Ik denk dat ze voor datzelfde geld enkele jaren een halfuurdienst kunnen leveren...
En de thalys (en binnekort fyra) moet er ook nog tussenpassen
4 treinen per uur mag geen probleem zijn. Groter probleem is de vensters voor werkzaamheden die Infrabel per se wil vrijhouden. Dat past vrees ik niet samen met de verschillende uurdiensten op deze lijn.
"Binnenkort" duurt trouwens nog even, nog minstens tot december 2011.
Volgens Gazet van Antwerpen gaat de gemeenteraad van Brecht akkoord met de
bouw van een station op haar grondgebied op de HSL naar Nederland.
Uit studies zou blijken dat dit station in de avondspits 1781 afstappers en
674 opstappers zou hebben.
Hoe men dat zo precies kan berekenen weet ik ook niet, vermits nog niet
vaststaat hoeveel treinen er gaan stoppen en met welke bestemmingen.
Of is dat misschien ook al geweten ???
In elk geval goed nieuws voor een idee waar ook de BTTB altijd sterk voor
gepleit heeft : de HSL moet ook het BINNENLANDS vervoer ten goede komen.
Zeker in de Noorderkempen die nooit een goede treinverbinding hebben gehad.
Groetjes,
Jacques
(de auteur is niet verantwoordelijk voor eventuele onjuiste informatie)
Schattingen zaten toen rond de 2300 reizigers..inderdaad iets meer...
Luchtbal zat nog stuk hoger voor zover ik mij herinner...
sandern schreef:Ik denk dat het normaal wel op een 1000 was gestabiliseerd maar er zijn al veel mensen afgehaakt met alle problemen.
Vanmorgen weer, kom je daar lekker aan om 7:05. Geen trein te zien, "geen idee wanneer hij komt vertellen ze dan".
Denk dat er meer en meer mensen gewoon de trein over beginnen te slaan omdat men er toch niet op kan rekenen.
Heeft Noorderkempen dan zoveel problemen? Wordt hier niet overdreven? Ik kan me wel voorstellen dat er af en toe eens een trein uitvalt maar dat heb je overal wel. Het is zeker geen structureel probleem.
Het is een structureel probleem omdat het materieel het gewenste rijprogramma slechts enkele weken aankan.
De oplossing zal zijn het frequenter onderhoud en/of volledig vervangen van bepaalde onderdelen in de lokomotieven
Hiervoor moet het onderhoudsprogramma aangepast, onderdelen besteld etc.
Tot zolang dat niet vlot loopt, blijft het probleem bestaan...
^^Nog even wachten? Zeg maar dat we ze nooit te zien zullen krijgen, want ze bestaan wel degelijk. De NMBS beschouwt die onschuldige getalletjes als staatsgeheim. Maar goed, hier hebben we het al over gehad in een andere draad.
De officiële tellingen van ieder kalenderjaar verlopen altijd in de maand oktober dus van dit jaar kan je onmogelijk al cijfers vinden, ze bestaan nog niet . Ook al moeten de TBG's per trein het hele jaar door in principe hun reizigersaantallen doorgeven via ibis.
Ibis geeft de bezetting van de treinen weer. De 'oktobertellingen' geven per halte van de trein het aantal op-en afstappende reizigers (waaruit je dan natuurlijk ook de bezetting van de treinen kan berekenen).
Wegens softwareomwisseling zijn de oktobertellingen van okt2009 pas in voorjaar 2010 uitgevoerd.
Wat betreft Noorderkempen zitten we iets onder de oorspronkelijk beoogde cijfers.
Dit is het gevolg van:
-het feit dat er nog niet naar Brussel wordt doorgereden (daarvoor is het wachten op T18 waarin dan nog eens ETCS moet ingebouwd worden waarna homologatie en.... enfin... nog even wachten...)
-het feit dat het op/afrittencomplex van de autostrade nog maar half afgewerkt is (daar heeft de NMBS 0.0 mee te maken, voor er weer geschoten wordt). Daardoor is het niet mogelijk om komende van NL in Brecht de autostrade te verlaten en op de trein te springen (een te verwachten beweging door bestuurders die de file verder richting Antwerpen willen laten voor wat het is). Ik dacht dat die werken in najaar 2011 eindelijk zouden gaan beginnen.
stefanic schreef:
-het feit dat het op/afrittencomplex van de autostrade nog maar half afgewerkt is (daar heeft de NMBS 0.0 mee te maken, voor er weer geschoten wordt). Daardoor is het niet mogelijk om komende van NL in Brecht de autostrade te verlaten en op de trein te springen (een te verwachten beweging door bestuurders die de file verder richting Antwerpen willen laten voor wat het is). Ik dacht dat die werken in najaar 2011 eindelijk zouden gaan beginnen.
Als je die markt wil aanboren zal je wel elk halfuur moeten rijden. Met een trein elk uur beweeg je automobilisten niet tot overstappen.
Overigens, zou er een markt zijn voor bussen vanuit Nederland naar Noorderkempen?
K V B schreef:Als je die markt wil aanboren zal je wel elk halfuur moeten rijden. Met een trein elk uur beweeg je automobilisten niet tot overstappen.
Overigens, zou er een markt zijn voor bussen vanuit Nederland naar Noorderkempen?
Ben je dan niet veel beter af met een trein uit breda?
K V B schreef:Als je die markt wil aanboren zal je wel elk halfuur moeten rijden. Met een trein elk uur beweeg je automobilisten niet tot overstappen.
Overigens, zou er een markt zijn voor bussen vanuit Nederland naar Noorderkempen?
Ben je dan niet veel beter af met een trein uit breda?
In principe wel, maar ik moet eerst nog zien dat die er ten eerste gaan komen en ten tweede in een bruikbare frequentie.