Pagina 2 van 21
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 01 apr 2010, 18:57
door melle
Ziet er leuk uit!
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 01 apr 2010, 19:22
door Terminus
Enkel hopen dat de zetels weer niet de "fel geapprecieerde" (mij hebben ze niets gevraagd...) M6-zetels zijn, en er ook wat respect is voor de eerste klasse-afdeling. (Maar ik vrees ervoor)
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 01 apr 2010, 19:58
door b-loc
Vraagje is de carroserie zoals bij de MW41 van plastiek
of staal?
Kvin dat ze er prachtig uitzien van combinatie van kleuren en vorman.
Maar op die foto's lijken die rijtuigen zo kort of is da ook zo?
Die deuren zitten die bij andere treinstellen ook zo laag?
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 01 apr 2010, 20:08
door bobke
b-loc schreef:Vraagje is de carroserie zoals bij de MW41 van plastiek
of staal?
Kvin dat ze er prachtig uitzien van combinatie van kleuren en vorman.
Maar op die foto's lijken die rijtuigen zo kort of is da ook zo?
Die deuren zitten die bij andere treinstellen ook zo laag?
Ha, ik had het zelfde gedacht, toen ik de foto zag

Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 01 apr 2010, 20:10
door HLE 2302
Ik vind ze echt wel schoon.
De neus is wel wat wennen maar al bij al valt het best mee ...
Greetz 2302.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 01 apr 2010, 20:56
door Locomotief 5175
In de tijdschrift Op De Baan 96 stond dat de eerste stel in 2010 verwacht !
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 00:46
door SteF-LLN
b-loc schreef:Vraagje is de carroserie zoals bij de MW41 van plastiek
of staal?
Kvin dat ze er prachtig uitzien van combinatie van kleuren en vorman.
Maar op die foto's lijken die rijtuigen zo kort of is da ook zo?
Die deuren zitten die bij andere treinstellen ook zo laag?
De carrosserie is in aluminium.
Als niets veranderd werd is de vloerhoogte 800mm aan de deuren.
De perrons op de GEN zouden 760mm hoog zijn, met sommige perrons tijdelijk nog 540mm, maar geen lager perron.
De rijtuigen zijn elk 3 meter langer dan de Mittelrheinbahn-versie die tussen Köln en Mainz rijdt (Br460).
Volgens de duitse Wikipedia, en dit informatie schijnt juist te zijn :
Baureihe 460: 70.930 mm
Baureihe AM08: 79.907 mm
Maar wat mij bang maakt is dit :
Stundenleistung :
Baureihe 460: 2.600 kW
Baureihe AM08: 2.000 kW
en toch :
Beschleunigung:
Baureihe 460: 1,1 m/s²
Baureihe AM08: 1,1 m/s²
De AM08 zijn langer, kunnen meer reizigers vervoeren, hebben minder vermogen maar kunnen toch even goed versnellen als de Br460... Hoe kan dat ???
Iets anders : kent iemand in welke serie deze motorstellen genummerd zullen zijn ?
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 01:56
door Steven
Officieel is nog niets vrijgegeven over de nummering van deze stellen, aangezien ze in drie verschillende schijven gaan ingedeeld worden op gebied van levering (GEN, tweespanning en enkelspanning) kan het zijn dat ze ook afzonderlijke reeksen gaan vormen maar dat is nog niet zeker natuurlijk (enkel een vermoeden van mezelf).
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 08:03
door Shrek
volgens mij is er niet echt plaats meer om nog 300 stellen te nummeren volgens de huidige methode (nummer kleiner dan 1000).
Misschien krijgen ze wel een 4-cijferig nummer

Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 08:13
door Stef
Steven schreef:Officieel is nog niets vrijgegeven over de nummering van deze stellen, aangezien ze in drie verschillende schijven gaan ingedeeld worden op gebied van levering (GEN, tweespanning en enkelspanning) kan het zijn dat ze ook afzonderlijke reeksen gaan vormen maar dat is nog niet zeker natuurlijk (enkel een vermoeden van mezelf).
Waarschijnlijk een nummering analoog zoals bij de AM96...
Shrek schreef:Misschien krijgen ze wel een 4-cijferig nummer

De reeks 41 heeft ook een 4-cijferige nummering. Dus ik denk ook zoiets.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 09:54
door trainfreak
Stef schreef:
Shrek schreef:Misschien krijgen ze wel een 4-cijferig nummer

De reeks 41 heeft ook een 4-cijferige nummering. Dus ik denk ook zoiets.
Alle motorwagens hebben vanaf de nieuwe nummering (1971) een viercijferig nummer gekregen.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 10:08
door dentheo
SteF-LLN schreef:
De AM08 zijn langer, kunnen meer reizigers vervoeren, hebben minder vermogen maar kunnen toch even goed versnellen als de Br460... Hoe kan dat ???
Bij de start krijgt een trein zijn vermogen nooit "op" de rails.
Even goed versnellen uit stop kan als adhesie "ietsje" beter is, er moet door het grotere gewicht "ietsje" meer kracht op de rails om dezelfde versnelling te bereiken....
De maximale snelheid moet normaal wel "iets" lager liggen.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 11:58
door Mechanik
Locomotief 5175 schreef:In de tijdschrift Op De Baan 96 stond dat de eerste stel in 2010 verwacht !
en wat zijn we nu soms ? 2010 he?

Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 14:39
door Shrek
HLE 2302 schreef:1 April ?

Neen het was echt, maar ik hoopte dat er meer mensen zouden denken dat het een aprilmop was

Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 02 apr 2010, 19:03
door HLE 2302
Shrek schreef:HLE 2302 schreef:1 April ?

Neen het was echt, maar ik hoopte dat er meer mensen zouden denken dat het een aprilmop was

Ik twijfelde nogal ... de liverei kon ook gewoon bewerkt zijn, dat het misschien een duitse desiro in opzending was ...
Niettemin ben ik wel blij dat het eerste exemplaar in de buurt komt !
Greetz 2302.