Kunnen ze bij infrabel nog iets van leren

Bij een dergelijke lange tunnel is het onmogelijk om precies te plannen. Je weet niet wat je onderweg allemaal tegenkomt. Je kan dus geluk hebben, dat het allemaal wat sneller vooruitgaat.melle schreef:Een jaar eerder in gebruik?
Kunnen ze bij infrabel nog iets van leren
Maar mij lijkt het dat ze in Zwitserland toch ook beter plannen, zodat ze de planning ook echt kunnen halen.K V B schreef:Bij een dergelijke lange tunnel is het onmogelijk om precies te plannen. Je weet niet wat je onderweg allemaal tegenkomt. Je kan dus geluk hebben, dat het allemaal wat sneller vooruitgaat.melle schreef:Een jaar eerder in gebruik?
Kunnen ze bij infrabel nog iets van leren
Het gaat soms ook wel eens mis hoor. De nieuwe Tramlijn "Zürich West" loopt al een jaar achter op schema...pietje schreef: Maar mij lijkt het dat ze in Zwitserland toch ook beter plannen, zodat ze de planning ook echt kunnen halen.
tja, nen tunnel door nen berg boren zou hier ook wel lukken, althans, het zou niet tegengehouden worden door NIMBY'sTrammist schreef:In Zwitserland kan men ondanks al die referenda tenminste nog nieuwe infrastructuur aanleggen. Hier in Vlaanderen is dat simpelweg onmogelijk geworden...
Tja, leg dat eens uit aan de automobilisten in Geneve die al decennia op een bijkomde brug over de Rhone wachten, die telkens weer weggestemd wordt...Trammist schreef:In Zwitserland kan men ondanks al die referenda tenminste nog nieuwe infrastructuur aanleggen. Hier in Vlaanderen is dat simpelweg onmogelijk geworden...
Ik dacht dat zwitserland per referendum gekozen had om enkel nog grote spoorinfrastructuur aan te leggen?K V B schreef:Tja, leg dat eens uit aan de automobilisten in Geneve die al decennia op een bijkomde brug over de Rhone wachten, die telkens weer weggestemd wordt...
Alles gaat per referendum. Ook grote wegenwerken. En er worden in Zwitserland ook nog wegen gebouwd hoor. Onlangs is zelfs een flink stuk nieuw autsnelweg in gebruik genomen, met oa een nieuwe tunnelverbinding naar het zuiden van Zürich. Wel rijd er vanaf de opening meteen al een snelbus door, de OV gebruikers is men dus niet vergetenShrek schreef:Ik dacht dat zwitserland per referendum gekozen had om enkel nog grote spoorinfrastructuur aan te leggen?K V B schreef:Tja, leg dat eens uit aan de automobilisten in Geneve die al decennia op een bijkomde brug over de Rhone wachten, die telkens weer weggestemd wordt...
Het is net goed dat zo'n beleid ook effectief wordt uitgevoerd
Voor de SBB is het zo klaar als een klontje dat de snelle ICs naar Ticino en verder door de tunnel gaan. Waarschijnlijk komt er een halfuurdienst (afwisselend Locarno - Chiasso/Milano), met een IR uurdienst "over de berg".Marianne schreef: Wel haalt de krant aan of het dure stuk spoor wel financieel rendabel wordt. Waarbij het afhangt van de ritprijs die reizigers of vrachtvervoerders moeten betalen. Als die te hoog is verwacht men, dat er toch gebruik gemaakt gaat worden van de andere routes. Ondanks het uur tijdwinst. Aldus het artikel.
Maar een spoorwegbeheerder kan zijn infrastructuur op zeer lange termijn afschrijven. 50 jaar kan geen probleem zijn, dus hoeft de ritprijs niet zoveel te verhogen volgens mijMarianne schreef:Wel haalt de krant aan of het dure stuk spoor wel financieel rendabel wordt. Waarbij het afhangt van de ritprijs die reizigers of vrachtvervoerders moeten betalen. Als die te hoog is verwacht men, dat er toch gebruik gemaakt gaat worden van de andere routes. Ondanks het uur tijdwinst. Aldus het artikel.