch zullen slagen. Beter te lang als te kort want dan heb je voor als type 18,n nietwaar.
Ik vind dat hij iets uitstraalt en is getekend door Bertone , toch 1 van de beste designers en wat palmares heeft met design, ik denk ook aan de Seat Leon, Ferrari, Peugeot 406 en nog andere wagens.
De uitdaging zal groot zijn maar toch zal het een treinstel zijn die nu de saaie en functionele design zal veranderen
Het model is uniek, dat is waar. Toch vraag ik me af in hoeverre het ontwerp aerodynamisch is, want het grote gat voorin zal ongetwijfeld een hoop wind vangen. Wanneer ik naar deze foto kijk, valt me ook op dat het raam enigszins verzonken ligt in het frame, hetzelfde geldt voor de 'oogjes' aan de zijkant, die liggen ook ietwat verzonken.
Ter vergelijking, de Thalys PBA heeft voor mijn gevoel een gestroomlijnder uiterlijk, terwijl die trein toch zo'n 15 jaar ouder is dan de V250. De Eurostar-TMST's en de Velaro E's zien er ook gestroomlijnder uit dan de V250, mede door het ontbreken van inkepingen, maar juist zoveel mogelijk gladde vormen.
Daarnaast... in 2007 zouden de stellen geleverd moeten zijn, en ook geschikt voor de reguliere dienstregeling. Hoewel de HSL-Zuid/L4 uitliep, had AnsaldoBreda toch door kunnen bouwen en naderhand de ERTMS-software kunnen upgraden, dit heeft dhr. Karel Vinck zelf gezegd! Mocht AnsaldoBreda alle stellen tijdig hebben geleverd, dan had men tot die tijd de Beneluxdiensten met V250's kunnen uitvoeren.
We zijn inmiddels 3 jaar verder dan de geplande indienststelling, en de stellen zijn nog niet eens goedgekeurd. Het toelatingsproces duurt al maanden, en de geruchten die de ronde doen zijn niet al te best. Hoewel het slechts geruchten zijn, zal dit toch ergens vandaan moeten komen. Wat ik zoal heb gehoord is dat de boogstraal verkeerd zou zijn (misinterpretatie door AnsaldoBreda - per bak ipv de hele trein), en recentelijk dat de stellen in België buiten profiel zouden blijken te zijn. Wat hiervan waar is, weet ik dus niet... het blijft nogal stil rondom de V250.
Zal de V250 een succesnummer worden? Ik weet het niet. Ik vrees alleen dat NS Hispeed/HSA is omgevallen nog voordat de laatste V250 ooit is afgeleverd.
Ter vergelijking, de Thalys PBA heeft voor mijn gevoel een gestroomlijnder uiterlijk, terwijl die trein toch zo'n 15 jaar ouder is dan de V250. De Eurostar-TMST's en de Velaro E's zien er ook gestroomlijnder uit dan de V250, mede door het ontbreken van inkepingen, maar juist zoveel mogelijk gladde vormen.
Daarnaast... in 2007 zouden de stellen geleverd moeten zijn, en ook geschikt voor de reguliere dienstregeling. Hoewel de HSL-Zuid/L4 uitliep, had AnsaldoBreda toch door kunnen bouwen en naderhand de ERTMS-software kunnen upgraden, dit heeft dhr. Karel Vinck zelf gezegd! Mocht AnsaldoBreda alle stellen tijdig hebben geleverd, dan had men tot die tijd de Beneluxdiensten met V250's kunnen uitvoeren.
We zijn inmiddels 3 jaar verder dan de geplande indienststelling, en de stellen zijn nog niet eens goedgekeurd. Het toelatingsproces duurt al maanden, en de geruchten die de ronde doen zijn niet al te best. Hoewel het slechts geruchten zijn, zal dit toch ergens vandaan moeten komen. Wat ik zoal heb gehoord is dat de boogstraal verkeerd zou zijn (misinterpretatie door AnsaldoBreda - per bak ipv de hele trein), en recentelijk dat de stellen in België buiten profiel zouden blijken te zijn. Wat hiervan waar is, weet ik dus niet... het blijft nogal stil rondom de V250.
