Pagina 2 van 2

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 17 jun 2010, 23:55
door Shrek
Joris schreef:Hallo,
De hulplocs voor lijn 1&2 zijn bij mijn weten van de NMBS, en niet van Infrabel.
Groeten,
Joris De Mol
ah dat is iets anders :) welke zijn dan de hulplocs voor L3 en L4?

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 18 jun 2010, 00:43
door groentje
Momenteel zijn er geen hulplocs voor lijnen 3 en 4, met alle gevolgen vandien bij een panne. De dieselloc die de trein in nood moet gaan halen doet dat aan rit op zicht over de hele lijn.

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 18 jun 2010, 10:22
door LML
Ik kan fout zijn, maar ik dacht dat voor L1 een aantal (4 of 6?) 55'ers hulploc zijn en voor L2 een 4-tal 62/63'ers. Voor L3 en L4 staat het hierboven al vermeld...

Over de livrei van de D-locs 62/63 vind ik dat ze echt niet creatief zijn bij Infrabel...

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 19 jun 2010, 19:18
door HSL
@LML: klopt, BVT Deel III Lijst 20A vermeldt HLD 5501, 5506, 5509, 5511, 5512 en 5514 als TVM 430-hulpelementen voor de lijn 1 en HLD 6225, 6227, 6313 en 6324 als TBL 2-elementen voor de lijn 2. De eersten staan in Ath (overdag in Vorst Rijtuigen) en de laatsten zijn in Leuven gestationeerd.
Ze rijden steeds per twee: elke loc heeft één kant met stuurpostseininrichting en Scharfenbergkoppeling. Voor elke lijn moet er, ongeveer van 6 tot 22 uur, steeds een koppel standby staan.
@Joris: Ze zijn inderdaad toegewezen aan de SO (spoorwegonderneming) NMBS bij de 'boedelscheiding'.
Op de lijnen 1 en 2 is de respectievelijke stuurpostseininrichting een verplichte voorwaarde om op de lijn te mogen, voor de lijnen 3 en 4 voorziet de Infrabel-reglementering voorlopig een uitzondering voor hulpelementen zonder ETCS (ARE 616 9.9.7 en bijlage VII).
edit: (om on-topic te blijven) Zelf vind ik de geel-groene livrei wel stoere degelijkheid uitstralen ;-)

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 19 jun 2010, 23:04
door groentje
Helemaal mee eens, collega.

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 20 jun 2010, 07:48
door Steven
Voor mij is die nieuwe versie weinig creatiefs een beetje flauw overkomend.

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 19 jan 2011, 17:00
door poyaud
Even later ...

6255 staat op het punt Salzinnes te verlaten in de vernieuwde versie.
In 2011 zouden er enkel motoren gereviseerd worden voor opleiding personeel.
In 2012 volgen dan 15 loc's/jaar.

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 19 jan 2011, 19:14
door b-loc
Als dat 15loc/jaar zullen zijn hoeveel gaan er dan in totaal zijn?

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 19 jan 2011, 21:03
door poyaud
Als ik het goed voor heb zijn het er 66 (loco's TBL Leuven) niet meegeteld.

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 20 jan 2011, 06:29
door Shrek
En wie kan er in hemelsnaam iets doen met 66 62'ers :shock:
Een tiental voor infrabel en misschien nog enkele voor tuc-rail zou ik begrijpen, maar zoveel locs die geschilderd worden om daarna aan de kant te gaan staan :roll:

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 20 jan 2011, 11:41
door poyaud
Shrek schreef:En wie kan er in hemelsnaam iets doen met 66 62'ers :shock:
Een tiental voor infrabel en misschien nog enkele voor tuc-rail zou ik begrijpen, maar zoveel locs die geschilderd worden om daarna aan de kant te gaan staan :roll:
Merelbeke alleen al heeft 10 loc's , met het verlies van de 6201 is het nu al soms krap om aan de planning te voldoen .

Gemiddeld zullen de locs nog 15tot20 jaar moeten meegaan .

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 05 jun 2011, 16:29
door rail s
Op 18 mei heeft er blijkbaar een proefrit plaatsgevonden: http://www.flickr.com/photos/johnybraun ... 95035@N20/

Re: Nieuwe livrei HLD 62 Infrabel

Geplaatst: 05 jun 2011, 18:53
door msts.be
Ik vraag mij af voor wat die streepjes onderaan dienen ? Meetlatje om de lengte van een spoor op te meten of van een wagon naast de loc ? :mrgreen: