Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07 feb 2006, 14:43
door Speedy
Steven schreef:brugge telt een 20-tal treinbestuurders???? wa voor ne kemel is da nu weeral? brugge is een vrij groot depot en telt wel degelijk meer als 20 bestuurders
Depot Brugge telt zo'n 120 bestuurders ipv 20..
(met rangeerbestuurders van Zeebrugge meegerekend hé)
De oplossing is simpel..
Volk lossen in Antwerpen!
In Antw C kunnen ze zeker al 10 à 15 bestuurders missen..(waaronder ik.. 8) )
Ken de situatie voor't moment op Antw Nd nie maar kan mij nie inbeelden dat ze daar echt krap zitten aangezien verschillende bestuurders van 't Noord 2mnd geleden al overplaatsing nr Antw C hebben getekend..

Geplaatst: 07 feb 2006, 15:01
door Bart
Speedy schreef:
Steven schreef:
In Antw C kunnen ze zeker al 10 à 15 bestuurders missen..(waaronder ik.. 8) )
In Antwerpen kunnen we jou niet missen hé Speedy, gij zijt daar onvervangbaar :wink: .
Blijf gij nog maar wat bij ons, het is daar nog zo goed. :)
BTW heb jij uwe p6 mogen tekenen voor fn?

Geplaatst: 08 feb 2006, 12:24
door Speedy
Bart schreef:
Speedy schreef:
Steven schreef:
In Antw C kunnen ze zeker al 10 à 15 bestuurders missen..(waaronder ik.. 8) )
In Antwerpen kunnen we jou niet missen hé Speedy, gij zijt daar onvervangbaar :wink: .
Blijf gij nog maar wat bij ons, het is daar nog zo goed. :)
BTW heb jij uwe p6 mogen tekenen voor fn?
Heb P6 al getekend ja..
Paar weken geleden.
Die bestuurders van FNND die ook al getekend hebben zijn er met toch al enkele jaren dienst dus die krijgen dan eerder P6 hé..
Jij nog nie getekend ?

Geplaatst: 11 feb 2006, 18:35
door Jean
Vier op de tien spoormannen met pensioen


vr 10/02/06 - Vier op de tien werknemers van de NMBS gaan binnenkort met pensioen. Dat blijkt uit het ondernemingsplan van de NMBS dat De Standaard kon inkijken.

Grote afslankingen zouden er de komende jaren dus niet meer komen.



"Ik vraag me nog steeds af welke zotte consultant hier twee jaar geleden heeft gezegd dat 3.000 jobs bij de NMBS moeten verdwijnen", zei spoorbaas Jannie Haek (foto) vorig jaar.


Bij de NMBS-holding werken nu nog 38.000 mensen.

Volgens Haek moet niemand zich zorgen maken over zijn job.
De komende tien jaar gaan immers heel wat spoormannen met pensioen.

Ook in de jaren daarna verdwijnt nog eens een kwart van het personeel.

Afbeelding (foto Belga)




In het ondernemingsplan van 2006-2007 wordt daarom opnieuw over gesproken om mensen in dienst te nemen, nieuwe afslankingen zijn uit den boze.

In 2008 zouden zelfs al extra mensen in dienst moeten worden genomen.


De christelijke vakbond blijft voorzichtig.
Zij vinden 38.000 werknemers te weinig om de NMBS te laten draaien. "Bovendien houdt de directie geen rekening met de werknemers die gedetacheerd zijn naar de gemeenten", zegt vakbondsman Michel Bovy.



Een duizendtal personeelsleden van de NMBS helpt de gemeenten momenteel bij de uitdeling van de nieuwe elektronische identiteitskaarten.


Het ACV eist ook een loonsverhoging van 1,5 procent voor het personeel bovenop de indexering van het loon.

De socialistische vakbond heeft voorlopig geen kritiek.


In het ondernemingsplan staat ook dat de NMBS in 2012 220 miljoen reizigers wil vervoeren op het binnenlandse spoorwegnet.

Een ambitieuze doelstelling want dit jaar namen "slechts" 172 miljoen mensen de trein.


Bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

Geplaatst: 11 feb 2006, 20:30
door Trainspotterke
De NMBS wil de komende 10 jaar 15.000 nieuwe werknemers in dienst stellen! Dus wie de vorige trein bij de vorige aanwervingen gemist heeft, krijgt nu dus opnieuw een kans! :wink:

Ik vond het wel (voor één keer) goed van Het Laatste Nieuws dat ze bij hun artikel ook vermeldden dat een beginnend treinbestuurder 1.600 euro netto verdient en er mogelijkheid is om carrière te maken! :wink: :D

Geplaatst: 11 feb 2006, 21:05
door Jean
Trainspotterke schreef: Ik vond het wel (voor één keer) goed van Het Laatste Nieuws dat ze bij hun artikel ook vermeldden dat een beginnend treinbestuurder 1.600 euro netto verdient en er mogelijkheid is om carrière te maken! :wink: :D

1600€ netto ?????????? , ik heb gvd niet eens zoveel ! :evil:


Op de site vd NMBS staan er nochthans geen aanwervingen voor Trein- of rangeer-bestuurder


http://www.b-rail.be/corp/N/jobs/statut ... uctors.php


http://www.b-rail.be/corp/N/jobs/statut ... hunter.php

Geplaatst: 12 feb 2006, 16:46
door Tim
Volgens mij zullen er nu terug elk jaar aanwervingen komen, willen ze op een bepaald moment niet in de problemen komen.

Ze kunnen alvast beginnen met het afschaffen van die onnozele diplomavereisten, waardoor veel kandidaten die graag treinbestuurder zouden worden uit de boot vallen.

Geplaatst: 12 feb 2006, 17:04
door Greg
Zou pas eens een goed gedacht zijn !
Want zoveel meer als een ander gade nu niet weten met een diploma electriciteit in u machien. :?

Geplaatst: 12 feb 2006, 18:29
door AM80
Tim schreef:Volgens mij zullen er nu terug elk jaar aanwervingen komen, willen ze op een bepaald moment niet in de problemen komen.

Ze kunnen alvast beginnen met het afschaffen van die onnozele diplomavereisten, waardoor veel kandidaten die graag treinbestuurder zouden worden uit de boot vallen.
Kijk, als er mensen zijn, die gemotiveerd zijn, drietalig, op een commerciele manier met klanten kunnen omgaan, geen bang hebben van avond en weekendwerk geen treinbegeleider kunnen worden omdat ze vroeger een beetje te vroeg gestopt zijn met studeren, dan kan men zich daar toch een paar vragen bij stellen.
:roll:
AM80

Geplaatst: 12 feb 2006, 19:11
door Bart
Trainspotterke schreef:
Ik vond het wel (voor één keer) goed van Het Laatste Nieuws dat ze bij hun artikel ook vermeldden dat een beginnend treinbestuurder 1.600 euro netto verdient en er mogelijkheid is om carrière te maken! :wink: :D
Als ze met beginnend treinbestuurder, leerling bestuurder willen zeggen, weet ik niet waar ze dat bedrag vandaan halen ze.
De laatste tijd valt me dat enorm op dat er in meedere kranten en op televisie vaak serieus wordt overdreven met lonen en dergelijke meer.
Ik denk als je als leerling bestuurder aan 1600€ netto wil geraken, dat ze dan depot Antwerpen Noord bedoelen (haventoelage), dat die bestuurder dan redelijk wat nachturen en zondaguren moet geklopt hebben, en dan nog....

Geplaatst: 12 feb 2006, 19:26
door Jonah
Tijdens de opleiding en gerekend zonder ancienniteit maar met haventoelage is 1470 euro realistisch. Maar daar moet je natuurlijk nog een aantal extra voordelen bijtellen (vakantiegeld, 13de, gezondheidsverz...).
Ik ben nu drie jaar binnen en heb 3 jaar ancienniteit meegenomen en als machinist schuift dat op het moment tss de 1700 en 1800 euro, afh. van productiviteit die maand (n88, zondagen, dagen gewerkt, ...). Dat is excl. de 13de en vakantiegeld. Incl de havenpremie en maaltijdcheques.

Geplaatst: 12 feb 2006, 19:38
door Jean
Jonah schreef:Tijdens de opleiding en gerekend zonder ancienniteit maar met haventoelage is 1470 euro realistisch.

