Pagina 2 van 34
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 16 aug 2010, 12:37
door dentheo
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 18 aug 2010, 22:03
door Boxerke
Domme vragen bestaan niet:
Wat bedoelt men met "V250"
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 18 aug 2010, 22:07
door ryckaert
V250 is een treinstel die ''binnenkort'' de beneluxdienst tussen Brussel en Amsterdam gaat vervangen en deze gaat dan over de HSL. Het is een treinstel van NS Hispeed en NMBS, met de naam FYRA. Hij is gemaakt bij AnasaldoBreda en doet momenteel testen, vooral in Nederland op het traject Venlo - Eindhoven, omdat daar 160km/h gereden mag worden.
http://www.treinenfotoforum.nl/V250_4806_Rsd.jpg
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 18 aug 2010, 22:18
door Boxerke
Ok bedankt voor het snelle antwoord ben ik weer helemaal mee

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 aug 2010, 20:43
door stefke
Het aanbod op de as Brussel - Keulen wordt herschikt. De nieuwe dienstregeling
bij vertrek uit Brussel Zuid wordt:
komt van forum treintrambus
6u25 (ICE) (Köln) 8u15
7u28 (Tha) 9u15
9u28 (Tha) 11u15
10u25 (ICE) 12u15
13u28 (Tha) 15u15
14u25 (ICE) 16u15
17u28 (Tha) 19u15
18u25 (ICE) 20u15
19u28 (Tha) 21u15
en bij vertrek uit Köln geeft dit in Brussel Zuid
6u45 (Tha) 8u32
7u44 (ICE) 9u35
8u44 (Tha) 10u32
11u44 (ICE) 13u35
12u44 (Tha) 14u32
15u44 (ICE) 17u35
16u44 (Tha) 18u32
18u44 (Tha) 20u32
19u44 (ICE) 21u35
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 aug 2010, 21:04
door dentheo
Waarom rijdt de ICE drie minuten trager ???
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 aug 2010, 21:09
door stefke
dentheo schreef:Waarom rijdt de ICE drie minuten trager ???
op lijn 2 rijdt ICE 250km/h in plaats van 300km/h wegens ballast op zuigen
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 aug 2010, 21:11
door Paul
dentheo schreef:Waarom rijdt de ICE drie minuten trager ???
Stopt in Brussel-Noord?
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 aug 2010, 21:12
door Steven
Inderdaad de stop in Brussel noord geeft hem drie minuten extra. Het trager rijden op L2 maakt veel minder uit.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 aug 2010, 01:24
door Portbou
Hallo,
Verbeterde frequentie en een extra ICE, ben niet ontevreden

Jammer dat de lichten nog steeds voor 20u uitgaan... en dit in beide richtingen.
Groeten,
Bart W
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 aug 2010, 09:29
door K V B
bw494674 schreef:Hallo,
Verbeterde frequentie en een extra ICE, ben niet ontevreden

Jammer dat de lichten nog steeds voor 20u uitgaan... en dit in beide richtingen.
Vooral in de richting Köln zou een latere trein handig zijn, voor hen die daar een nachttrein willen nemen.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 aug 2010, 10:17
door Jani
ryckaert schreef:V250 is een treinstel die ''binnenkort'' de beneluxdienst tussen Brussel en Amsterdam gaat vervangen en deze gaat dan over de HSL. Het is een treinstel van NS Hispeed en NMBS, met de naam FYRA. Hij is gemaakt bij AnasaldoBreda en doet momenteel testen, vooral in Nederland op het traject Venlo - Eindhoven, omdat daar 160km/h gereden mag worden.
http://www.treinenfotoforum.nl/V250_4806_Rsd.jpg
Zo binnekort zal het nog niet zijn denk ik en dan nog weet ik niet of de kwaliteit beter zal zijn dan het huidige materieel. Ondertussen laten ze de stellen wel herspuiten in Leuven heb ik gezien

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 aug 2010, 11:57
door Steven
daarom ook dat hij "binnenkort" zo geplaatst had he

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 aug 2010, 12:48
door Portbou
Hallo,
K V B schreef:bw494674 schreef:Hallo,
Verbeterde frequentie en een extra ICE, ben niet ontevreden

Jammer dat de lichten nog steeds voor 20u uitgaan... en dit in beide richtingen.
Vooral in de richting Köln zou een latere trein handig zijn, voor hen die daar een nachttrein willen nemen.
Juist, we delen dezelfde behoefte
Ik stel voor Bru 21h25 (ICE) Köln 23h15.
Groeten,
Bart W
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 aug 2010, 12:52
door Steven
het feit dat ze nu al een vierde ICE inleggen is hoopgevend, en wie weet komt er ooit een latere rit.