Zal de V250 een succesnummer worden? Ik weet het niet. Ik vrees alleen dat NS Hispeed/HSA is omgevallen nog voordat de laatste V250 ooit is afgeleverd.
Waarvoor dient dat enorme gat eigenlijk? Ik ken geen enkele hogesnelheidstrein waar er een gat in de kop is. Zoals hierboven aangehaald, dis is absoluut niet aerodynamisch, ook die lichten zijn slecht uitgewerkt.
http://www.bombardier.com/files/de/supp ... or1-HR.jpg (echt een pracht van een hst-trein) ik merk wel op als je op foto's kijkt dat bij elke zo'n trein de kop niet één geheel is, zou het kunnen dat het gat in de V250 toch nog toe wordt gedaan? of kan dit niet? Het eerste wat in me opkomt is dat da gat open is zodat de treinen kunnen getrokken of geduwd kunnen worden door een andere loc op de testritten.
Klopt dit?
Mvg
http://www.bombardier.com/files/de/supp ... or1-HR.jpg (echt een pracht van een hst-trein) ik merk wel op als je op foto's kijkt dat bij elke zo'n trein de kop niet één geheel is, zou het kunnen dat het gat in de V250 toch nog toe wordt gedaan? of kan dit niet? Het eerste wat in me opkomt is dat da gat open is zodat de treinen kunnen getrokken of geduwd kunnen worden door een andere loc op de testritten.
Klopt dit?
Mvg
- trainfreak
In dat gat zit de koppeling.
Als de trein gewoon rijdt doet men die gaten uiteraard dicht.
Thalys en anderen hebben ook zo'n sysyteem.
Als de trein gewoon rijdt doet men die gaten uiteraard dicht.
Thalys en anderen hebben ook zo'n sysyteem.
Hallo,
Is het de beboeling dat die spullen in treinschakeling kunnen rijden?
Bij die Albatrossen heb je in elk geval geen systeem zoals bij de Thalys, TGV, ICE met deurtjes die daar voor schuiven, dus, ofwel blijft dat gat, ofwel gaan ze dat nogal definitief dicht maken nadien...
Vraag is dan waarom ze dat op bvb Innotrans dan niet gedaan hebben...
Ik vrees dus dat dat gat daar gewoon zal blijven...
Groeten,
Joris De Mol
Is het de beboeling dat die spullen in treinschakeling kunnen rijden?
Bij die Albatrossen heb je in elk geval geen systeem zoals bij de Thalys, TGV, ICE met deurtjes die daar voor schuiven, dus, ofwel blijft dat gat, ofwel gaan ze dat nogal definitief dicht maken nadien...
Vraag is dan waarom ze dat op bvb Innotrans dan niet gedaan hebben...
Ik vrees dus dat dat gat daar gewoon zal blijven...
Groeten,
Joris De Mol
Re:
De bogies van dat kreng zijn niet conform, ik vraag me af waar je dat haalt van die goeie homologatie.COCOKEN007 schreef:hoi iedereen,
De homologatie verloopt betere in belgie en in nederland dan het type 18
Iedereen met spoorwegkennis kent de ervaring van Ansaldobreda. DSB IC4 stellen. Hoeveel zijn er uiteindelijk geleverd en tegen welke prijs?...Vergeet niet dat Ansaldobreda in het verleden ook al veel ervaring heeft opgedaan zie maar naar hun type ETR500 komt ook van hen en in een prachtige snelheidstrein met ook een bepaald karakter.
Siemens zal waarschijnlijk wel in staat zijn een volledige serie af te leveren.ik weet ook dat ze meer dan 2 jaar vertraging hebben maar laat niet staan dat ze toch zullen slagen. Beter te lang als te kort want dan heb je voor als type 18,n nietwaar.
Hier ben ik geen kenner, maar ik dacht dat Pininfarina de trein gedesigned had net zoals veel Ferrari's, Peugeot 406 en SBB Re460. Bertone is deels overgekocht door Fiat dacht ik.Ik vind dat hij iets uitstraalt en is getekend door Bertone , toch 1 van de beste designers en wat palmares heeft met design, ik denk ook aan de Seat Leon, Ferrari, Peugeot 406 en nog andere wagens.