Maar daar moet je natuurlijk nog een aantal extra voordelen bijtellen (vakantiegeld, 13de, gezondheidsverz...).
Ik ben nu drie jaar binnen en heb 3 jaar ancienniteit meegenomen en als machinist schuift dat op het moment tss de 1700 en 1800 euro, afh. van productiviteit die maand (n88, zondagen, dagen gewerkt, ...).

Dat is excl. de 13de en vakantiegeld. Incl de havenpremie en maaltijdcheques.


Ehmm , bij mijn weten komt onze eindejaarspremie (die in 2 keer wordt uitbetaald ) bijlange nog niet overeen met een volwaardige dertiende maand zoals ze die in bepaalde andere bedrijven wel kennen .

De havenpremie die jullie nu ontvangen is wel een flinke meer-inkomst tov ons collega's die in het binnenland tewerkgesteld zijn ,maar da's ter compensatie omdat jullie redlijk ver v alles verwijderd zitten en langer onderweg zijn .

Ik weet niet hoe dat nu zit ,maar vroeger heb ik altijd gehoord dat je maar 3 jaar havenvergoeding kon opstrijken .

(Toen waren er RGD-ers die zich om de 3 jaar naar de Central lieten overplaatsen om daar direct weer de dokken aan te vragen ) .

Geplaatst: 12 feb 2006, 19:44
door Jonah
Jean schreef:
Jonah schreef:Tijdens de opleiding en gerekend zonder ancienniteit maar met haventoelage is 1470 euro realistisch.

Maar daar moet je natuurlijk nog een aantal extra voordelen bijtellen (vakantiegeld, 13de, gezondheidsverz...).
Ik ben nu drie jaar binnen en heb 3 jaar ancienniteit meegenomen en als machinist schuift dat op het moment tss de 1700 en 1800 euro, afh. van productiviteit die maand (n88, zondagen, dagen gewerkt, ...).

Dat is excl. de 13de en vakantiegeld. Incl de havenpremie en maaltijdcheques.


Ehmm , bij mijn weten komt onze eindejaarspremie (die in 2 keer wordt uitbetaald ) bijlange nog niet overeen met een volwaardige dertiende maand zoals ze die in bepaalde andere bedrijven wel kennen .

De havenpremie die jullie nu ontvangen is wel een flinke meer-inkomst tov ons collega's die in het binnenland tewerkgesteld zijn ,maar da's ter compensatie omdat jullie redlijk ver v alles verwijderd zitten en langer onderweg zijn .

Ik weet niet hoe dat nu zit ,maar vroeger heb ik altijd gehoord dat je maar 3 jaar havenvergoeding kon opstrijken .

(Toen waren er RGD-ers die zich om de 3 jaar naar de Central lieten overplaatsen om daar direct weer de dokken aan te vragen ) .
akkoord.

Dat van die drie jaar, ik denk niet dat dat juist is. Maar ik weet dat niet. Nen ancien zal dat moeten uitklaren.
Loon blijft mooi. Zelfs vergeleken met iemand die univ doet en als licenciaat les geeft.

Geplaatst: 12 feb 2006, 20:02
door Jean
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml


Voor de hele NMBS-groep (dus alle sooorten personeel ,niet enkel Treinbestuurders ) 2 500 aanwervingen over 2 jaar gespreidt ; terwijl 40 % vh personeel de komende 6 tot 8 jaar op pensioen zou gaan ? :roll: :roll:





En hoe zit het nu met de aanwervingen v trein-en rangeer-bestuurders , op de site vd NMBS staat :
Momenteel beschikken wij over voldoende kandidaturen voor de functies van bestuurders rangeringen, treinbegeleider en treinbestuurder. Hierdoor werden de selectietesten voor deze aanwervingen voorlopig stopgezet.

Tijdens de komende maanden zullen zij echter hernemen.

Indien je vooralsnog geïnteresseerd bent voor één van deze functies, wees aandachtig opdat je tijdig je kandidatuur kan stellen bij een volgende aanwerving.

Binnenkort zullen er andere functies aangekondigd worden…

Terwijl in kranten blijkbaar advertenties gezet worden voor die vacaturers


Hebben ze dan reeds zo'n grote wervingsresserve ?

Geplaatst: 12 feb 2006, 20:03
door Jonah
Da's debiel. Daar gaat onze congé.