GEN pas klaar in 2019
Re: GEN pas klaar in 2019
Intussen werkt men op lijn 89 (Kortrijk-Denderleeuw) ijverig verder aan het verhogen van de perrons.
Momenteel zijn er werven in Hillegem, Herzele, Terhagen, Ede, Haaltert en Welle.
Hillegem en Terhagen waren reeds gedeeltelijk in gebruik, sinds dit weekend zijn ook in Herzele de reeds verhoogde gedeeltes in gebruik genomen.
Dit weekend werd er ook ijverig verder gewerkt :
Momenteel zijn er werven in Hillegem, Herzele, Terhagen, Ede, Haaltert en Welle.
Hillegem en Terhagen waren reeds gedeeltelijk in gebruik, sinds dit weekend zijn ook in Herzele de reeds verhoogde gedeeltes in gebruik genomen.
Dit weekend werd er ook ijverig verder gewerkt :
En hou ze in de gaten met die ribbeltegels...anders liggen ze weer verkeerd.

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Waar men moet wandelen zijn het ribbels die de wandelrichting aangeven.trainman schreef:Het zijn geen ribbels maar bobbels
Het zijn punten waar men moet stoppen en iets doen.
Redelijk te voelen doorheen de zool van uw schoen ( geen legerbottinekes)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
De vormgeving van het bordje kan bezwaarlijk een verbetering genoemd worden. Waarom wijzigen ze nu weer iets waar niemand om vraagt?
Betekent deze vernieuwing het einde voor dit type wacht"hok" (die overigens in sneltempo aan het verdwijnen zijn) in Ede?
Grindperrons met die typische kwiklampen worden nog een zeldzaamheid in de toekomst (al zullen de meeste hier dat niet betreuren
)
Betekent deze vernieuwing het einde voor dit type wacht"hok" (die overigens in sneltempo aan het verdwijnen zijn) in Ede?

Mag ik vragen wat je punten van kritiek zijn op dit naambordje, Hogersluys? Persoonlijk vind ik het zeer leesbaar, ben ik zeer te spreken over de schuine opstelling, en dat men duidelijk opteert voor lichtbakken in plaats van onverlichte borden.
Denk dat dat lettertype nu de norm zal worden voor het GEN. Die zuilen die Infrabel zou plaatsen hebben hetzelfde.
Hoe zit het daar trouwens mee? Bordet was één van de weinige die die zuil reeds heeft gekregen.
Hoe zit het daar trouwens mee? Bordet was één van de weinige die die zuil reeds heeft gekregen.
Ik vermoed van wel. Wanneer dit perron (B-spoor) in Ede wordt verhoogd zal het 'hok' hoe dan ook in de weg staan en dus wellicht worden afgebroken.Betekent deze vernieuwing het einde voor dit type wacht"hok" (die overigens in sneltempo aan het verdwijnen zijn) in Ede?
Het nieuwe, verhoogde perron aan het A-spoor is bijna klaar.
Afhankelijk van de locatie en beschikbare ruimte, worden er 2 verschillende bouw-wijzen gebruikt : in Hillegem, Terhagen en Ede wordt het loopvlak gevormd door prefab-panelen, die rusten op een constructie van betonnen balken op (geboorde) palen. Er is dus een holle ruimte onder het perron.
In Herzele, Haaltert en Welle worden grote L-vormige betonelementen geplaatst, die een soort bak-constructie vormen, die volledig opgevuld wordt en waarvan het bovenvlak dan met betonklinkers wordt gelegd (en met 2 rijen bobbeltegels)
Toen ik daar vorige week voorbij kwam, viel het op dat het stationsgebouw/ gevel in Herzele ook onder handen is genomen.
Laat ons zeggen gedeeltelijk, een gedeelte van de voegen in de muur zijn mooie vervangen en dan op andere plaatsen weer niets.
De witte deuren en ramen hebben een grijze kleur gekregen en de NMBS panelen met het B-embleem op de gevel en het stationsnaambord
werden blijkbaar niet terug geplaatst.
Weet iemand hier iets meer over wat is de bedoeling hiervan?
Wanneer starten de werken in Burst?
Laat ons zeggen gedeeltelijk, een gedeelte van de voegen in de muur zijn mooie vervangen en dan op andere plaatsen weer niets.
De witte deuren en ramen hebben een grijze kleur gekregen en de NMBS panelen met het B-embleem op de gevel en het stationsnaambord
werden blijkbaar niet terug geplaatst.
Weet iemand hier iets meer over wat is de bedoeling hiervan?
Wanneer starten de werken in Burst?
Het gebouwtje met de toiletten is ook afgebroken en vervangen door een nieuw... maar de laatste keer dat ik passeerde was het nog niet afgewerkt.
Hierbij een kleine impressie van het geheel :Toen ik daar vorige week voorbij kwam, viel het op dat het stationsgebouw/ gevel in Herzele ook onder handen is genomen.
Een half afgewerkte gevel voor Herzele??
Wat gebeurd er met die luifel als die perrons verhoogd worden?
Weg?
Vroegere tioletten in Herzele waren nu ook alles behalve, LEEF heeft zich daar eens een aantal jaren terug als protest op een zaterdag
opgeschoten om die te vernieuwen maar de NMBS heeft de boel dan niet verder onderhouden.
De Politie is daar toen zelfs langs geweest en men heeft ze dan de boel toch maar laten opknappen.
Wat gebeurd er met die luifel als die perrons verhoogd worden?
Weg?
Vroegere tioletten in Herzele waren nu ook alles behalve, LEEF heeft zich daar eens een aantal jaren terug als protest op een zaterdag
opgeschoten om die te vernieuwen maar de NMBS heeft de boel dan niet verder onderhouden.
De Politie is daar toen zelfs langs geweest en men heeft ze dan de boel toch maar laten opknappen.
Ze zijn in Herzele nu wel bezig met het perron juist voor het stationsgebouw, dus het is goed mogelijk dat de werken aan de gevel tijdelijk niet doorgaan. Aangezien het nogal lastig is een stelling te laten staan en tegelijk een nieuw perron te leggen. 

Die werken aan het perron net voor het stationsgebouw zijn pas de voorbije week gestart.
De stelling daarentegen, heeft daar maanden gestaan, maar is nu reeds weken geleden weggehaald.
Volgens mij is het de bedoeling dat de gevel blijft zoals hij nu is. Tenzij er zoveel protest tegen komt dat men toch besluit om alles onder handen te nemen.
De bedekking van de luifel is tenandere vandaag opnieuw aangebracht. Mocht men toch nog voegplannen hebben, zou men dat ook niet doen.
De stelling daarentegen, heeft daar maanden gestaan, maar is nu reeds weken geleden weggehaald.
Volgens mij is het de bedoeling dat de gevel blijft zoals hij nu is. Tenzij er zoveel protest tegen komt dat men toch besluit om alles onder handen te nemen.
De bedekking van de luifel is tenandere vandaag opnieuw aangebracht. Mocht men toch nog voegplannen hebben, zou men dat ook niet doen.