Pagina 2 van 2
Re: Twee in plaats van drie onderdelen NMBS?
Geplaatst: 09 jun 2010, 23:05
door Steven
Veel zal afhangen wanneer je die omvorming gaat doen. Als die bijvoorbeeld pas over zes jaar gaat doen dan is de optie van een andere operator (omdat dan normaal de binnenlandse markt ook ver vrij is) er zit aan te komen.
Die omvorming moet er echter komen vanuit de politiek zelf maar ik vrees dat ze daarvoor de moed niet hebben gezien het staaltje aanmodderen van de laatste drie jaar op alle vlakken.
Re: Twee in plaats van drie onderdelen NMBS?
Geplaatst: 10 jun 2010, 00:06
door AlexNL
dentheo schreef:Leg uit ...
De NMBS is een vertrouwde partij voor velen... en zij kennen de Belgische spoormarkt vrij goed, met zaken zoals de dienstregeling, inzet van materieel, personeel etc.
Mocht NMBS failliet gaan en een private operator de hele boedel over komen nemen, dan zal er ongetwijfeld een inwerkperiode volgen waarin veel dingen fout gaan: verkeerd materieel op een bepaalde plek (zeg: een klassiekje waar je normaal M6 hebt), een dienstregeling die ineens totaal anders is, enzovoorts.
Het in stand houden van de NMBS en kennis erbinnen is denk ik cruciaal om de reizigers niet en masse weg te jagen. Evenzogoed moet er wel gesaneerd en geherorganiseerd worden binnen de NMBS, al dan niet met het advies van een buitenlandse partij. NS heeft volgens mij wel wat ervaring met het volledig afstoten van de infrastructuurbeheerder en de goederendivisie.. en er zijn vast nog wel mensen die daar nog tips en trucs over hebben

Re: Twee in plaats van drie onderdelen NMBS?
Geplaatst: 10 jun 2010, 01:16
door Steven
Als ik u een troost mag geven, uw verhaal heeft de nmbs zelfs al ooit geforceerd en geef u de raad de geschiedenis op te zoeken over het jaar 1998. Toen werd een compleet nieuw IC IR plan uitgevoerd en daarmee was dan ook alles gezegd.