L42 krijgt terug een internationale trein.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Op zondag ben ik met deze trein teruggekomen uit Frankrijk.
In Thionville werd de locomotief gewisseld. Als ik het in het donker goed gezien heb had de locomotief van de SNCF een nummer dat begon met 126.
In Arlon werd opnieuw van locomotief gewisseld. Een Luxemburgse 30 werd vervangen door een Belgische 13. Als ik het goed gezien heb ging het om de 1336.
In Maastricht werd de 13 vervangen door een NS locomotief. Ik meen dat deze het nummer 1767 droeg.
In Thionville werd de locomotief gewisseld. Als ik het in het donker goed gezien heb had de locomotief van de SNCF een nummer dat begon met 126.
In Arlon werd opnieuw van locomotief gewisseld. Een Luxemburgse 30 werd vervangen door een Belgische 13. Als ik het goed gezien heb ging het om de 1336.
In Maastricht werd de 13 vervangen door een NS locomotief. Ik meen dat deze het nummer 1767 droeg.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Da's enigszins vreemd, want de Luxemburgse 3000 is hetzelfde als onze 1300. In principe komt die trein trouwens toch niet in Aarlen, maar rijdt hij toch via de Nordstrecke? Niet dat ik je niet geloof, hoor, maar ik vind het wat vreemd.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
normaal gezien word in Thionville een 3000 van de CFL aangekoppeld en in Aarlen de 13 van de NMBS
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Dat zal dan wel, maar als ik naar de dienstregeling kijk, zie ik een locwissel met een 13 in Thionville (of een 3000) maar beiden kunnen doorrijden tot Maastricht. Ook Aarlen blijf ik nog steeds vreemd vinden, want dan rijd je niet via Gouvy, wat toch wel een omweg is.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
via Gouvy was blijkbaar 3 malig gebeurt. Nu gaat het als volgt zoals ik hierboven heb vermeld (de 13 mag trouwens geen reizigerstreinen slepen in frankrijk
)

Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Dat laatste verklaart natuurlijk een hele boel. Wel behoorlijk idioot dat de 13 niet is toegestaan in Frankrijk voor reizigers, maar goed. Ligt het probleem bij de SNCF, die moeilijk doet, of (wat minstens zo geloofwaardig is) heeft de NMBS gewoon nooit een toestemming gevraagd om met 13-en reizigers Frankrijk binnen te rijden?
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Zo groot is die omweg niet. Men heeft indertijd Luik - Jemelle zelfs gelectrificeerd met de bedoeling dat de treinen Luik - Luxemburg langs daar zouden rijden. Maar de CFL heeft dat nooit zo zien zitten.groentje schreef:Dat zal dan wel, maar als ik naar de dienstregeling kijk, zie ik een locwissel met een 13 in Thionville (of een 3000) maar beiden kunnen doorrijden tot Maastricht. Ook Aarlen blijf ik nog steeds vreemd vinden, want dan rijd je niet via Gouvy, wat toch wel een omweg is.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Awel, dat begrijp ik eigelijk ook ni echt hoor waarom de NMBS niet met de 13 in frankrijk met reizigerstreinen mogen rijden.groentje schreef:Dat laatste verklaart natuurlijk een hele boel. Wel behoorlijk idioot dat de 13 niet is toegestaan in Frankrijk voor reizigers, maar goed. Ligt het probleem bij de SNCF, die moeilijk doet, of (wat minstens zo geloofwaardig is) heeft de NMBS gewoon nooit een toestemming gevraagd om met 13-en reizigers Frankrijk binnen te rijden?
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
De papierwinkel en de benodigde testen zijn daarvoor waarschijnlijk nooit aangevraagd.....goedkeuring bij SNCF is NIET "simple comme bonjour".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Maar goederentreinen mag dan weer wel?dentheo schreef:De papierwinkel en de benodigde testen zijn daarvoor waarschijnlijk nooit aangevraagd.....goedkeuring bij SNCF is NIET "simple comme bonjour".
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
Het is mij zondagmorgen ook opgevallen dat we een route volgden waarbij we een lijn aandeden die nog geen langgelaste rails had.
Re: L42 krijgt terug een internationale trein.
De komende weken rijdt op zondag ochtend een 2e autoslaaptrein uit Frankrijk (Frejus St Raphael) naar Den Bosch.
Deze trein komt om 12h40 in Den Bosch aan en dit betekent dus dat de trein fotografeerbaar is tussen Thionville en Maastricht
.
De trein wordt in Frankrijk gesleept door een 26000 ook bekend als Sybic.
http://www.autoslaaptrein.nl
mvg
Peter V
Deze trein komt om 12h40 in Den Bosch aan en dit betekent dus dat de trein fotografeerbaar is tussen Thionville en Maastricht

De trein wordt in Frankrijk gesleept door een 26000 ook bekend als Sybic.
http://www.autoslaaptrein.nl
mvg
Peter V