Pagina 2 van 2

Re: daad van kwaadwilligheid

Geplaatst: 19 mei 2010, 17:51
door Kristofke
Ach ik heb zelfs al eens iemand van TC aan de lijn gehad toen ik vroeg of een bepaalde trein nog ging rijden of niet (al twintig minuten vertraging tov vertrekuur), en die zei "is die dan nog niet gepasseerd?" waarop ik zei "euh nee..." waarop hij "wacht é" en de telefoon rommelde wat en ik hoorde de man zeggen tegen iemand anders "verdoemme zo kan ik hier nie werken hé", even later tegen mij "we weten niet waar die trein zit, we bellen terug als we weten waar hij zit"

ja schrijnend maar op dat moment ook tegelijk grappig.

intussen ken ik de taal van TC:

"ja die gaat wel rijden" -> lees: over vijf minuten is die afgeschaft (kans is groot dat we daar niet voor bellen, u zal het wel merken over tien minuten, of als u ons nog eens belt dan kunnen we zeggen "oh maar die is al lang afgeschaft hé"

"wegens problemen hebben de treinen 5 a 10 minuten vertraging" (de leuke IRT mails) -> lees: de treinen hebben gemiddeld 30 a 45 minuten vertraging en er zullen er een hoop afgeschaft zijn

intern mag er naar mijn mening niet zo positief geschat worden, extern tot daar aan toe. Maar als ik de woordvoerder van Infrabel vorige week vrijdag met de staking dat er maar 5 treinen afgeschaft waren... terwijl ik goed weet omdat ik die dag gewerkt heb dat een bepaalde cityrail reeks de gehele dag misschien 2 keer gereden heeft (en dus 18 keer niet) dan kan ik mij daar bijzonder boos in maken.

Re: daad van kwaadwilligheid

Geplaatst: 19 mei 2010, 18:10
door Steven
die woordvoerder zal eerder een talenknobbel hebben dan een wiskundige knobbel naar alle waarschijnlijkheid :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: daad van kwaadwilligheid

Geplaatst: 19 mei 2010, 20:13
door pietje
Kristofke schreef: Elke extra stop is een factuur richting de NMBS. Dat TC (Infrabel dus) zelf zal gaan bepalen waar een trein extra zal stoppen is als gratuit facturen kunnen schrijven aan de NMBS. En dat kan natuurlijk niet.
Geldt dit ook als er een deel van de infra onvoorzien niet beschikbaar is?
In zo'n geval komt Infrabel toch zijn verplichtingen niet na en kan de NMBS op haar beurt een factuur sturen wegens de geleden schade of als alternatief iets anders voorstellen ?

Re: daad van kwaadwilligheid

Geplaatst: 19 mei 2010, 20:42
door Kristofke
Goede vraag, heb ik geen antwoord voor.

Re: daad van kwaadwilligheid

Geplaatst: 20 mei 2010, 00:11
door markske
Er moet steeds iemand opdraaien voor de opgelopen vertraging, indien dit ten gevolge een storing van de infrastructuur is zal Infrabel hiervoor moeten betalen.

RDV vraagt aan TC of er een uitzonderlijke stilstand mag voorgeschreven worden TC en enkel TC kan deze toelating geven !!!

RDV mag wel bellen met zijn bestuurders (wel af te raden). Ik weet het nummer van het ARE niet meer juist maar dat vind ik wel terug.

Re: daad van kwaadwilligheid

Geplaatst: 21 mei 2010, 22:28
door stefke
stefke schreef:ik heb er kunnen van genieten in Lichtervelde
alles wat er passeerde heb ik gefotografeerd
en er zaten mega cool foto's bij
een paar foto's van de omleiding staan op me facebook