Re: TRAXX in Korea
Geplaatst: 03 okt 2012, 17:30
Het meeste materieel dat ik ken dat voorzien is met een klauw of andere koppeling heeft geen buffers.
Nee, is ook een licentiebouw van de "Groupement 50Hz". Een deel van die locs zijn zelfs bij BN in Manage gebouwd als ik het goed heb ? De kast is dan wel gelijkaardig aan die van de BB15000, maar ipv thyristors zoals in die locs heeft men voor klassieke gelijkstroommotoren zoals in de BB17000 geopteerd. De locs zijn daarom eerder verwant met de Portugese zusjes ipv de BB15000 zelf:sammarco1 schreef:Daarna vond Ik deze :
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/index.php?cat=300
http://imageshack.us/a/img189/5796/korail813seul101.jpg
Ook namaak ?
Sterker nog: een Chinese kopie van de Siemens Combino (geflopte trammodel) heeft het tot Plagiarius Award geschopt.Steven schreef:De kast gelijkt enkel op die van een eurosprinter van Siemens. Om op die van een Traxx te gelijken moet je toch nog wat verschillen maken.
Waarom geen traxx lookalike en wel een eurosprinter lookalike?
Bij een Traxx heeft het stuurpostvenstertje altijd een afgeschuinde hoek daar waar de eurosprinters dit niet hebben met dergelijke kast. Dit om nog maar het meest eenvoudige en op slag zichtbare verschil aan te tonen.
Er zijn wel meer Europees gelijkende treinen die rondrijden in Aziƫ en dit omdat bepaalde zaken (gaande van ontwerpen tot volledige kennis) overgekocht is van Siemens of Bombardier of ... en door de lokale fabrieken is uitgevoerd.
Dat zijn eigenlijk geen buffers. Normaal zullen die bij gekoppelde locs (of rijtuigen) elkaar niet raken. Dit is een anti-klim beveiliging ("anti climber"), en je zit ze ook op moderne treinstellen met automatische koppelingen. Ze zijn wel niet altijd geveerd.sammarco1 schreef: Die buffers zijn raar...