Pagina 2 van 4

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 20 jun 2010, 19:52
door Sander14
In België is dat dus anders omtrent de toelating. Hier in Nederland is de V250 'Fyra' ook nog niet toegelaten, maar deze staat wel op Watergraafsmeer en rijdt telkens op en neer tussen Watergraafsmeer en Eindhoven, want tussen Eindhoven en Venlo (voornamelijk tussen Helmond en Horst, daar mag 160 km/h gereden worden) wordt er getest.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 22 jun 2010, 09:30
door ziemon
Ik denk dat de lok nog gewoon van Siemens is. De klant (MRCE Dispolok) bestelt een lok welke in België kan rijden, dan moet Siemens daarvoor zorgen als ze toezeggen dat ze dat kunnen leveren.

Draagt de lok al een afname-datum? Iemand deze gezien op de machine?

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 22 jun 2010, 22:36
door treinbruno
In de DB ÖBB eurocity's over de brenner rijdt men ook gewoon met dat soort loc's reizigerstreinen

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 22 jun 2010, 23:55
door dentheo
ziemon schreef:Ik denk dat de lok nog gewoon van Siemens is. De klant (MRCE Dispolok) bestelt een lok welke in België kan rijden, dan moet Siemens daarvoor zorgen als ze toezeggen dat ze dat kunnen leveren.
Klopt, en die mensen van Siemens rijden nu al een jaar rond met de mensen van NMBS voor toelating van reeks 18, dus dit zou toch moeten lukken. :) :)

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 10 jul 2010, 23:33
door dentheo
Volgens foto op Wallorail...retour Siemens Avarie-grave.....

Dus grote "brokken" !!!!

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 11 jul 2010, 02:16
door AlexNL
Iets vollediger, op Wallorail staat:
La 189 115 a subit un avarie grave lors des essais entre Ath et Silly. C'est la PB18 de Crossrail qui a assuré le transfert de Schaerbeek à Aachen West. Décidément, le réseau Infrabel ne réussi pas au matériel Siemens.
Vertaald als (vertaald door Google en kloppend gemaakt door mij):
De 189.115 heeft ernstige schade geleden tijdens de tests tussen Ath en Silly. Dit is de PB18 van Crossrail, die de overdracht van Schaarbeek naar Aachen West waarborgt. Het is zeker dat het Infrabel-netwerk niet succesvol is voor Siemens-apparatuur.
Ernstige schade geleden doet mij vermoeden dat hij ergens tegenaan is gereden, of dat er een andere vorm van vandalisme is gepleegd. Hoe dan ook is het zonde om hem nu alweer te zien vertrekken.

Bron en foto's op Wallorail (deeplink).

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 12 jul 2010, 09:20
door 13'erke
AlexNL schreef:Iets vollediger, op Wallorail staat:
La 189 115 a subit un avarie grave lors des essais entre Ath et Silly. C'est la PB18 de Crossrail qui a assuré le transfert de Schaerbeek à Aachen West. Décidément, le réseau Infrabel ne réussi pas au matériel Siemens.
Vertaald als (vertaald door Google en kloppend gemaakt door mij):
De 189.115 heeft ernstige schade geleden tijdens de tests tussen Ath en Silly. Dit is de PB18 van Crossrail, die de overdracht van Schaarbeek naar Aachen West waarborgt. Het is zeker dat het Infrabel-netwerk niet succesvol is voor Siemens-apparatuur.
Ernstige schade geleden doet mij vermoeden dat hij ergens tegenaan is gereden, of dat er een andere vorm van vandalisme is gepleegd. Hoe dan ook is het zonde om hem nu alweer te zien vertrekken.

Bron en foto's op Wallorail (deeplink).
Neen, kortsluiting...
Kleine knal en het was ermee gedaan :wink:

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 12 jul 2010, 11:51
door Stijn82
Stomme vraag misschien, maar in welk opzicht verschilt deze loc van de reeks 18? Hopelijk gaan de 18'en niet zo snel in rook op als dit exemplaar ;)

Edit: al opgezocht, blijkbaar zijn dit cargo locs :)

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 12 jul 2010, 18:03
door AlexNL
Wat ik heb begrepen van MRCE is dat je ze zowel voor cargo als voor passagiersvervoer in kunt zetten. Ik ben wel benieuwd wat er geknald is, en waarom.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 12 jul 2010, 18:43
door dentheo
De vroegere meerspanningsloks uit Duitsland hadden altijd dikwijls problemen onder 3000V.
Volgens hen omdat er kortstondige pieken van 3600V op zitten die hun electronika grillde....
Geruchten of bijgeloof ???

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 12 jul 2010, 19:32
door Stijn82
Oei, dan zou de 18 ook wel es een knaller kunnen worden :lol:

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 12 jul 2010, 20:33
door AlexNL
dentheo schreef:De vroegere meerspanningsloks uit Duitsland hadden altijd dikwijls problemen onder 3000V.
Wat is er dan anders bij de Traxx'en dan bij de EuroSprinters? Ik heb nog geen verhalen gehoord van gegrillde electronica bij Traxx-locs. :lol:

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 19 jul 2010, 10:57
door nahoj
dentheo schreef:De vroegere meerspanningsloks uit Duitsland hadden altijd dikwijls problemen onder 3000V.
Volgens hen omdat er kortstondige pieken van 3600V op zitten die hun electronika grillde....
Geruchten of bijgeloof ???
Een nominale spanning van 3kV DC mag volgens de officiële UIC-voorschriften variëren van 2kV tot 3,6kV met pieken tot 3,9kV. Met 'variëren' bedoel ik uiteraard zeer trage variaties, geen frequentie van 50Hz of zo. In de praktijk gaat het hier om variaties in functie van lijnbelasting en afstand tot het onderstation.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 19 jul 2010, 11:50
door dentheo
Er zal toch wel een rimpel opzitten van de gelijkrichters ???

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 20 jul 2010, 16:23
door nahoj
dentheo schreef:Er zal toch wel een rimpel opzitten van de gelijkrichters ???
Wellicht, maar zowiezo, inclusief rimpel, moet de spanning in principe binnen bovenstaande normen blijven.